Friday, December 7, 2012

ayam GOLEK...Versi cik Jue

salam jumaat semua...
penghulu segala hari..
pukul 8:00 pagi dah terpacak kat klinik ...
knp???
sebab nak kena minum air gula...tuelah masa mengandung diabetis ..
jadi kena minum baliklah..sepatutnya minggu ke 6 selepas bersalin..
tapi terlupa..ari tue pi klinik dia org buat appoiment ari nie..
maka selamatlah air gula ditelan tadi..
pukul 10:30 kena pi balik ambil darah...
huhuhuhuhu

ok berbalik pada tajuk...
cik hubby aku dengan baik hati menghadiahkan oven untuk isterinya yang sememangnya tak berapa pandai bab2 membakar nie..
maka untuk menghargai pemberiannya...
maka aku pun mengolekkan ayam atas permintaanya 
yang merupakan peminat TEGAR ayam golek...
resepi???
aku buat simple dan bodah2 je..
ayam aku perap dengan...
kicap manis,sos tiram,blackpaper sos,tumbuk halia dan bawang putih,pastu letak garam sikit...
dan nak tengok hasilnya...
jomle....

ayam yg dah kena perap selama 4 jam...

ayam sedang digolek...
berputar2 kat dalam tue...
timer:1 jam ye...

ayam yang siap dimasak tunggu nak ngam aje...

heehehe inilah dia ..
"ayam GOLEK versi cik jue"
maka dah selesai dibelasah oleh kami bertiga...
tak sangka farisyah pun mkn banyak bukan main lagi...



happy weekend semua..

weekend ni misi jumpa org buat gril umah dengan kitchen kabinet




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

14 comments:

Nad @ MamaZN said... [Reply]

Cicah sos,.pergh! Sedap tu!

♥cikmOt♥ said... [Reply]

eh eh, rasa tak sabar nak buat ayam golek jugak...hehehe

Sidratul Muntaha said... [Reply]

dap dap dap..
ujung minggu nak buat lagi ayam bakomjugak cik jue
bpk kami nak dtg.
nak celeberate besday..
ahahhaa
buat nasi ayam lagi la jawabnya..
minyak spai se!!
lai lai lai!!

Rinna said... [Reply]

Nyum2 sedapnyaa ayam golek cik jue.. :)

Qhaifa Nur said... [Reply]

rajinnya masak ayam golek...habis tu sure sedap kan..kan..

Ya ALya said... [Reply]

ayam golek cikjue buat ya laparrrrr lagi.......

Sha Saperi said... [Reply]

ermmmm sedapnye

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply]

Wah Ayam Golek, sedapnye...
eija nye oven kecik je x dpt la nak buat ayam golek camni, tp sib baik ada pemanggang vantage, dpt gak buat ayam panggang ala2 ayam golek gak..hehe

ketikketok said... [Reply]

".. to love is to care, to care we must share..."
get some and feel awesome at BBC MARDI Station CH39000

LYAfrina said... [Reply]

marveles... siyes..mmg nmpk sedap sgt2.. terliurlak tgk

wahida said... [Reply]

cissssss....bikin aku terliur je tau...

sedapnya nok.....

ch@ said... [Reply]

Uish nmpk je pun dh menawan. Baunya mesti mabeleskan. Rasanya harusla sedap. Aiii oven rmh den ni mmg perhiasan je la.

Eliss Mie said... [Reply]

haishh..ni rasa nak oven sebijik ni.

anie said... [Reply]

Wow..jumaat ni kami terjah tau..hehehe

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa