Monday, February 24, 2014

Faez:Bila Dia Membebel

Salam sayang semua...
Bercerita kisah anak memang tak sudah...
Seronok tengok telatah mereka...
Puas hati tgk mereka membesar depan mata sendiri.
Namun rasa sedih jugak menyelubungi diri kerana tidak dpt menjaga mereka sepenuhnya sendiri...
Skrg tengah berusaha untuk menjadi 
Fulltime Working-At-Home-Mum (WHAM )
dpt berkerja dari rumah mcm mentorku...

Oklah nak cerita kisah faez...
Minggu lepas,cik jue kena stayback kat opis sbb nak meeting dan agenda semua tak siap lagi...
Call cik poji bagi tahu...dia ok je sbb hari2 cik jue ngan anak2 tunggu dia kat opis dia sampai pukul 7:30 mlm...
Cik  poji ckp takpelah ...farisyah dia ambil dulu kat sekolah faez ambil kemudian..
Kerja tak siap2 lagi nie..cik poji call ckp nak sembahyang maghrid dulu baru nak ambil faez..kereta dgn cik jue..maknanya cik poji kena ambil faez dgn motor..
Dalam pukul 8 lebih kerja dah siap..dia org tunggu kat JPA opis cik poji.
Opis cik jue ngan cik poji dlm 15 minit..
Presint 5 ke presint 1..
Cik jue bawak kereta laju gila Kesian dia org tunggu lama..
Sampai je kat besment JPA nampaklah 3 beranak ni duk tunggu...
Yang tak boleh blahnya...
Faez bila je dia tgk cikjue ...
Terus meluru membebel tak henti2 sampai dalam kereta dgn bahasa jermannya..
membebel tak henti2...
marah ambil lambat rasanya...
cik jue siap cakap
"sorry anak2 ibu..ibu lambat hari nie..."
dah penat barulah di berhenti membebel...
kelakar pun ada...kesian pun ada..

ibu tahu faez membebel sebab ibu ambil faez paling lambatkan..
kesian anak ibu nie...
tapi nak buat mcm mana sayang...
insayallah suatu hari nanti 
andai impian ibu ngan ayah tercapai...
ALLAH murahkan rezeki kita...
ibu akan jaga anak2 dirumah...

Daripada guna duit BR1M tu untuk tujuan yang 'hangus', baiklah labur pada tempat yang betul. Bagi duit tu 'beranak' banyak-banyak. Tahun depan terus tak layak terima BR1M lagi 

"Beli pancing & belajar memancing, lebih baik daripada beli ikan yang hanya akan habis di makan." 


petikan ayat dar fb mentor..
nak tahu macam mana duit tue nak bertambah...
boleh je hubungi cik jue...
insayallah cik jue tolong korang...
malas call???
takpe korang wassup/sms...
kalau malas gak...
apa kata korang baca je E-book nie...
inasayallah dia boleh membantu anda..





pakar Photo Fridge Magnet..berminat nak tempah ...
sms/whatssup/telegram
019-2880276



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

6 comments:

Falsya said... [Reply]

Mcm comel faez bebel kat ibu yeee..hehehe..

syawalsimpsons said... [Reply]

alahai cumill muka si faez tu tau...geram je rasa..kikiki...sue pon ngah baca ebook tu

LYAfrina said... [Reply]

hihi.. bijak faez.. apa la y dibebelkan tu

Sheila Salim said... [Reply]

Assalamualaikum kak, comelnya ~~~

Nana said... [Reply]

bile dah merasa jadi suri rumah
rindu plak saat2 tu
tapi klw dah duduk kl ni
nak keje sorang je mcm tak mampu nak tanggung banyak komitmen huhu

ch@ said... [Reply]

amboi lebarnya senyuman faez, puas hati dpt bebelkan ibu dia ye.
fulltime housewife, lap peluh-lap peluh.

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa