Friday, July 13, 2012

Kisah MRI,Temunjanji Farisyah Dan Cik Jue

Salam Jumaat..bertemu  kita di pagi jumaat yang penuh barakah ini...
alhamdulilah diberi kesihatan yang sempurna hari ini...
hari ni tak sempat nak celoteh panjang...
ada appointment telinga farisyah dengan pakar...
sebut pasal telinga....
terima kasih Nad aka mama ZN betul2 perihatin dengan farisyah...
tak sangka Nad aka Mama ZN boleh ingat farisyah tak boleh main air....
ini pasal N3 Nie....JOM MAIN AIR

sebenarnya...
awal bulan 6 ari tue..benda yang dalam di pasang dalam telinga"gronek" farisyah dah terkeluar dengan sendiri...maknanya telinga farisyah dah ok....
jadi farisyah dah boleh berendam air selepas setahun berpuasa dari main air selamanie...
jadi ari ni appoiment nak tengok balik mcm mana telinga farisyah

minggu lepas farisyah buat MRI...
keputusan tak tahu lagi...
pakar yang incas kes farisyah tak ada...
jadi keputusan hanya dia je boleh bagi tahu...
sepanjang MRI dijalankan...
kami (cik hubby n cik jue) cuma nampak doktor2 yang buat tue...
"geling2 kepala dan angguk2 kepala..."senyum pastu kerut dahi...
kami tengok gambar MRI tue...tapi tak paham sangat...
lagi pun cik jue tak tahan sangat duduk dalm tue...
bunyi dia bising sikit...rasa mual,pening semua ada...
jadi cik jue ambil keputusan tunggu kat luar sebab time tue cik jue dah berpeluh2 rasa mcm nak pitam...
akhirnya cik hubby yang tunggu sampai siap...
lama jugak farisyah MRI hampir 3 jam ..menunggu dia tidur dan MRI di jalankan...
boleh pulak masa MRI kaki dia bergerak...batal MRI buat sekali lagi...tue yang lama....
"MOGA KEPUTUSAN DIA OK 2 JE"..
hati tetap berdebar2...

Ok balik kisah cik jue pulak...
pasal Fabroid ...
Alhmadulilah ari selasa cik jue pi hospital..
chek up dan scan...
keputusan dia sunggup mengembirakan...
farbroid tue dah tak de....
doktor kata bukan tak da tapi mungkin dia dah jadi kecik...
"baby" kat dalam ni memang kuat...
tak kasi peluang langsung kat fabroid tue membesar...
anak ibu ni memang bagus....
tak sabar ibu nak jumpa awak....

 
ok dah 27 minggu dah...
ada 13 minggu lagi.....

tapi kan doktor ada tanya satu soalan dengan cik jue...
"puan nak cuba bersalin normal atau terus nak c-za je..."
mestilah nak normal...sebab farisyah dulu normal...apapun cuba dulu ..
kalau dah tak boleh baru c-za....

korang doakan cik jue selamat semuanya...
ok cik jue pi dulu ye....
pasni kita jumpa lagi....

 



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

12 comments:

Nad @ MamaZN said... [Reply]

alahai, ada plak komen kite di situ ;)
alhamdulillah...
syukur sgt2
moga keluarga cik jue sentiasa diberkati dan dilimpahkan rahmat...

eB said... [Reply]

insyaallah eB doakan sumer slamat yer. aminnnnnnnnnn

Falsya said... [Reply]

wahhh..happy sgt2 dgr news nie jue..alhamdulillah..MRI mmg langsung xleh bergerak ker?..adeeehh, lamanye 3 jam..

Mama Kembar 3 said... [Reply]

ish ambik masa lama gak ye nak buat mri tu. ingatkan cam xray, a few minutes dah leh siap. InsyaAllah mri farisyah akan kluar result yg tip top - semua ok! :-)

Mama Kembar 3 said... [Reply]

ish ambik masa lama gak ye nak buat mri tu. ingatkan cam xray, a few minutes dah leh siap. InsyaAllah mri farisyah akan kluar result yg tip top - semua ok! :-)

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Alhamdulillah!!
Insya'allah Cik Jue..
Moga segala urusan Cik Jue dipermudahkan..
Amin!!!!!

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Nad @ MamaZN
terima kasih nad...moga ALLAH memberkati kami sekeluarga

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@eB
aminnnnnnnnnnnn

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Falsyajue lagi happy..MRI memang tak boleh gerak langsung...kalau gerak kena buat dari mula...sebenarnya 45 proses dia..tapi tunggu tidur semua tue yang lama

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Mama Kembar 3
tak sama mama...memang kena tunggu betul2 tidur dan tak gerak langsung baru boleh buat

mamalieyna said... [Reply]

Alhamdulillah..

moga selamat semuanya...Amin...

anie said... [Reply]

alhamdullilah....semoga semuanya sihat2 belaka...

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa