Friday, August 30, 2013

Sesi Menge"pow" ayah

salam jumaat semua...
perasan tak cerita ai dah tunggang langgan dah ...
ada yang lama baru up date...
ada yang memang betul2 baru terus up date...
hahahaahha mcm cerita bawah nie....
ni kejadian malam tadi...

Minat kat kereta dan lori memang tinggi...
utraman ke...batman ke..setakap nie memang boooo layan...
jadi mlm tadi pi GIant...
dia punye perati org main kereta remote tue bukan main...
apa lagi si ayah pun "mengetas"le......
seronok bukan main....
tapi takkan adik je kot...
kakak pun nak jugakkan...
kesian pulak kakak nanti...
hehehhehe adik dapat kereta, kakak dapat motorsikal....
ok anak2 pasni kita suruh ayah beli ye....
****wink..wink....senyum....jelah..sebab ibu dapat novel...****


seronok kamu ye...
dapat sebuah sorang....

ibu pun seronok gak....

walaupun orang lain dah habis baca...
aku baru beli...
senyum dapat tambah koleksi kat rak buku...


....ok see u...


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, August 29, 2013

FaeZ: HappY 11 Month..

As-Salam...
senyum semua ye...
selsema n sakit kepala mula melandar...
pening betul nie...
slow2 kita kayuh ok...

apa nak jadi tah...
kejap2 update..kejap2 tak update...
huhuhuhuhu busya sangatlah si jue niekan...

oklah anak teruna ku..
si Faezuddin nie dah masuk 11 bulan ari nie...
yeyeyeyeyeyeyeye...
masih belum tumbuh gigi...
masih belum boleh berjalan...
mulut bukan main lagi...
dah pandai salam....
dah pandai bye..bye...

MOGA ANAK IBU MEMBESAR DENGAN SIHATNYA...


OK BUDAK KECIK NIE DI TANGKAP MAKAN BISKUT RAYA...
PANDAI BETUL...



gambar banyak...
malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, August 27, 2013

Duit Raya Singapore...

Salam Semua...
Busy ke korang...
mood raya lagi ke??
minggu depan ada jamuan raya bahagian dan sektor...
makan2 jelah kerjanya...

oklah mcm semua tahukan...
jue raya kat terengganu..
lepas kereta dah ok ...
kami pun balik johor...

biasalah dah nama pun johor baharu....
mestilah sebelah singapore...
dan kami memang tak pernah jejak kaki ke singapore..
walaupun sebenarnya sedara mara cik hubby 
kebetulan time kamibalik adalah jumpa sedara jauh family cik poji...
dari singapore...
maka merasalah anak2 ku dapat duit raya singapore...


senyum farisyah dapat duit raya lain dari lain katanya...
jumlahnya ...
4 SGD untuk farisyah dan 4 SGD untuk faez...
kami tak tukar pun...biarkan aje duit tue dalam simpanan...
kalau tukar anggaran dapat dalam RM 16 +++
tapi bila ayah chik dia tengok duit tue terus mintak sekeping...
farisyah kasilah...ayah chik dia kasi RM 10....
huhuhuhu lagi untung nie...
sekarang ada 3 keping je simpan dalam tabung farisyah...
seronok dia bukan main....

rupanya2 time kecik2 dulu family cik poji memang selalu bagi duit raya dalam matawang negara lain...
yang biasa diaorang dapat singapore dan australia...

ok jumpa next cerita ye...

gambar banyak...
malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, August 26, 2013

MasaK2 :Puding Roti Kukus Dengan Sos Kastard

Dah Isnin kita hari nie...
Salam Syawal ke 19....
(dah 19 hari syawal..hari nie baru start nak pose huhuhuhuhu)
oklah...
banyak yang nak cerita...
kisah raya tak habis lagi...
jumpa kawan2 blogger yang terbaiklah...
kisah anak2 ku..yang sentiasa buat aku senyum,menjerit...
tapi kali nie nak kongsi main masak2....
ala jue tahu korang mesti dah pro kan ...
jue je baru terhegeh2 nak buat.....

kisahnya bermula...
semalam kami tak breakfast..terus makan tengahari kat kedai...
balik singgah tesco jap..belilah barang basah sikit...
tup..tup..tup sampai rumah dalam pukul 1:30 petang...
jadual ari nie...
nak pi open house mak jemah aka sue...
tapi disebabkan cik hubby mengantuk n faez pun dah nak tidur...
maka pergilah petang2 sikit...
sementara menunggu mereka2 semua...
maka dengan rajinku....
jue trylah buat 
PUDING ROTI KUKUS DENGAN SOS KASTARD 
alhamdulilah percubaan berjaya....
suka sangat....

jom layan gambarnya ye...

sebelum dikukus ye...

ok tengah kukus

hasilnya....selepas dikukus...

resepinya puding roti...
-5 keping roti dipotong kecik2 sebelum itu letakkan butter/majerin di belakang depan roti...
-susun roti dalam loyang/bekas dan tekan2 kasi dia mampat sikit
-susu cair,esenvanila,sesudu gula halus (ikut kemanisan sendiri) dan2 bijik telur dipukul bersama...
-dah sebati tuangkan kedalam atas roti tadi...
-taburkan kismis kat atasnya...
dan kukus selama 25 - 30 minit....
(dah masak sejukkan pastu masuk dalam peti ais...baru terangkat)

resepi sos kastard...
susu cair + air +gula + tepung kastard  = kacau pastu masak kat dapur jap samapi mendidih...
ok senangkan ....simple ok...


dipotong dan letakkan sos..makan semasa sejuk...
memang sedap .....
ohsem betul....



huhuhuhuhu...
terima kasih cik poji n cik farisyah kerana memuji ibu...
wink...wink..wink...hati berbunga2....
lain kali ibu buat lagiye....

ok stop dulu nanti sambung cerita 



gambar banyak...

malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...










10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, August 21, 2013

Aksi Comel Faez...

Huhuhuhuuhuhu....
terpuji anak sendiri....
tetapi memang serius nampak comel....
gambar ni ambil secara candit je..sebab budak kecik nie mana nak duduk diam....









bila tengok gambar nie2...terbukti faez memang lasak....
nanti lepas ni turn kakak pulang....
semua gambar ala2 model.....
gedik habis....hahahahhahaha



gambar banyak...
malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

KaLut:- Hutang Tak Selesai

Beginilah kisahku dua tigamenjaknie...
semua bermula selepas 15/7/2013
serius kat opis aku sentiasa kalut....
pengabungan yang bawak kesan yang banyak pada kami ...
terutama bahagian aku.....
(betul tak mak jemah soraya????)

semua  benda terbengkalai....
huhuhuhuhu...sedih hutang belum selesai ni....
hutang pada sapa?????
hutang pada mereka yang aku mintak alamat rumah....
adalah dalam 5orang.....
sampai nad dahpindah rumah....
masih belum pos2 lagi....
nad nanti bagi alamat baru ye.......

bukan lupa...
tapi takde masa....
baru siap separuh.....
jadi pada mereka2 yang cik jue mintak alamat...
nanti cik jue pos ye....
korang jangan risau...
cik jue dah janji nak jasi jadi cik juewajib kasi......
cuma tunggu jelah ye....
lambat cepat mesti korang terima.......

sorry ye teman2.....

gambar selingan....





gambar banyak...

malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, August 20, 2013

Raya Lagi....Versi Kami Sekeluarga

salam 14 syawal....
ada sapa2 nak ajak pi open house ke...
huhuhuhuhu dengan rajinnya kami nak datang....
sendiri memang tak buat tahun nie...
tapi kalau sapa2 nak datang ckp jelah..rumah sentiasa terbuka...
tapi call dulu ye....

oklah menghabiskan sisa gambar di hari raya...
kali ini versi Kami Sekeluarga....


mula2...
versi ayah dan anak2 dulu...

geram tengok muka faez...

ok comel sikit...
tapi kakak senyum takde gigi.....
adik sibuk mengunyah....

faez mintak dilepaskan...

suka gambar nie....
nampak comelkan.....
heheheheh perah santan ko....

kali ni banyak gambar kami sefamily...
suka sebab masing2 bagi kerjasama yang sewarjarnya....
nanti nak buat photo canves jelas....

ok nanti kita sambung balik...
banyak lagi stok gambar nie...
jumpa lagi......



gambar banyak...
malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...






10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, August 19, 2013

K.I.S.A.H Raya oh Raya 2013

Alhamdulilah...
Syawal yang ke 19....
orang lain dah lama cerita...
aku baru tehegeh2 nak cerita....

dugaan demi dugaan yang menimpa sebelum syawal menjelma...
dan kerna dugaan itu...
kami tukar plan...
ikut turn kami raya kat JB...
tapi sebab tukar last minit kami pun berayalah di terengganu....
teruja?seronok?..mestilah raya kat rumah mak sendiri...
tapi masih dalam mood sedih sebab tak tahu berapa rm nak kena habis repair kereta.....

ok...
kami bertolak seawal jam 3 pagi dari sepang...
terima ksih tokey kedai kereta kasi pinjamkan kereta myvi baru dia pada kami...
tak sangka dia kasi pinjam kereta..
ok sambung cerita...
bersahurlah kami di setiawangsa....
(imbas kenangan zaman bercinta gitu...kat mcd setiawangsa hahahaha)
alhamdulilah trafic lancar sampai rumah mak dalam pukul 8 pagi....

aku ada 7 beradik...
4 dah kawin...abang ngan adik aku raya kat rumah mak mertua jadi aku ngan kak ngah jelah raya kat umah mak bersama 3 lagi yang bujang...
walaupun tak ramai meriah tetap sama...
menu utama mak...
mestilah nasi tomota,tapai,ketupat palas dan biskut raya...
petang raya kami semua pun berangkat balik ke kg mak ayah aku kat besut....
oklah...jom kita tengok gambar sekeping dua....

kami sekeluarga....

kakak ngah sekeluarga...

my mum n my dad....

 neida aka mak uteh....

 udin aka ayah chik

eija aka ayah chu



inilah kisah raya kami...
nanti ai tempek lagi gambar raya versi 
farisyah,faez,ayah dan ibu...
kalau tempek semua sekali mahu menagis rasanya...
hahahahhaa tapisan haruslah di buatkan.....




gambar banyak...
malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, August 9, 2013

Salam Lebaran Dari Kami


Salam Lebaran Buat Semua...
Ampun Maaf Cik Jue pinta...
Dalam Sepanjang Kita berkawan...
Open House jangan lupa ajak cik jue ye...
(hahahhahaha tak malu)

insayallah hari Rabu nie cik jue akan balik Johor Bharu
hari sabtu pulak dari JB akan terus balik Terengganu....
buat sahabat yang ingin pulang ke kampung...
Hati2 dijalan raya...
moga perjalanan kita semua dilindungi Oleh ALLAH




see u again....





gambar banyak...

malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, August 6, 2013

Happy Anniversery - (06/08/2005- 06/08/2013)

salam 28 ramadhan...
dugaan diakhir ramadhan bertimpa2....
namun alhamulildah kami dapat menerima dengan redha...
insayallah ada hikmahnya....

Alhamdulilah..
8 tahun kita bersama 
(06/08/2005 -06/08/2013)
Moga Allah Panjangkan Umur kita berdua...
Moga hubungan ini kekal sampai syurga...
moga rumahtangga kamiterus disinari "nur" syurga

buat hubby tersayang...
terima kasih abang kerana menjadi suami ayang
(moga abang jadi suami buat ayang sorang je)
terima kasih abang kerana menjadi ayah buat anak2 kita
(moga abang jadi ayah pada anak2 kita sahaja)








Ya Allah, aku bersyukur kepada Mu yang telah memanjangkan jodoh ku bersama suami ku sehingga kesaat ini. Kekalkan lah nikmat Mu ini keatas kami dan jadikan lah kami berdua suami isteri di dunia dan di akhirat.

Ya Allah, Andai Kau berkenan, limpahkanlah rasa cinta kepada kami, yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro, yang Kau jadikan mata air kasih sayang Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra dan yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.
Ya Allah, andai semua itu tak layak bagi kami, Maka cukupkanlah permohonan kami dengan redha-Mu. Jadikanlah kami suami dan istri yang saling mencintai di kala dekat, saling menjaga kehormatan dikala jauh, saling menghibur dikala duka, saling mengingatkan dikala bahagia, saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.
Ya Allah, sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan perkawinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.
Ya Allah…indahkanlah rumah kami dengan kalimah-kalimah-Mu yang suci. Suburkanlah kami dengan keturunan yang membesarkan asma’-Mu. Penuhi kami dengan amal shaleh yang Engkau ridhai. Jadikan mereka Yaa…Allah teladan yang baik bagi manusia.
Ya Allah…damaikanlah pertengkaran di antara kami, pertautkan hati kami, dan tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan. Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya. Jauhkan kami dari keburuk yang tampak dan tersembunyi.
Ya Allah…berkatilah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Jadikanlah kami termasuk golongan orang-orang mukmin.




selamat hari raya semua...
berhati2 dijalan raya.....



gambar banyak...
malas nak cuci.....nak buat kenangan...jadilah dia personal Fridge magnet....klik sini ye...http://gallery-annafauzie.blogspot.com

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, August 5, 2013

Dugaan di Akhir Ramadhan...

sesungguhnya dugaan dari ALLAH itu indah...
ada hikmahnya...
namun untuk menelamnya adalah susah...
serabut kepala nie....

pertama...
kereta tak boleh bawak jalan jauh....
kena baiki lepas raya...
macam mana nak balik KG....
beraya disalak tinggilah kot tahun nie...
pasrah mungkin ini ketentuan ilahi...

kedua....
pagi ni kunci kereta pulak tercicir....
terus rasa DOWN.....
tak tahu mana letak....
memang dugaan betul kalinie....
serius aku menangis sendiri....


yang aku pinta sekarang....
MOGA ALLAH MEMPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN.....
BERFIKIRAN POSITIF SENTIASA....
SENTIASA BERSANGKA BAIK....
SESUNGGUHNYA ALLAH SEDANG MENGUJI KAMI DI AKHIR RAMADHAN NIE....




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, August 1, 2013

01/08/2003 - 01/08/2013 - 10 Tahun sudah

Salam 23 Ramadhan
tersenyum dan tersenyum...
alhamdulilah hari ini genaplah 10 tahun aku bergelar penjawat awam....
syukur dengan rezeki dan nikmat yang telah ALLAH berikan kepadaku...

10 tahun dulu...
hari ini aku melapor diri di kementerian Pertahanan...
alhamdulilah...
orang pertama yang aku kena adalah cinta hatiku....
bertemankan ibu tersayang disisi...
hahahhaha bila ingat balik memang kelakar gila...
cik hubby sampai sekarang bila koret balik 2 cerita lama2...
mesti gelak besar sebab...
aku je lapor diri dapat kerja mak teman....
biarlah aku memang anak manja mak....

tetiba ideal hilang......

alhamdulilah syukur...
menjadi penjawat awam yang penuh dengan dugaan...
kenangan manis, pahit semua ada...
mengenali erti kehidupan sebenar...
melayan kerenah pelbagai orang...
di depan baik dan manis mcm gula...
belakang pahit macam hempedu....


~kenangan itu indah~


gambar banyak...
malas nak cuci.....nak buat kenangan...
jadilah dia personal Fridge magnet....
klik sini ye...





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa