Monday, December 17, 2012

K.I.S.A.H PAVLOVA


Terlebih rajin Pulak ari nie...
dah lama nak makan PAVLOVA nie...
huhuhuhu dari mengandung kot...
tapi taklah mengidam..cuma nak makan...
dan akhirnya impian jadi kenyataan...
aku buat sendiri....hahahahaha...
idoknya...
semua order dengan Sha Saperi
memang bestlah...
dia jual yang mini punye...
kalau nak order kena PM dia ye...
tapi rasanya memang PERRRRRRRRRRRRRRRRRRR
best sangat2...
tapi ada cerita sedih disebaliknya....
sebelum cerita moh kita tengok gambarnya....

tengok pun dah tahu sedap....


kasi zoommm sikit...
(gambar dari FB SHA SHAPERI)



ok moh nak cerita kisah sedih..
idoklah sedih sangat cuma telan air liur jelah..hahaha
ok PAVLOVA ini aku beli 5..
sha ni kasi kat hubby ku..tengahari tue dia bawaklah balik...
terus simpan dalam peti...
dia balik sembahyang jumaat ...
aku pun ambillah satu..konon2 nak kongsile...
jadi makanlah kami satu kongsi tiga orang...
yang lain simpan dalam peti kasi sejuk sikit lagi...
sebelum pi kerja hubby dan farisyah pun makan sorang satu...
ok ada lagi 2 dalam peti ais...
maka yang dua tue akulah yang punye...
lepas hubby pi kerja aku pun tidur faez..
dan aku pun selamat tidur sama...
bila aku bangun..duk jap hubby pun balik...
tengah aku duk berperang dengan perut belanga kat dapur...
tetiba farisyah masuk buka peti ais ambil PAVLOVA
dalam hati aku dok kata..
takpelah ada satu lagi nanti boleh makan..
tetiba ayah dia tanya
"cha makan tue ibu dah makan belum"
dan bila ayah dia tanya je macma tue...
tergerak hati aku terus buka peti ais
bila je aku buka peti ais...
huhuhuhuhu menangis aku kat situ...
PAVLOVA tue dah habis...
rupanya farisyah dah makan time aku tidur tadi...
dan yang dia ambil dan makan sebentar tadi itu adalah yang last...
dan makanya aku hanya makan yang mula2 tadi tue pun berkongsi 3 orang dan farisyah makan paling banyak time tue...
huhuhuhu maka si ibu pun menyanyikanlah lagu..
"batu belah batu bertangkup ..
telanlah aku tangkuplah aku 
aku kempunan Pavlova yang sedap...
hahahaha itulah kisahnya...
walaupun tak banyak dapat jugaklah aku makan sesudu dua...

huhuhuhuh sha shaperi nanti kita nak order lagi...

kasi farisyah dan hubby sorang satu je..

yang lain pasti aku sorok siap2...
hahahahaha



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

16 comments:

cheqna said... [Reply]

salam singgah kembali =)

erm..cheqna x makan kek pavlova ke...cheese kek ke..kek coklat ke...cheqna makan kek pisang je...selera murah kan??ekekeke

anie said... [Reply]

hahahaha...sian kat ko...xpe nanti order lagi ok

anie said... [Reply]

hahahaha...sian kat ko...xpe nanti order lagi ok

syawalsimpsons said... [Reply]

alahai ciannyer macam batu belah bertangkup tu

farahana said... [Reply]

waaa.. cam sedap je kak .. beli kat mana tu.. nak beli jgk.. :)

Rinna said... [Reply]

Nyum2 sedapnyaa.. :)

Sha Saperi said... [Reply]

laaa kesiannye cik jue...lain kali kena sorok 1...hadif macam tu jugak...xleh ada dlm peti sejuk...aritu customer punya dia bedal..terpaksa buat yang lain..hihihih

mummy_ayu said... [Reply]

ala siannya..nasib dah makan mual2 tu.walaupun share...nanti order lagi ek.

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

cheqnasama lah kita tapi sekali sekala nak jamu tekak..

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

aniememang oder lainlah nampaknya

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

syawalsimpsonsmemang batu belah batu bertangkup betul

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

farahanabeli dengan kawan opis

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

Rinnamemang sedap

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

Sha Saperisedih tau....nanti kita order yang lain

Jue a.k.a Ibu 2F said... [Reply]

mummy_ayutahu nasib baik dah makan...

Falsya said... [Reply]

tetibe terasa mcm nak wat pavlova..;)

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa