Friday, November 7, 2014

Aku, Novel dan .....

Salam Sayang Semua
senyum tau pagi2 nie...
moga murah rezeki kita semua

tajuk tak boleh blah....
tak kalahlah orang kata....
sebenarnya nak cerita pasal Minat aku nie ha
hari ni nak bercerita pasal Novel dan ......

 Memang di akui...aku gila novel
gila sangat2
masa bujang2 dulu...
duit gaji memang habis ke novel jelah...
sebulan memang wajib aku beli novel...
paling sikit 2 paling banyak 5 kot..
masa tue gila terbitan Alaf 21..

lepas kawin,...
beli jugak tapi dah kurang...
sebab takde masa nak baca...
lagipun duit banyak nak gunakan..
maunya tak...
sebijik novel tue memang cecah harga 10 kg beras...
hahahhahahah
dah mula berkiralah tue...

lagi satu...
kalau baca novel wajib habiskan
sanggup je tak tidur malam...
mengadap sampai habis...

kalau novel tue sedih...
sampai bengkak2 mata baca...
kalau novel tue kelakar...
gelak macam nak pecah perut pulak...
kalau sweet2 je...
senyum sampai telinga...
cik hubby selalu tegur....

kadang2 terpikir gak...
nak jadi penulis novel...hahahahhah berangan sangat...
tapi sampai sekarang tak tulis2...
tapi zaman sekolah dulu...
aku pernah gak tulis cerpen2 pendek dan masuk dalam majalah sekolah...
hahahahhaha bangga gila time tue...

pernah jugaklah buat buku ..
dalam tue penuh kata2 puitis yang aku copy dan reka sendiri...
ada saja sajak ngan pantun2 yang aku karang tapi takdelah hebat sangat...
sekadar suka2 je....
tue yang berangan nak menulis novel tue...

setelah beberapa bulan tak beli novel baru...
dan akhirnya bulan nie...
aku terjebak lagi beli novel....
gila cari dua tiga kedai buku dan akhirnya ketemu jugak...

gila ko baca novel nie...
menangis tersedu2...
hahahahahha emo betul...
ok aku dah katam buku nie 2 kali...
(mengaji tahun nie...tak katam2 )

cik hubby selalu cakap kalau beli novel  
kat aku memang ta rugi...
sebab aku akan ulang dan ulang...
boring je memsti aku baca novel tak kisahlah aku dah baca kali pun...
aku tetap baca..
novellah menjadi peneman setia setiap kali farisyah masuk wad...
skrglah lagilah..
cik hubby setiap petang balik lambat..
jadi kami anak beranak kena tunggu dia kat lobi opis...
boring ok...
jadi budak berdua tue duk main...
jadi aku bacalah novel...


ok terisikan masa....

lagi satu bagusnya cik hubby cakap...
kalau nak bagi hadiah kalau malas sangat nak pikir...
beri je novel...
mesti senyum aku panjang je....
hahahahhahaha

ok selain novel2 cinta dan kisah rumah  tangga...
aku jugak suka baca buku yg ada unsur motivasi...
sebab aku klau down...
aku mesti baca buku motivasi dan google kata2 motivasi...
sebab dia menaikan lagi semangat aku...
dan aku suka share kat fb ngan Insta...
biarlah apa org nak cakap tapi itu adalah aku...

antara kata2 yang aku suka...

aku suka nie...sebab ini adalah aku...
banyak cakap dan suka gelak...tapi bila ada masalah aku suka bersendiri ...dan aku menangis seorang diri...
aku share bila aku dah tak mampu nak tanggung dah...selagi aku mampu aku tanggung je sorang2 sampai kadang2 benda tue dah jadi parah...

aku suka yang nie jugak...
sebab kadang2 aku rasa macam tak mampu nak hadap semua yang jadi kat aku...tapi lama2 aku bangkit sendiri...

dan yang paling aku suka ...

sebab aku tahu aku mampu menghadapi segala yang telah ditentukan kepadaku...


tetiba aku rasa aku menjawab soalan cabaran kat blog pulak...


oklah pergi dulu ye..
lain kali kita cerita lagi...
terima kasih pada yang sudi membaca...


promosi hebat omega guard bulan nie...

- MFMS Empire - The Most Fantastic Millionaires in Shaklee (MFMS) Empire

FREE CONSULTATION
 and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!






nak tempah photo magnet...
jom pi sini
http://gallery-annafauzie.blogspot.com/
best price...






10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

No comments:

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa