Tuesday, September 4, 2012

Kisah "kakak"...Lama tak bercerita....

Lama Tak bercerita Tentang Kakak
ari sabtu nie...alhamdulilah genaplah umur anak daraku 6 tahun....
moga ALLAH terus memberkatimu sayang...

mulut jangan nak cakaplah le..
pok pet..pok pet..tak henti...
itu ini ditanya...
hari2 cium perut ibu...
hari2 duk tanya bila baby nak keluar...
hari2 duk tanya baby ok tak ari nie...
hari2 duk tanya baby dah bangun ke belum (maksud dia bergerak ke tak)

hari2 nak ajak makan mcd,pizza dan kfc...
dia yang belanja..duit dia banyak....
kamu buat ibu rindu kamu selalu....
dan bila dia pegang,cium dan usap2 perut cik jue...
dia dah mula tukar panggilan namanya menjadi "kakak"...
sweet sangat....

cik jue jarang update pasal sekolah diakan...
alhamdulilah bersesuai dengan umur..
pencapaian farisyah boleh tahan...
dah boleh baca ayat pendek 
(walaupun cik jue tahu ada budak 6 tahun dah lancar membaca)...
matematik...ok jugak ..sekadar tolak dan tambah yang ringan2 tuue...
tapi bab mewarna memang teruk habis...
memang tak de tokoh langsung
puas ajar tapi mcm tue jugak....


ingat tak kisah IJN baru2 nie...
doktor pakar IJN ada cakap mungkin farisyah salah seorang yang menghidap 
"SINDROM WILLIAMS"
dan cik jue dah "google" cuma sekarang nak tunggu penerangan lebih lanjut lagi dari pakar pediatric pada 10/9/2012....
jadi cik jue tak berani nak bagi kata putus..
dah harap2 bukan sebab ujian IQ farisyah baru2 nie memang jauh terpesong dari penghidap "sindrom williams" 

Takpelah Sayang ...
Anda itu memang ketentuan UntukMu Ibu Ngan Ayah redai menerima apa saja...
Insayallah KaMi Akan Apa saja Yang terbaik Untuk Mu....
farisyah nie sekarang suka tanya bukan2 dan pertanyaan dia kadang2 boleh buat cik jue n hubby terkedu dan boleh buat menangis tau....
antara ayat yang dia tanya...

otw Ke Ijn ari tue..
"ibu ..farisyah ni sakit jantung ke...kalau sakit jantung farisyah dah nak mati ke"
"farisyah nie sakit ke ibu....tue yang doktor suka ambil darah farisyah ye..."
"ayah ...ALLAH sayang farisyah tak....kalau ALLAH sayang farisyah mesti farisyah dah tak pengsan mcm dulukan"...
inilah antara soalan yang boleh buat aku laki bini menangis....

aduh farisyah tak payah lagi tanya soalan mcm nie...
sakit ke sihat ke...
ibu ngan ayah tetap sayang farisyah sampai bila2....
mcm mana pun keadaan farisyah ibu dan ayah tetap akan bagi yang terbaik buat farisyah....
Love u so Much Sayang...


8/9/2012
genaplah umurmu sayang 6 tahun...
rasa baru semalam ibu melahirkan mu...
baru semalam menyusukan mu...
baru semalam ibu menemanimu...
tahun nie...
no besday party but ada kek special untuk mu.....



(mood:berdebar2 nak  tahu keputusan MRI ari isnin nie )

 


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

12 comments:

MRS. K said... [Reply]

sabar dear.. i doakan farishah okey... insyaallah takde pape..

LYAfrina said... [Reply]

comelnyer farisyah pakai dress..sandle dia pon cantek!

cik jue.. walauapaupn.. lya doakan y baik2 saja buat farisyah..andai kata mmg betul farisyah mengidapnyer..percayalah..ini semua krn tuhan amat sgkannya... semoga cik jue & suami tabah ye... dan farisyah sendiri pon anak y kuat!

Zana Adieyza said... [Reply]

insyaAllah Farisyah akan terus membesar sbgai seorang anak yg bijak, solehah & sihat sentiasa..

comelnya anak dara akk pakai dress.. harapnya zana ada rezeki dapat anak perempuan.. leh pakaikan dress cantik2 macam yg farisyah pakai.. hihhi

ch@ said... [Reply]

insyaALLAH kak, takde apa2. tgk perkembangan dia je ok tu. kita pun dulu pandai menulis membaca mengira 6thn, mewarna ke laut. hahaaa... tapi auni pandai mewarna. warna yg 12 pun dah kenal semua. perkembangan bdk2 mmg lain2 asalkan dorang sihat dan buat hati kita gembira, itu sudah boleh buat kita lega.

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Apapun keadaan Farisya..
Ibu ttp syg kamu..
Kamu ttp comel & sempurna di mata & hati ibu..
Terima kasih krn membahagiakan hari2 ibu & ayah mu..
Terima kasih jgk kerana hadirnya kamu cerita kisah hari mu menjadi sebahagian kenangan buat ibu..
Andai ditakdbirkan kita bertemu ingin sekali ibu mendakap mu..
Supaya hilang rasa rindu hati ibu untuk memeluk seorang puteri..
Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!
Hari ni asyik touching je bila baca entry2 kome ni tau..
Cik Jue!!
Ai x ada anak dara..
Nak pinjam anak dara u jd anak dara ai bleh yer..
Menumpang kasih pd yg sudi..
Sobsssssssssssssss!!

Falsya said... [Reply]

ya ALLAH..sedih betul bile dpt tau farisyah yg lincah ngan comel nie kene penyakit mcm tuh..jue kene kuat kayh jue..utk farisyah, utk suami n utk baby dlm perut tuh..

my doa always with ur family..take care..

eB said... [Reply]

aduh, touching tau...
kiter doakan sm2 yer....

len2 bdk len perkembangannyer...
yg pasti, sumer pn istimewa :)

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Salina@IbuAqil
INA..AWAK BUAT KITA NANGIS...
TAK SANGKA ADA ORANG LAIN SUDI SAYANGKAN FARISYAH DAN ANGGAP FARISYAH MACAM ANAK SENDIRI...
JUE KASI INA AMBIL FARISYAH JADI ANAK DARA INI..SEPERTI MANA JUE SAYANGKAN AQIL...
KALAU KITA JUMPA INGIN SEKALI JUE PELUK AQIL SIBULU MATA LENTIKKU ITU...

Akhmad Muhaimin Azzet said... [Reply]

cantik sekali...
saya juga berdoa semoga senantiasa mendapatkan rahmat Allah Ta'ala.

anie said... [Reply]

Farisya budak yang bijak..
Semoga Farisyah sihat sampai bila2....

Salina@IbuAqil said... [Reply]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
Sudi sgt2 Cik Jue..
Anak Cik Jue anak ina..
Anak ina anggaplah anak cik jue jgk..
Anak2 kita ni kaya dgn kasih sayang..
Itu lah tuahnya kita bersahabat di alamaya ni..
Ina suka tgk mata Farisya..
Tu baru dlm gambar blum dpn2..
Mata dia cantik sgt..
Anak mata hitam dia bersinar2..
Cik Jue tau x..
Kalau ina tgk je picca Farisya..
Seolah2 terbayang2 bayangan ina dlm anak mata dia yg jernih tu..
Comel giler!!!!!
Mcm mana ina pandang anak mata Aqil mcm tu jgk Farisya..
Macam mana kasihnya ina pd Aqil ina tau mcm mana dalamnya kasih Cik Jue pd Farisya..
Walaupun akan hadir insan baru dlm hidup Cik Jue & suami..
Tp ina yakin Farisya punya tempat tersendiri dalam hati kalian..
Keistimewaan dia yg x ada tolok gantinya..
Itulah dia Farisya..
Farisya istimewa dimata & hati kita..
Kan Cik Jue Kan?!!!
Udah2!! Kamu jgn meleleh lelebih..
X comei!!!! ;p

airis naufal said... [Reply]

bergenang air mata bile baca.. sabar ye kak jue..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa