Thursday, February 7, 2013

AduHai AnakKU

luahan hati seorang ibu....
kalau ada yang tak suka tak payah baca ye..
aku hanya mencoret ini untuk menenangkan hati ku..
dan mungkin ada dikalangan korang yang sudi memberi kata2 semangat kepadaku...

yup ..dugaan aku tak sehebat orang lain..
yup aku masih lagi bersyukur kepada ILAHI kerana anakku mampu untuk berdikari..
namun sebagai seorang ibu...
hati ini kadang2 runtuh mendengar keluh kesahnya...


permata hatiku...
Nur Farisyah Binti Mohd Fauzi...
lahirnya mengajar aku tentang kehidupan...
mengajar aku menjadi seorang ibu yang tabah...
mengajar aku menjadi seorang yang cekal...
mengajar aku erti keredhaan...
namun ketabahan itu kadang2 goyang jugak...
keredhaan aku itu kadang2 hanyut bersama dengan linangan air mata...


Farisyah...
ibu tahu kamu anak ibu yang istemewa...
ibu tahu kamu tak sehebat orang lain..
ibu tahu kamu bukan sebijak orang lain..
tapi ibu tahu kamu...
seorang yang tabah...
seorang yang cekal...
seorang yang penyayang..
dan ibu tahu apa yang ada pada kamu tidak pada pada orang lain...
kamu terlalu mengambil berat...
tersenyum ibu bila kamu tanya...
"best tak opis baru ibu...bos ibu baik tak..ibu ada kawan tak...nanti ibu bawak kakak jumpa kawan ibu ye...kalau tak de kawan ibu jangan sedih tau...nanti mesti dapat kawan sebab ibukan baik..."
 sebab tuele aku cakap farisyah istemewa di mata kami...

lepas result MRI keluar dan doktor ckp warna air kat otak dia menunjukkan kadar matang dia kurang dari umur...
kami dah tahu dah anak kami mungkin slow sikit nak terima apa yang dibelajar..
namun atas berkat kerajinan dia sendiri...
alhamdulilah walaupun rakan2nya dah pandai membaca dan farisyah masih merangkak ...
namun kami puas atas prestasinya...
dan farisyah seorang budak yang tip top matematik....


namun bila dia balik mengadu ada kawan ejek2 dia disekolah terutama sekolah KAFA dan dia jadi down nak pi sekolah KAFA...
aku rasa mcm nak pi lempang je budak2 yang ejek dia...
balik je dia bercerita..
ibu ada orang cakap kakak bodoh..tak pandai cakap..cakap pelat..takpandai menulis..tulisan comot...kakak taknak pergi sekolah...
hati ibu mana tak sedih,hati ayah mana tak runtuh...
tapi kami mampu bertahan dan memujuk dia..
alhamdulilah di masih menerima...
namun sampai bila kami tak tahu...
dan langkah terbaik buat masa nie kami jumpa ustazah dia cakap pasal nie...tapi tuelah hal budak2 malas ikutkan nak masuk campur sebenarnya.....


Didepannya aku kuat tapi dibelakangnya...
setiap kali aku pandang wajahnya terutama time dia tidur..
hati aku jadi sayu..
air mata nie laju je mengalir   
dan aku sentiasa bermohon padaNYA..
MOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSANNYA WALAUBAGAIMANA CARA SEKALI PUN.... 
 moga aku terus diberi kekuatan untuk menghadapi apa saja yang telah ditetapkan kepadaku....

aku tak mampu nak menulis lagi..tangan menaip selaju air mataku mengalir
pekara wajib farisyah buat setiap hari sebelum ditidur..
dia akan peluk aku,cium pipi kiri dan kanan aku...pastu di peluk lagi dan last dia akan cium mulut aku...dan ayat yang keluar mulut dia dan takpernah dia tinggalkan ialah...
-FARISYAH SAYANG IBU SANGAT2-  
 
        
YA ALLAH BERILAH KAMI KEKUATAN UNTUK MENGHADAPI SEGALA DUGAAN YANG TELAH KAU CATATKAN BUAT KAMI,BERIKAN KAMI KESABARAN DAN KEREDHAAN.
KAU JADILAH ANAK2 ANAK YANG BERGUNA DI DUNIA DAN AKHIRAT.KAU PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSANNYA...





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

20 comments:

Miz Fieza said... [Reply]

hahah sedih pulak hahah kami pun syang farisyah..........!! coz tahu dia lebih istimewa dari yang lain2...... u're awesome!

syawalsimpsons said... [Reply]

bagitau aunty soya budak mana..meh sini aunty soya kasi belasah itu olang..adoi...kesian kat farisyah...sabar la farisyah...itu semua dugaan kamoo yang akan buat kamoo kuat seperti ibu kamoo farisyah...

sedey la cik jue..mengeluh je sue dari tadi baca...sedey..

cik dah faridah said... [Reply]

smga diberikan kemudahan dlam segala hal...sabar setiap dugaan yg diterima tu tandanya Allah swt nak uji kiter..
cik dah tahu cik jue mesti kuat..farisyah mesti boleh..baru darjah 1..xpela merangkak pun..insyaallah nnt dia mesti boleh kejar kawan2 dia...stiap budak2 kan ada kelebihan dan kekurangan...mgkin farisyah ada kelebihan dia sendiri....

syawalsimpsons said... [Reply]

sue beli kat BB kiko..mmm...syawal punyer dolu..recycle je..kikikiki

Sha Saperi said... [Reply]

jue patut bangga sbb hanya orang2 yang terpilih sahaja dipilih ALLAH untuk memiliki anak2 istimewa ni....sentiasa bersyukur dan hargai nikmat yang ALLAH bg ni...

Nad MamaZN said... [Reply]

Sabar banyak2 jue...
Jangan dipikirkan sangat apa kawan2 farisyah ckp
Budak2 bercakap tak berpikir
Sentiasa la bersangka baik dgn Allah
Kuat demi farisyah

::EIDA:: said... [Reply]

Akak, sedih ida baca.. besar dugaan akak... Takpe takpe.. perjalanan hidup farisyah masih panjang.... mana tau , berkat usaha dia sendiri, dia mampu kejar semuaaaaaaaaa orang yang ada kat depan dia sekarang.. aminnnnnnnnnnn

Mrs.Imran said... [Reply]

Farisyah jgn tak nak g KAFA...nanti cik ila pesan kat abg mukish..tengok-tengokkan farisya ekk..ibu jgn sedih tau...nanti kalo ibu jumpa "abg" pesan kat dia tgk-tgk kan farisya...

Ya ALya said... [Reply]

sabarla jue....jue kasi semangat pada farisyah yer,rajin2 g kelas Kafa...

Falsya said... [Reply]

bertakung air mata kite baca entry nie..sedih sgt3...jue kene terus kuat utk farisyah..biar org nak kate ape..farisyah mungkin kurang dekat sudut lain tp farisyah lebih kat byk sudut..pandai jaga hati ibu, pandai amek hati ibu..itu yg penting kan..psl pembelajaran insyaALLAH farisyah akan cepat catch up nnt..

aunty doakan yg terbaik buat farisyah okayh...

Zana Adieyza said... [Reply]

semoga farisyah terus membesar dgn sihat, bijak & solehah..

kak, kuatkan semangat dalam menempuhi hari2 mendatang.. zana doakan akk sekeluarga sentiasa dilindungi Allah hendaknya...

latifah mesror said... [Reply]

Bersabarlah dan bertabahlah kak jue..kuatkan hati dan semangat utk anak2 tersayang..saya dokan k.jue tabah untuk hadapi semua ini..

♥cikmOt♥ said... [Reply]

alahaii jue...ni semua dugaan kan...
kadanng tulah, kita sedih sangat bila anak kena ejek seme...
kita takut dia tak pat terima...tapi tulah, dia kena hadapi...dengan dunia luar kan...

dia istimewa...sebab dia punya kelebihan...

jue jangan sedih2 ye...
doakan yang terbaik buah farisyah...

ch@ said... [Reply]

alahaiii, besar dugaan kakJue, besar juga pengorbanannya, besar lagi pahalanya kak... sabar dan redha, tempuhinya la dgn kekuatan yg akak ada. insyaALLAh.

kita doakan yg terbaik buat akak.

Sidratul Muntaha said... [Reply]

cik jue..
sabar naa..
adik ayu si ghani dulu sampaa umur 11 thun tak ndai membaca..
tpi math dia tip top
jgn sedih2..
nnti ayu pm cik jue yaa..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply]

sedeynye eija baca, paham sgt perasaan cik jue n perasaan farisyah jgk..bila dikata2 sebegitu..mmg x patut mestilah farisyah down...be strong ye cik jue n farisyah..

rozi said... [Reply]

Assalammualaikum, ana dan keluarga, dh lama benar kita x berjumpa, sedih bila baca kisah farisya, jgn bersedih hati, kuatkan semangat demi keluarga, insyaallah mohon dipermudahkn segala urusan di dunia dan juga di akhirat, utk farisya tersayang, walaupun dh lama kita tidak berjumpa namun acik masih kenang farisya dlm ingatan, jgn takut utk ke sekolah, princess yg comel kena kuat semangat tau, ramai yg sayang kan farisya, kawan2 tu je yg tak tahu, jaga diri kakak baik2 ye sayang, tlg ibu dan ayah, jaga adik boboi yg comelll tu yer, kami sayang farisya - ddfamily

rozi said... [Reply]

Assalammualaikum, ana dan keluarga tersayang, dh lama benar kita x berjumpa dan bertanya khabar, kami baru tahu cerita ttg farisya bila baca blog ana ni, perasaan seorg ibu sudah tentu tersentuh, farisya dh besar, cepat benar masa berlalu, walaupun acik dh lama x jumpa namun kami masih kenang farisya dlm ingatan, jangan takut utk ke sekolah, princess yg comel dan manja ni kena kuat semangat, biarlah kwn2 nk kata apa pon, di luar sana masih ada ramai lagi yg sayangkn farisya, kwn2 jer yg x tahu kn? Farisya jd lah anak yg solehah, bantu ibu, ayah dan adik boboi yg chomel tuu, kakak kan kuat, Allah sayang dengan insan yg kuat mcm kakak, org dewasa pon x mampu tapu kakak mampu, jaga diri baik2 ye syg, kami (acik rozi, acik ujg, kakak mia, kakak dinah sayang kamu)

rozi said... [Reply]

Assalammualaikum, ana dan keluarga, dh lama benar kita x berjumpa, sedih bila baca kisah farisya, jgn bersedih hati, kuatkan semangat demi keluarga, insyaallah mohon dipermudahkn segala urusan di dunia dan juga di akhirat, utk farisya tersayang, walaupun dh lama kita tidak berjumpa namun acik masih kenang farisya dlm ingatan, jgn takut utk ke sekolah, princess yg comel kena kuat semangat tau, ramai yg sayang kan farisya, kawan2 tu je yg tak tahu, jaga diri kakak baik2 ye sayang, tlg ibu dan ayah, jaga adik boboi yg comelll tu yer, kami sayang farisya - ddfamily

IntaNBerliaN said... [Reply]

Ya Allah.. sedihnya saya baca entry ni.. bergenang air mata... dah banyak entry yg saya baca bawah label farisya ni.. farisya sangat kuat & farisya anak yg pandai..!!

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa