Monday, February 22, 2016

Sungai Gabai Kami Datang

Salam Sayang Semua
macam mana cuti 2 hari...
lepak2 kat rumah je....
oklah kemas rumah sambil menonton tv kan
jalan2 dekat kawasan rumah je..oklah

kisah Sungai Gabai...
port kami masa cuti CNY baru2 nie...
4 hari terperak tak pi mana2...
biasa balik kg kan
tapi disebabkan oleh bln 3 nie nak cuti panjang 
maka cny kita lepak jelah kat rumah kita

sebenarnya nak buat BBQ 
dah lama rancang dengan adik2 yang pernah kerja sekali dulu
bertahun kot rancang 
dan akhirnya jadi kenyataan....



Sungai gabai ni terletaknya di Hulu langat
berdekatan dengan sungai congkak
sebelum masuk kena bayar RM 1 seorang
masa kami pergi tue 
orang punyalah ramai....
paking jauh tue....nasib baik anak2 bagi kerjasama sewajarnya

ok ni kat depan dia...
(sumber google)

aku sampai sana dalam pukul 10:00 pagi..
geng2 bbq yang lain dah sampai...
yelah budak bujangkan
senang urus diri sendiri je

dia orang yang cari port...
disebabkan aku ni ada anak...
jadi geng2 ni cari port yang selamat untuk anak2...
sbb dia org ckp...
"kami datang nak bbq je kak...jadi kat tak payah cari air yang dalam2"
oklah bagus adik2 nie memahami 

port kami memang best...
disebabkan lambat sikit je...
ok kawasan dah penuh

tapi akhirnya kami dapat port...
nun dihujung sana....
maka xtvt kami pun berjalanlah seperti dirancang


salah seoarang perserta kami hahahaha
ni PP
( budak nie feveret faez  ngan farisyah nie)

ok bbq on


ini pulak ijat...
ok senang menikmati hidangan bertaraf antarabangsa di tepi sungai


yes my loving hubby hahahhaa
menikmati hidangan yang sedap tak terhingga

ok mana2 anak2 aku
jap ye....




sejuk gila air dia
terketar2 namun tetap tak nak naik
memang syok sangatlah tue
makan kemana tah budak dua org nie
last2 aku turun suap diaorang
barulah makan...
tahupun lapar...
ingat tak lapar tadi...


ok mula2 termenung dulu 
tengok farisyah ngan faez mandi...


tetiba....alamak dah terjoin walaupun air cetek 
hahahaha




tengok faez bukan main happy lagi
abg pp melayan dia 

ok habis lepak,makan dan mandi...
kami geraklah balik 
dalam pukul 3 kot masa tue....
selepas budak dua orang tue dah menyerah kalah
klu tak...tak tahulah pukul berapa kami balik...

OTW balik 
memang selamatle....
dua2 tidur macam kat rumah...
bersilang kaki...
kaki kakak atas kepala adik...
kaki adik atas kepala kakak...
ikut suka koranglah 
janji korang happy...

maka berakhirlah cerita lepak di sungai gabai kami
kat sini aku boleh katakan

-port dia menarik
-toilet boleh bagi c+....
-persekitaran pun bolehlah...terjagalah jugak...
-plastik sampah banyak diorang sediakan
-utk yang ada anak2 bolehlah jadikan Sungai gabai nie salah satu port air terjun klu korang suka pergi tempat2 mcm nie...

oklah jumpa lagi ye



"always kiss your children goodnight,even if they are already asleep"

Salam Sayang
Jue - ibu Farisyah & Faez-






nak tempah magnet/koleksi magnet Custom Made...jom klik sini





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

4 comments:

syawalsimpsons said... [Reply]

LAMA tak G sini jue....

+ e.z + said... [Reply]

masyaAllah.. rindunya kome...
ingat lagi ke kami?
jom jenguk balik
http://aerishaedrica.blogspot.my/

Jue said... [Reply]

@ e.z
rindu eb gak....nape tak boleh komen....

Jue said... [Reply]

@syawalsimpsonsjue pun dah lam atak pergi sana sue

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa