Monday, May 26, 2014

Nikmatnya Solat Dhuha

Alhamdulilah 
masa diberi peluang bernafas pada hari ini dan ketika ini
syukur pada yang maha ESA

alhamdulilah bersyukur sangat sejak join Empayar Maria Firdaus...
terlalu banyak perubahan dalam hidup aku
terlalu banyak...
sampai kadang2 aku menangis sendiri..
kena selama ini  aku tak pernah lakukan ini...
kenapa sebelum ni hanya tahu tapi tak tergerak langsung nak jadikan dia satu amalan
sedih rasa ruginya hidup ini....
32 tahun rasa mcm berlalu dengan begitu sahaja
seribu kerugian disitu

bukan selama ni tak tahu yang solat dhuha tue ALLAH murahkan rezeki..
Bukan Tak tahu klu kita selalu buat solat tahajud tue 
Insayallah..ALLAH akan makbulkan doa kita...
tapi kenapa sebelum nie aku tak pernah buat lakukan
KENAPA DAN KENAPA
sejak join Group MFMS
aku diajar istiqamah dalam MasterChectlist...
yup dalam matercheclist salah satunya adalah solat DHUHA...
serius keajaiban DHUHA telah berlaku dalam hidupku...



hampir 3 tahun aku buat PHoto Magnet...
dah setiap bulan aku punye order telalu sedikit...
hanya rm 100-RM300 sahaja...itu pun tak tolak modal lagi
tapi sejak aku jadikan DHUHA ini satu amalan 
satu yang tidak disangka telah terjadi dalam hidupku...
serius aku cakap...

setiap hari aku rasa lapang selapang2nya...
walau susah manapun aku rasa tenang dan setenang2nya
setiap hari aku rasa ada ALLAH permudahkan segala urusan ku...
semudah2 nya
dan yang paling ketara...
subahanallah aku dan hubby memang terdiam tersenyum...dan aku menangis 
kerana Photo magnet yang selama ni hanya suam2 kuku...
boleh mencecah RM 3500 bersih selama dua minggu ...
dan sehingga hari ini...
setiap hari ada sahaja tempahan magnet yang masuk walaupun RM 20 sahaja

subahanallah maha suci ALLAH
kita pinta padaNYA
Kita pohon padaNYA
kita jangan lupa DIA
Insayallah DIA akan menghadiahkan kepada kita sesuatu yang tidak ternilai
MAHA SUCI ALLAH

klu sebelum ini aku sentiasa merugut bila diuji 
klu sebelum ini aku rasa kecewa bila sesuatu benda aku lakukan tidak membuahkan hasil...
kini aku tahu ...
bahawa aku sebentar sombong...aku sebenarnya ego....
tidak meminta pada NYA....

terima kasih MFMS kerana menunjuk jalan yang terbaik buatku...

- MFMS Empire - The Most HAPPENING Shaklee Team in Malaysia! 




FREE CONSULTATION
 and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!






nak tempah photo magnet...
jom pi sini
http://gallery-annafauzie.blogspot.com/
best price untuk korang



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

syawalsimpsons said... [Reply]

alhamdulillah..tp mmg sue sendiri pon tak nafikan bila dhuha ni mmg menenangkan jiwa kiter kan...

jaja_NorLiza said... [Reply]

alhamdullillah...tahniah jue...

ch@ said... [Reply]

syukur, terima kasih kak sudi berkongsi.

Masya said... [Reply]

alhamdulillah solat dhuha ni mmg bnyk kelebihannyakan .... amin... moga dimurahkan lagi rezeki jue..

LYAfrina said... [Reply]

cik jue..
lya bila baca ni pon tersa kerdil sgt..

lya sdri jrg sgt buat ola dhuha n tahajjud.. pdahal, bukan x boleh kalo kt nak lakukannya.. cuma.. ntah..knapa dgn kt ni manusia..

btw.. tq for sharing cik jue.. lya akan perbetulkan lg diri ya lps ni..

tahniah untuk bisnes cik jue.. lya doakan moga btambah murah rezeki n sukses..amin

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa