Tuesday, July 16, 2013

Kesian Faez

huhuhuhhu....
rasa lambat je ari nie...
inilah kisah malam tadi...
faez memang tak bangun menyusu tengah malam....
memang ibu dia tidur tak ingat dunia...
sebab anak tak bangun menyusu tengah malan....
tapi mlm tadi...
tepat jam 3 pagi....
si ibu terdengar nyaring2 anak menangis...
dalam mamai2 tue ...boleh pikir...
"mcm suara faez tapi yeke..faez mana nangis tengah malam"
makin lama makin kuat....
terus terkejut beruk....
bangun terduduk....
betul faez nangis...suara bukan main kuat mata tertutup....
si ibu nie pun ambillah si anak ...pujuk2 ...tak jalan...
si ibu bangunlah buatkan susu....
bagi susu tak jalan...dah penat nangis dia pun hisap ibu jari....
diam sekejap ...pastu sambung balik nangis...
si ayah pun bangun....ambil pujuk...
sama tak jalan....
bila letak kat bawah...dia macam mengelupur sikit tahan sakit.....
alamak si ibu ngan ayah dah mula cuak....
tetiba faez tertonggeng.....pastu diam....
si ibu pun apa lagi...ambil minyak angin.....
taruk kat perut,tapak kaki betis bagailah....
urut sekejap...
faez masih lagi menagis....
si ibu pujuk lagi....
sambil duk tanya...
"kenapa ni sayang,adik sakit perut ke...."
tetiba ..................................................
bau kurang enak je...
tengok dalam pampers penuh dia dah membuang...
basuh berak sambil menangis.....
si ibu pun ambil air basuh muka dia bagi lega sikit...
bila mata dah cerah..baru berhenti nangis....
si ibu taruk lagi minyak.....
ketuk perut tak kembung pun....
tapi bila tengok dia tidur tertonggeng tue ..dah boleh agak mesti dia sakit perut....
bagi susu barulah dia minum dan tidur dalam pelukkan..
tengok jam dah pukul 4 pagi....
kerana mengantuk si ibu terlelap hampir terlepas sahur sbb buka mata je...dah pukul 5:15 pagi...
tengah duk makan sahur si ibu nie duklah pikir...
knp faez sakit perut....
pikir punye pikir ...
si ibu tanyalah si ayah...
"petang tadi ayah suap "BUBUR LAMBUK" kat faezkan..."
"ye..nape kan ibu yang suruh suap"
"ada lada hitamkan"
"entah tak perasan"
"memang ada...bubur lambuk memang ada lada hitam....kesian faez sakit perut sebab makan bubur lambuklah ni"

terus terdiam.............................
habiskan nasi ngan telur juadah bersahur....


dalam hati si ibu rasa bersalah amat sangat...
huhuhuhuhu kesian faez kerana ibu awak yang tanggung sakit....

sorry anak ibu.....
cuai betul ibu kamu nie....
(nak nangis rasa bila ingat balik mcm mana dia sakit perut mlm tadi)




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

4 comments:

Nad MamaZN said... [Reply]

Takpe cikjue
Belajar dari kesilapan
Lepas ni mesti cikjue n hubby lebih berhati2

Qhaifa Nur said... [Reply]

cian faeaz...
sakit perut rupanya...
nak cakap tak pandai..apalagi nangis Jue..

ch@ said... [Reply]

alahaiii cian faez, takpe kak. pengajaran utk kita juga. arrizqi pun main masuk je dlm mulut apa saja dpn mata. kalo jd mcm faez, mmg akan cari myk bubuh kat perut.

syawalsimpsons said... [Reply]

cian kat faez..tak pe la..tak snegaja kot ayahnya..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa