Friday, July 20, 2012

RamadHaN.....Tetiba Rasa Risau Datang LaGi

Ramadhan...
seronoknya akan kehadiranmu...
seronokkan bila ramadhan nie datang ...
namun ...
cik jue sedikit risau....
yup risau pada anak daraku yang sorang...
tahun nie farisyah dah masuk 6 tahun...
yup cik jue memang tak akan kasi dia puasa..
atas sebab kesihatan dia...
cik jue memang tak akan ajar dia puasa...
cik jue memang tak akan suruh dia puasa...
tapi masalahnya....
bila2 kawan2 kat sekolah kebanyakkannya puasa..
mesti dia akan terikut2 untuk puasa...
dan gerenti makanan yang cik jue bekalkan dia takkan makan....
inilah menambahkan lagi risau dihati cik jue nie...
tahun lepas farisyah pun kena pada bulan puasa....

ibu rasa dah tak sanggup sayang ...
lihat farisyah kena cucuk kat tangan ...
sampai lebam....
ibu tak sanggup sayang ...
bila lihat anak ibu lemah ...
ibu tak sanggup sayang ...
lihat anak ibu seperti orang dah takde harapan lagi...

YA ALLAH ...
ku mohon dari mu...jauhilah anakku dara kesakitan ini....

 kakak...
ingat pesan ibu dan ayah...
kalaui rasa lapar terus makan....
kalau rasa pening terus makan...
kalau rasa badan dah tak selesa dan berpeluh2 terus makan...
please kakak...
ibu taknak kakak puasa ...
kesihatan kakak tak izinkan kakak untuk berpuasa seperti kawan2 kakak yang lain...
please sayang....



ada promosi hebat disini...




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

19 comments:

MamaYatie said... [Reply]

Jue, akak rasa jue kena fahamkan Farisyah keadaan dia..kena inform cikgu jugak..pagi suh dia breakfast, kot dia nak pose pun bg 1/2 jer..then suh dia makan jugak...(susah hati kan bila mcm ni)

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@MamaYatie
tuelah kak yati..jua dah cakap dengan cikgu dia...dah cakap dengan dia...pasal kena makan...tapikan masalahnya dia kata dia malu sebab dia je tak puasa...
jue ingat pagi sebelum pi sekolah jue suruh dia makan..sahurlah kononya pukul 6:30..tengahari ambil dia baru jue bagi makan sebelum hantar ke transit....
rasanya tulah langkah yang baik setakat nie

anie said... [Reply]

sebelum kuar umah..ko breakfast siap2 kat umah...
kat sekolah ko cakap dgn cikgu dia...
nnt farisyah da kuat baru boleh puasa ye sayang..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply]

insyaallah farisyah dah besar dh 6 tahun, msti dia faham nasihat ibu & ayah..

Moga farisyah diberikan kesihatan yg baik..amin.

Falsya said... [Reply]

jue..sedihnye baca entry jue..kene ckp betul2 ngan farisyah..tp ye la bdk2 kan..kalau tgk kawan2 puasa mesti die nak puasa jugak..inform cikgu jalan yg terbaik..sabar kayh jue..

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said... [Reply]

emm..susah gak... kt sekolah mmg kene citer habis kat cikgu die jue.. bab die segan nk ckp, dia malu sbb x puasa...bgitau smue.. kat farisya ,acik ana ase fariesya kene jji kt ibu kalau x larat x leh teruskan puasa..kalau fariesya segan jgk bersuara n paksa diri bertahan terpaksa lah ibu tunggu smpi fariesya betoi2 bersedia..

eB said... [Reply]

kalo emmudaratkan , bg eB elok tinggalkan, bknnyer sengajer tp bersebab...

maafkan slh & silap kami yer...
Marhaban ya Ramadhan

Nad @ MamaZN said... [Reply]

kene pesan kat cikgu...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@anie
memang itu yang aku rancang...harap2 dia naklah makan pagi2...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY
harap2 dia nak dengar....
amin..moga diberi kesihatan yang baik

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Falsyadah bagi tahu cikgu dia...tuelah mintak2 dia nak dengarlah apa kita cakap...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•–
jue dah bagi tahu cikgu dia...jue pun dah cakap dengan dia..ayah dia pun dah cakap harap2 dia nak dengarlah apa kami cakap nie...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@eB
dia memang tak boleh puasa..doktor dah cakap awal2 lagi..tapi tuelah budak bila kawan lain puasa dia malu le nak makan

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Nad @ MamaZN cikgu dah tahu nad...

Eliss Mie said... [Reply]

tu laa anak2 ni kan, kita duk risau ker dia tapi dia kecik tak tahu apa lagi.

jue, selamat berpuasa !

Mama Likha said... [Reply]

alahai.. knp dgn farisyah..ni?? klo ibu jue kasi link, blh kite klik dan tahu cerita sebenar.. maklumlah baru kenal :)


arap2 farisyah sentiasa sihat yer cikjue.. selamat berpuasa :)

LYAfrina said... [Reply]

bg lya kna gtau kat cikgu dia..insyallah..dia org akan memahami keadaan farisyah..

salam ramadhan buat cik jue n family

MaMa CyDa said... [Reply]

betul tuh cikjue, akak pun rs ada baiknya gtau kat cikgu dia. Atleast ada gak org yg bleh pantau dia kat sekolah tuh

Adaa said... [Reply]

Salam, Mama Likha, tulah Adaa pon tertanye jugak nape ngan anak dara cik Jue? maaf lah tak tahu huhu InsyaAllah farisya akan sentiasa sehat :)

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa