Thursday, July 18, 2013

Luahan Hati Dayana : Sedih pulak petang2 nie...



Nukilan Dayana
(ISTERI aSRHRAF MUSLIM)



"Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand "


Sungguh ! Beratnya memegang kasih dan cinta pada seorg suami ! Berdoa agar jodoh dia mmg milik aku seorang smpai mati dan sungguh ..andai jodoh dia tetap ada bersama org lain , aku akan terima dgn terbuka dan terus kuat mcm yg mami lakukan !!

Percaya pada jodoh ! Percaya pada ketentuan ! Menangis air mata darah pon kalau takdir dah begitu..kita ada dua pilihan, terima atau menarik diri !!!

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah...mudah menyebut kun fa ya kun...

Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah...
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan...



*copy paste*




_______________________________________________________________________________________


aku tak tahu ini betul dari dayana atau org lain yang buat...

tapi bagi aku kata2 ni memang buat aku rasa sedih sangat...
sentap ko...
klu betul ini luahan hati dayana...
YA ALLAH sungguh berat deritanya....





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

8 comments:

syawalsimpsons said... [Reply]

mmg sedey ni cik jue...tp siapa dayana ni

Masya said... [Reply]

menusuk kalbu kaa² tu.. kalau org lain mahu dah pg serangkan...

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

@syawalsimpsonsISTERI ASYRAF MUSLIM

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

@MasyaTUELAH KALAU MENUSUK KALBUKAN

Qhaifa Nur said... [Reply]

kecewanya hati dayana Jue...
sikit sebanyak kita dapat rasainya..

Nad MamaZN said... [Reply]

Sedih sgt.. Moga dayana trus tabah

Eliss Mie said... [Reply]

dugaan buat dia. tapi poligami tu halal kan.

MamaFarah said... [Reply]

dugaan terbesar buat dia..Tak tau nak cakap camner, tapi sedih la..x patut buat dia mcm tu..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa