Thursday, October 30, 2014

Kalau Diam Itu Lebih Baik

Salam Sayang Semua
bila dah start menulis balik..
macam gian pulak
hari2 wajib nak cerita kat sini...
oklah baik aku bercerita di sini

terlalu banyak kisah duka sepanjang bulan nie..
hanya mereka dan mereka je yang faham...
takpe lah..yang berlalu biarkan berlalu
malas nak ungkit dah ....
teruskan dengan kehidupan seharian

Kalau diam itu lebih baik...
jadi aku pilih untuk diam
mencoret segala cerita disini...
kalau rasa sesuai nak publish...
aku publish...
kalau rasa tak sesuai...
simpan sebagai draff...
sekurang2 aku puas sebab dapat menulis...
apa yang terbuku dihati...


bukan takde pendengar yang setia...
bukan takde yang sudi berkongsi masalah
tapi .....
menulis lebih baik kot...
walaupun takpe respon...


apapun terima kasih cik hubby
kerana memahami dan mempercayai isteri kamu ini..
terima kasih sebab jadi pendengar yang setia walaupun 
isteri kamu kena marah kaw2 sebab terlalu ikut perasaan 
terima kasih segalanya
kerana tanpa kamu...
isteri kamu tak mampu nak berdiri 
kadang2 bila rasa perasaan down tue datang..
sampai rasa tak mampu nak angkat kaki
rasa dah jatuh tergolek...
tak mampu nak buka mata lagi...
rasa nak hanyut je kemana saja...
namun kerana mu...
aku bangkit mencari semangat 
lupakan yang berlalu...
dan kemudian aku memilih untuk diam kerana 
aku tahu 
diam itu lebih baik dari bercerita...

REDHA bukan bermakna tiada tangisan
tetapi 
adalah penerimaan TANPA persoalan terhadap
apa yang ditentukan oleh ALLAH




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

1 comment:

ch@ said... [Reply]

fighting akak, smg terus kuat dan tabah menongkah cabaran (nasihat utk diri sendiri jugak)

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa