Thursday, September 6, 2012

Buat Sendiri : Aiskrim Goreng

Wah cik jue nak kongsi resepi...
hahahaha bukan senang nie....pemalas yang amat dan bukan pandai masak pun...
nak dijadikan cerita...
cik jue buat aiskrim goreng sendiri....
hasil tunjuk ajar dari cik GOOGLE...
maka jadilah aiskrim goreng cik jue....bukan cik poji yang buat ....

mula-mula...
1)ais krim 
2)roti -tak kisahlah jenama apa ye...

jom tengok gambarnya...
- ambil ais krim satu scop letakkankat atas roti..
pastu letakkan roti yang lain kat atasnya....
dan ambil gelas untuk membetulkan menjadi bulat dan aiskrim tidak keluar...

ok inilah bentuknya....

tengok cik poji berusaha untuk membentukkannya...

lepas tue masukkan kedalam plastik...
setiap satu kena masukkan dalam satu plastik...
pastu masukkan dalam peti beku @ freeze .....
biarkan selama satu hari baru best...

untuk mengorengnya...
panaskan minyak....
pastikan minyak betul2 panas...
nampak garing terus angkat....
goreng sekejap je tau

gambar google ye...
cik jue tak ambil gambar..hahahaha


ok ginilah rupanya...
pun google...lupa nak ambil gambar...
dan rasanya sedap ...
farisyah suka sangat...
hari2 suruh buat....
buat banyak2 simpan dalam peti...
nak makan baru goreng...
nyum-nyum-nyum....


cubalah try buat...
mudah je....

ok pi dulu ye...
kita sambung lagi lepas nie...




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

7 comments:

mamafarah4 said... [Reply]

wah bestnya...nnt nk try gak la..hehe

::EIDA:: said... [Reply]

Ida pun pernah buat.. Eh banyak kali dah buat.. hehhehe~ Tapi tak pulak letak dlm plastik masa nak bekukan tu... hehehe~

Ini versi ida,
http://msieda.blogspot.com/2012/02/ice-cream-goreng-yummy-hokayyyyy.html

Errah said... [Reply]

tak pernah makan aiskrim goreng..sob sob

Falsya said... [Reply]

falsya tau makan je jue..nnt nak try la wat..hehehe..

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Uishhhhh!!
Nak try buat le utk anak teruna cik jue kat sini..
Snang je wat nyer erk..
Pakai cawan jer nak bentuk tu..
Hik3!!!!
Ni rasa mak dia ni kot mkn lebih.. ;p

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply]

mmg pernah tgk 2-3 org blogger dh buat, senang jerk buat nye kan sbnrnya..,nak jgk buat tp x terbuat², aiskrim pun dh siap beli,tersimpan jerk dlm peti ais..huhu

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said... [Reply]

nak cuba ler nnt... hihi..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa