Friday, January 10, 2014

Kekuatan Seorang Ibu

Salam Jumaat korang...
Alhamdulilah masih diberi kesempatan untuk bernafas di bumi ALLAH ini...
bagi mana permulaan kehidupan korang di tahun 2014
perkhabaran gembira atau sedikit kesedihan...

permulaan tahun 2014 bagi aku.....
kurang tersenyum...
namun insayallah itu tidak mematahkan hati aku untuk tabah menghadapi dugaan ini..
sebenarnya pada dasarnya...
aku rasa mcm dah tak mampu nak hadapi dugaan nie...
sampai aku rasa mcm nak jatuh tergolek..
rasa nak menangis...
rasa nak menjerit...
semua perasaan itu bersatu...
serius aku rasa mengigil seluruh tubuh...
kekuatan aku pada cik poji di sebelah...
tapi satu ayat cik poji yang buat aku bangun bersemangat...
"apa2 jadi...ayah tetap sokong ibu..ibu ingat ibu anak2 yang masih perlukan ibu"
yup aku bangun sendiri.... tersedar sendiri...
aku harus kuat sebab aku ada mereka dua...
yang masih perlukan kasih sayang dari aku...
mereka ialah kekuatan aku...

inilah kekuatan seorang ibu...

untuk korang berdua ibu sanggup hadapi..
kesakitan itu hanya sedikit...
tapi demi membesarkan kalian berdua ibu sanggup...

doakan yang terbaik buat untuk ku..
mohon aku dijauhkan mimpi ngeri nie...

always think +VE...
please think +ve...



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

6 comments:

amal salleh said... [Reply]

chaiyok ibu!

syawalsimpsons said... [Reply]

INSYALLAH ..sue sentiasa doakan jue moga tabah mengahdapi segala dugaan dan cabaran dalam teruskan hidup...allah sayang jue, sebab tu dia bagi dugaan sedemikian sebab dia tahu jue seorang hambaNYA yang mampu untuk tagani segala dugaan yang di beri...sue sedih bla tahu..tp sue perlu kuat untuk jue bangun sama2 untuk besarkan anak2 yee...sue tau jue kuat

Cik Jue said... [Reply]

Terima kasih sue....
Terharu dgn jue dgn sokongan dari sue...

Cik Jue said... [Reply]

Chaiyok2...

mama lieyna said... [Reply]

Be strong ye cik jue.. serius bunyinya.. apapun ia, bertabahlah.. anak2 masih ada yg mampu ceriakan harimu.. tcare

LYAfrina said... [Reply]

lya x tahu apa y blaku pd cik jue.. cuma lya doakan terus kuat & tabah ..demi insan2 yang tersayang & amanah dariNya

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa