Wednesday, May 7, 2014

Sebulan Bersama Steroid

Salam sayang semua..
Lama kita tak bersua disini..
bulan April memang teruk betul..
tak update blog pun
banyak cerita tapi entah kena 
perasaan nak update blog tue kurang betul..
jalan-jalan blog korang rajin pulak 
cuma jadi SR je..

oklah nak sambung cerita yang lepas2..
rintitan cerita
akhirnya doktor cakap memang cyct..
hilanglah sedikit cuak ..
tapi kena pulak makan "steroid" selama sebulan
subahanallah rasa mcm tension sbb steroid itu bawak kesan negatif dalam badan..
mengikut cakap doktor

kesan dia ialah
-berat badan akan naik
-tubuh akan rasa lemah
-antibodi dalam badan pun akan down (boleh cepat kena demam dan selsema)
dan dijangkiti penyakit lain..

sungguh berat ujian terpaksa diterima
tapi redha demi anak2..
akhirnya aku makan jugak "steroid" tue selama sebulan no stop
betul...
makan tue mulut rasa pajit sangat..kena ada benda dalam mulut yang menghilangkan rasa pahit tue
wajib mengunyah sepanjang masa
tubuh jadi lemah dan sakit2..
selsema dan batuk yang teruk..
tapi ALLAH tu maha ADIL
kebetulan sepanjang ambil STEROID nie aku tengah on diet dengan set shaklee
memang betul2 membantu..
berat badan tak naik langsung tapi mantain...tak turun jugak..
oklah walaupun tak turun tapi aku suka sebab dia tak nak..
pergi hospital doktor cakap oklah berat awak mantain sebab biasa klu makan steroid mesti berat naik dalam 2-3 kg sebulan
huhuhuhuhu penangan STEROID memang kuat..
aku rasa cukup kot aku makan sebulan...lepas ni aku tak makan dah ok..hahahahha
sekarang aku memang dah tak makan ubat hospital..
batuk ke selsema ke deman lagi lah sebab aku allergik panadol..
tunggu kesan steroid tu hilang sepenuhnya dulu..
makan bulan 3 kesan dia sampai bulan 5 atau 6 baru habis semuanya..

ok sekarang cyct tue dah makin kecik..
tapi bila datang hari dia nak bengkak/radang
sakitnya hanya tuhan je tahu..
kalau terlanggar rasa macam nak .......
tak boleh nak luahkan dengan kata2..
sampai pakai b** pun sakit...
sampai bila????
tak tahu sampai bila...
kenapa tak "operat" buang???
tak nak sebab dia duduk bawah p****g
nanti kena buang P****g..
selagi dia tak bahaya aku sanggup tak buang...
sekarang sebagai alternatif..
aku makan GLA sebab boleh kecutkan cyst..
tengok macam mana...
alhamdulilah setakap nie...
dari bulan 4 ke bln 5 nie tak pernah sakit mcm dulu lagi..
sakit tue sakit tapi tak seteruk dulu..
cyst pun makin kecik rasanya..
harap semuanya akan ok lepas nie...

oklah kita pergi dulu ye...
kalau nak start cerit atak pandai nak berhenti pulak..
lain kali kita cerita lagi...




Inginkan side income 3-4 angka sebulan hanya dengan bisnes online Shaklee?


Hubungi cik Jue  untuk :-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!






nak tempah photo magnet...
jom pi sini
http://gallery-annafauzie.blogspot.com/
best price untuk korang


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

2 comments:

syawalsimpsons said... [Reply]

alhamduillah dah makin ok dah....yang banyak membantu adalah disiplin jue manage semua ubat2 tu kan

Falsya said... [Reply]

Alhamdulillah sbb cyst..jue, falsya baca pun dh terasa ngilu2 dh apatah lg jue yg menanggung..be strong and stay strong okayh..get well soon..take care..hugsssss..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa