Tuesday, May 21, 2013

1 Hari 1 Resepi

huhuhuhuhuh
dah selasa ye...
semalam cuti..penat anak2 pun mcm panas je tubuh...
petang pulak farisyah ada appoiment ....
senyum ajelah...

tajuk kat atas bukan main gempak...
1 hari 1 resepi...
hadiah dari hubby...
katanya sempena hari ibu...
buku resepi ko....
apakah maknanya wahai cik abang sayang
katanya...
lepas nie ibu dak delah asyik tanya nak masak apa...
pening ayah nak jawab nak masak apa.....

nampak sangat dia pun pening kalau aku tanya nak masak apa...
tahu takpe..ni duk biar bini dia je pikir ...
petang nie nak masak apa ye????
hahahhaha

tapi sumpah aku cakap..
buku ni terbaik!!!!!!!!!
macam2 ada dan senang...
sebab barang2 yang diguna memang kebanyakkan ada kat rumah...
takpayahlah singgah kedai kalau nak masak benda yang lain dari yang lain....
maklumlah stok barangku yang biasa2 ada..klau luar biasa tue memang kena pi kedai le cari sebelum masak...

terbaikkan...
harga asal rm 35 keatas rasanya...
tapi offer dapat 
rm 29 rasanya...
hehehhehhehehhe
hubby ku mana pandai buat suprise...
tengok bini dia pegang buku tue terus ckp belilah ayah hadiah kat ibu...
kalau tahu dia nak bayar ...ambil novel sekali dua tiga bijik...


apa2 pun terima kasih lah ayah sebab kasi buku ni kat ibu...
nanati ibu masak sedap2  dan kalau ayah makin membesar jangan salahkan ibu ye...
kalau orang tanya kenapa makin berisi ni...
ayah jawab...
sebab bini aku sayang kat aku .hari2 dia masak sedap2 ..tue yang aku makin besar......


faez sakit mata..merah bawah kelompok mata dan dalam mata...kesian sikecik ku yang tak pernah sakit itu...



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

9 comments:

syawalsimpsons said... [Reply]

kena carik gak ni..sue selaloo gak tanya ngan akob lps balik keje, nak makan ape mlm ni..kakakka

aanie said... [Reply]

aanie pun baru beli...tp x sempat try lagi....adam asyik mintak nasi yg kat dlm gmbr tu je...hahaha....

Nana said... [Reply]

aritu dah pegang dah nk bli
tp tgk harga alamak cam mahal je haha
berkira btol klw menda lain tu mahal bole je kuar duit

juelee said... [Reply]

buku ni mmg best.. ada beli dulu.... boleh guna time bulan pose sok hehe

Qhaifa Nur said... [Reply]

ramai dah beli buku ni...
bagus dah tahu nak masak apa...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said... [Reply]

saya dah ader buku ni bagus kalo takder idea memang rujuk buku ni....

Sweetmama said... [Reply]

senang la lps ni dah ada sumber rujukan kan..

ch@ said... [Reply]

kan-kan-kan...best, pasni dapur akak sentiasa berasap. hihiks.

anie said... [Reply]

huhuhu...aku nak cari satu gak nie....
nak kasi eypul gemuk lagi....

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa