Friday, October 31, 2014

Muncung Itu Milik Aku

Salam Jumaat Semua...
Kisah muncung2 ini tak tahan...
Muncung yang selalu menjadi Idaman Hati
muncung yang buat tak rtidur malam

setiap hari sebelum pergi opis dan balik opis
wajib "Cium Mulut"
taktahan tengok muncung je....
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
tak tahan ok.....

hahahahhahaha jangan pulak korang duk pikir 
blog "one happy family" dah tukar 18sx
masih suci dan bersih 
masih lagi "U"
untuk tatapan umum...
gila ko tetiba tukar 18 sx

muncung yang menjadi pujaan hati..
milik anak teruna ku sorang nie...
tak tahan...
kalah muncung kakak...
boleh request tau...
ambil gambar...

korang ada....
mana di belajar tak tahu le...
sampaikan kami semua pun terikut2 ambil gambar buat duck face...

ambil ko...
ni otw balik raya haji ari tue...
over sangat kan
ni pulak balik kerja petang semlm...

hahahahhahaha
faez oooo faez...
ibu rindu muncung faez
siap petang nie...ibu gomo2 muncung faez tue....

nanti kita ambil gambar macam nie ye...
kakak jangan jeles ye...

rindu dengan anak2 ku...


oklah pergi dulu ye..
lain kali kita cerita lagi...
terima kasih pada yang sudi membaca...


- MFMS Empire - The Most Fantastic Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire

FREE CONSULTATION
 and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!






nak tempah photo magnet...
jom pi sini
http://gallery-annafauzie.blogspot.com/
best price...





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, October 30, 2014

Kalau Diam Itu Lebih Baik

Salam Sayang Semua
bila dah start menulis balik..
macam gian pulak
hari2 wajib nak cerita kat sini...
oklah baik aku bercerita di sini

terlalu banyak kisah duka sepanjang bulan nie..
hanya mereka dan mereka je yang faham...
takpe lah..yang berlalu biarkan berlalu
malas nak ungkit dah ....
teruskan dengan kehidupan seharian

Kalau diam itu lebih baik...
jadi aku pilih untuk diam
mencoret segala cerita disini...
kalau rasa sesuai nak publish...
aku publish...
kalau rasa tak sesuai...
simpan sebagai draff...
sekurang2 aku puas sebab dapat menulis...
apa yang terbuku dihati...


bukan takde pendengar yang setia...
bukan takde yang sudi berkongsi masalah
tapi .....
menulis lebih baik kot...
walaupun takpe respon...


apapun terima kasih cik hubby
kerana memahami dan mempercayai isteri kamu ini..
terima kasih sebab jadi pendengar yang setia walaupun 
isteri kamu kena marah kaw2 sebab terlalu ikut perasaan 
terima kasih segalanya
kerana tanpa kamu...
isteri kamu tak mampu nak berdiri 
kadang2 bila rasa perasaan down tue datang..
sampai rasa tak mampu nak angkat kaki
rasa dah jatuh tergolek...
tak mampu nak buka mata lagi...
rasa nak hanyut je kemana saja...
namun kerana mu...
aku bangkit mencari semangat 
lupakan yang berlalu...
dan kemudian aku memilih untuk diam kerana 
aku tahu 
diam itu lebih baik dari bercerita...

REDHA bukan bermakna tiada tangisan
tetapi 
adalah penerimaan TANPA persoalan terhadap
apa yang ditentukan oleh ALLAH




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Selamat Tinggal CYST

Salam Sayang Semua
lama tak kongsi cerita pasal cyst kat breast ari tue..
awal tahun ari tue punya cerita
lupa ye...
meh nak kongsi balik link dia..


ok lepasa makan steroid tue..
tak makan habis pun sebab banyak kesan2 yang buat mcm jue rasa menyampah...
dan akhirnya 
jue teruskan je dengan GLA dan ESP 

awal bulan  Sept ari tue ada appoiment lagi
berdebar2 gaklah nak perginya
dalam hati moga semua dah ok..

macam biasa peneman setia 
mestilah cik hubby kita...
sejuk kakitangan setiap kali pergi...
klu pasal farisyah semua ok...
tapi bila chek up diri sendiri mesti jadi takut2...
tak tahulah kena...
semangat hilang kot....

prosedur biasa...
timbang berat,tinggi,ambil tekanan darah...
macam biasa tekanan darah rendah...
bukan sikit tapi banyak....
huhuhuhuhu stress betul asyik rendah je....
bila nak stabil mcm orang lain nie...

dalam 1 jam setengah doktor pun panggil...
tanya soalan2 biasalah...
ok tak..ada sakit lagi tak...rasa bengkak tak...
dan last sekali scan...

masa scan tue...
hati bertambah berdebar2...memang pada dasarnya
jue dah tak rasa apa2
macam dah sihatlah...
tapikan.......
rupanya2 ada lagi...
cuma size dia makin kecil dan kecil..
lega dah disitu...
tapi yang tak bestnya dia macam berakar
itu jadi masalahnya...
walaupun dia dah kecik macam biji kacang hijau
tapi disebabkan dia berakar jadi kenalah pantau dan pantau...

jadi kena teruskan appoiment bulan 2 nie lagi..
buat lagi sekali "ultrasound" 
tak kisahlah janji sihat dan jauh dari "breastcancer"

masa dok borak2 dengan doktor tue...
dia tanya gak ada ambil suppliment ke untuk kecutkan cyst nie...
mestilah ambil sebab jue tak makan habis pun steroid yang doktor kasi...
jue ambil GLA DAN ESP shaklee 
doc tue siap cakap
"ramai betul patients saya  ambil suppliment shaklee sekarang nie"
ok maknanya shaklee memang sesuai dan selamat diamakan...
hehehehehehe

kalau korang nak tahu...

GLA dan ESP  boleh membantu mengecutkan CYST 

bagaimana GLA dan ESP dapat membantu mengecutkan CYST??

GLA COMPLEX merupakan sejenis asid lemak omega 6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin.prostaglandin merupakan bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal.

Minyak benih bunga matahari merupakan satu lagi sumber asid lemak omega 6. ia mengandungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

ESP merupakan asas kepada sel-sel badan kita.Jika sel badan kita sihat, maka sihatlah badan kita dan sel yang dihasilkan pun dalam kualiti yang baik. ESP merupakan satu-satunya produk dipasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamani dan 4 sumber  mineral. Sangat Sesuai untuk semua peringkat umur,tua dan muda. 

korang jangan tak tahu ESP boleh buat korang:
awet muda
pembekal tenaga
baik untuk hormon
kulit remaja
membaiki pigmentasi
membaiki memori

tapikan sejak pengambilan GLA jue punya period pun dah normal..
setiap bulan mesti datang je...
kalau 2 atau 3 bulan sekali baru datang...

tak salahkan mencuba demi kebaikan diri sendiri
hidup kita ni tidak akan lari daripada masalah, apa yang penting adalah, bagaiman usaha kita nak selesaikan masalah itu, bukan fokus kepada masalah tapi usaha dan doa harus selari. ALLAH jua yang menentukan segalanya


oklah pergi dulu ye..
lain kali kita cerita lagi...
terima kasih pada yang sudi membaca...


- MFMS Empire - The Most Fantastic Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire

FREE CONSULTATION
 and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!






nak tempah photo magnet...
jom pi sini
http://gallery-annafauzie.blogspot.com/
best price...





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, October 28, 2014

Sakit Itu Nikmatkan!!!

Salam sayang Semua...
Sakit itu Nikmat kan????
sakit itu kifarah penghapus dosa2 kecil
tapi sakit itu lagi best bila kita yang cari penyakit...
hahahahhahahaha

ok nie lah dinamakan cari penyakit...

petang semalam jatuh kat bilik air opis...
sorang2....termenung jap...
dengan air mata bercucuran....
tak pasal2...
sakit gila wei....
terentak B***** pulak tue...
kepala terantuk kat tepi singki...
kaki jangan cakaplah....
sakit gila

petang masa otw pergi ambil cik hubby kat opis
rasa senak je kat belakang...
nafas mcm sangkut2....
cik hubby masuk je kereta...
jue suruhlah di urut2 kat belakang...
terus sedawa....
angin kot ....
terus dia bawak pergi klinik...
biasalah otw tu...khutbah jumaat sepanjang setengah jam dengan hujan lebat di luar...
huhuhuhu nikmatkan.....

"ok ayg tahu ayg memang suka jatuh"

nasib baik takde apa2...
tapi doktor kasi guard utk guard kaki...
takut bengkak...
bagi ubat tahan sakit..
ok selesai....
tapikan ....
jue lupa mintak mc dan doktor pun lupa nak kasi mc..
maka hari ni datanglah opis macam biasa...
tapi dah ok sikit berbanding semalam...
tapi takpelah...

"SAKIT ITUKAN NIKMAT"


"sekadar bercerita bukan menagih simpati mana2 pihak"

oklah pergi dulu ye..
lain kali kita cerita lagi...
terima kasih pada yang sudi membaca...


- MFMS Empire - The Most Fantastic Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire

FREE CONSULTATION
 and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!






nak tempah photo magnet...
jom pi sini
http://gallery-annafauzie.blogspot.com/
best price...


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, October 27, 2014

Peminat Kapal Terbang

kisah seorang budak..
peminat tegar kapal terbang dan lori
terlalu minat....
pantang tengok pasti menjerit2
sabar jelah...

jadi
disebabkan rumahnya hanya sekangkang kera je dengan klia
apalah salahnya membawa dia kesana..
lagipun kat KLIA 2 kita memang boleh tengok kapal terbang nak  berlepas...
apa lagi2 menjerit2 si faez nie...
teruja ko...
selama ni duk tengok kat atas je..
kali ni dapat tengok yang kat bawah 
lagi satu dapat tengok yang baru nak terbang...
seronok ko...

teruja yang amat
bukan faez je...

kami pun rasa teruja sangat...
hahahhahahha 
maklumlah kami ni tak pernah naik kapal terbang

 tengok teruja kan...
tak sempat kluar kereta lagi nie..


 tengok muncung mulut2 tengok kapal terbang


faez oh faez...
insayallah tahun depan kita naik kapal terbang ye...

tapi skrg bila tanya faez nak apa..
jawapan dia...
"nak tengok kapal terbang"
hahahahahhaha
nanti kita pergi tengok lagi ye....

oklah pergi dulu ye..
lain kali kita cerita lagi...
terima kasih pada yang sudi membaca...


- MFMS Empire - The Most Fantastic Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire

FREE CONSULTATION
 and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!






nak tempah photo magnet...
jom pi sini
http://gallery-annafauzie.blogspot.com/
best price...



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, October 20, 2014

Dan Kami di Uji lagi

salam sayang semua...
lama tak menulis disini..
terlalu banyak cerita yang ingin dikongsi
tapi ........
takpelah slow2 nanti jue cerita

baru2 nie ramai yang dah tahu..
kalau yg follow fb jue ...
mesti tahu

farisyah kena "attack" lagi..
tak tahu perkataan tue sesuai tak..
tapi yang pastinya farisyah memang pengsan dalam dua jam..

Selasa/14/10/2014
pagi tue farisyah mcm biasa..
dan hari tue farisyah start exam 
petangnya pulak ...
dia duduk opis jue sbb KAFA cuti
keadaan dia mcm biasa dan aktif

petang masa otw balik rumah..
dalam kereta farisyah makan blueberry cheese tart
habis je makan dalam 3 biji farisyah cakap nak tidur..
oklah biasa otw balik rumah farisyah memang akan tidur dalam kereta

dalam 5 minit lagi nak sampai rumah
farisyah muntah dalam kereta..
cik hubby berhentilah tepi jalan..
dan suruh farisyah  keluar muntah kat luar sebab dia nak muntah lagi..
jue urut2 belakang dia nak kasi di muntah habis...
dalam hati masa tue dah rasa lain mcm...
tgk gaya dia mcm ada tak kena je..
tengah2 muntah tetiba ...
farisyah jatuh nasib baik jue sempat pangku dia...
jue panggil dia..berkali2 namun takde respon
sudah...
jue terus jerit kat cik hubby...
perasaan time tue...
jangan di tanya...
rasa mcm tak boleh nak gambarkan dah...
air mata nie laju je...
kalau sebelum nie kami dah biasa dia kena macam nie..
tapi kali nie jue tak tahu mana pergi semangat jue...

jue jerit kat cik hubby bawak kereta laju sikit...
faez kat depan diam je tgk ibu dia menangis sampai jerit2 nama kakaknya..
nafas farisyah dah tak menentu..bunyi hujung2 di tekak dia...
jue panggil2 nama dia...
dan ayat yg kluar kat mulut jue time tue..
"farisyah bangun..jangan buat ibu mcm nie..bangun kakak..bangun"
cik hubby dah tak tentu hala dah...
perjalanan rumah dengan hospital putrajaya memang jauh...
tapi dalam masa 15 minit kami sampai..

farisyah terus ditahan dia zon kritikal...
test gula time tue ok ...4.5 ...
tapi farisyah masih dalam keaadan sama..
test jantung..memang tak berapa cantik...
laju dan mcm penat...
doktor drip farisyah...
masukkan air...time tue dia dah sedar tapi mamai...
bila panggil dia dah start respon...
cuma tak berapa sedar sangat lagi...
prosedur biasa...
ambil darah berbotol2....
tapi farisyah biasa je...setitik air mata pun tak keluar...
tabahnya hatimu wahai anakku

farisyah masih belum sedar sepenuhnya...

dalam pukul 8:30 malam ..
barulah farisyah sedar sepenuhnya...
tue pun masih dalam keadaan mamai2...
tapi dah start boleh makan dan minum..
farisyah masih dalam pemantauan..
tunggu pakar datang chek...
tapi selang setengah jam..
farisyah kena ambil darah...
lebam jugaklah hujung jari dia ...

"ya allah janganlah kau uji anakku"

dalam kepala jue time tue...
mesti farisyah kena tahan wad..
sebab itu perkara biasa...
tapi kali ni tak pulak..
wad penuh kebetulan ramai budak denggi...
bila pakar datang borak dengan dia...
biasalah anak dara tue memang tau...
ckap nak balik sbb dia exam lagi...
pakar ckap klu nak balik bilang 1-100
yes dibilang tanpa tertinggal satu nombor...
dan ayat dari pakar buat jue sendiri rasa terharu...

"anak u nie memang tabah...kuat betul semangat..jarang kita jumpa anak sebenar dia yang kuat semangat...oklah sayang doktor bagi kakak balik ye...jangan lupa makan tau..jangan penat2 sangat ye..."

senyum sampai telinga...
sebab dapat balik...
dan waktu tue jam dah pukul 11:15 malam...
lama kami berkampung di ER hospital putrajaya
masa tengah tunggu keputusan ...
jue ada baring2 tepi farisyah....
dia peluk jue...mula dia tak henti2 cakap

"kesian ibu...mesti ibu penatkan..kakak tak tahu kenapa kakak pengsan..kesian adik dengan ayah tunggu kat luar...mesti semua penat"

kakak..
kami tak kisah kami penat...
tapi 
kami sedih bila kakak tak sihat...
kami sedih bila kakak kena ambil darah berkali2
kami takut tengok kakak tak sedar...

dah discharge semuanya...
otw balik ...nak singgah kedai makan..
kakak cakap taknak sebab dia dah penat..
jadi kami terus balik...
sampai rumah jue bancuhkan dia milo+mealshake...
nak bagi tenaga...
dan alhamdulilah...
esoknya farisyah sihat mcm biasa...
pergi sekolah macam biasa...

dan inilah perbezaan farisyah 

alhamdulilah kami tersenyum tengok dia..

Rabu..15/10/2014

everthing repeat again...
dapat call dari doktor farisyah...
farisyah kena buat balik semua ujian yang pernah dibuat..

MRI,CT SCAN DAN STUDY CASE

lulur hati kami terima..
bukan mengeluh ke apa...
tapi kesian...
tambah2 study case...
farisyah kena puasa sampai dia hypo...
setiap jam akan diambil darahnya...

ni gambar masa farisyah kena buat fasting test bulan 3/2013

"tenang je wajahmu wahai anakku..
walaupun sebenarnya kau sakitkan...
tapi bab kata doktor...
kamu anak yang tabah...
kadang2 ibu rasa malu dengan kakak..
sebab kadang2 ibu tak sekuat kakak...
ibu menangis sendiri...
kadang2 ibu tak reda dgn apa yang telah ALLAH tetapkan pada kita...
nasib baik ada Mok tok...
dialah tempat ibu mengadu...
dialah tempat ibu mencari kekuatan 

pagi khamis 16/10/2014

  ibu call mok tok...
sejam ibu bercakap dengan mok tok...ibu rasa dah tak tertanggung rasanya...ibu menangis setiap patah kluar dari mulut ibu ..umpama ibu dah putus harapan...ibu rasa ALLAH macam tak adil..kerana memberi ujian kepada ibu..kerana terlalu perit ibu terima..dan akhirnya ibu pasrah...kerana ibu tahu...
ALLAH uji kita semua kerana dia tahu kita mampu menghadapinya"

oklah sayang kita tunggulah apa kata doktor nanti...
kita akan harungi sama2..
ibu dan ayah takkan biarkan kakak sendiri..
kita usaha selagi mampu...
kerana kita telah dipilih untuk menerima ujian ini...




doakan moga anakku
NURFARISYAH BINTI MOHD FAUZI
sentiasa sihat dan dirahmati ALLAH
dalam apa jua keadaan sekalipun...

tiada daya kami untuk melawan takdir ALLAH
kerana ia telah tercatat buat kami..
dan kami redha serta pasrah 
kami akan berusaha selagi kami mampu...
kerana kemanisan diuji ini tiada nilainya...
dan kami adalah insan terpilih...


salam sayang dari kami sekeluarga...




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa