Monday, July 23, 2012

Farisyah Dan Puasa....

Alhamdulilah dah masuk hari ke 3 kita berpuasa...
bersyukur pada ALLAH kerana memberi kita peluang merasa nikmat bulan ramadhan yang mulia nie...

yes ...pagi2 ni nak cerita kisah anak daraku 

hari pertama....
pukul 5:15 pagi..boleh dia bangun sendiri tanpa dikejut....
katanya nak puasa...hehehhee
bila bagi makan mee goreng...katanya taknak..nak susu je...
ok cik jue kasi susu kat dia....lepas minum susu...solat subuh dengan ibu dan sambung tidur...
pukul 10:00 pagi..bangun tidur....mandi dan mintak mee.....

hari kedua...
ok kali ni tak bangun sahur...cik jue tak kejut pun...
tapi dalam pukul 6:30 pagi..dia bangun....
minum susu....terus sambung tidur...
pukul 8:30 pagi.....bangun...
main2 dan tengok tv...
tanya nak makan ke tak..jawabnya...
"cha puasale ibu..."
ok....
ibu tunggu lagi....
pukul 12:30 tengahari...
"ibu boleh tak cha nak minum susu....nanti cha sambung balik puasa..."
hahahaha kelakar anak ibu nie....

opppppppp...gambar seksi sikit..bulan2 puasa nie...

ok,..saya baru lepas mandi....
ibu buat saya susu...


ok hari ini...
 hari ketiga....

hari ini cik jue kejut pukul 6:30 pagi...
nak pi sekolah...
jadi dia sahur pun pukul 6:45 pagi susu dan nasi goreng...
"ok farisyah dah boleh puasa ye ibu...sebab dah sahur"
yup..ari nie anak ibu puasa .....
tak tahu le...
tengahari nanti cik jue ambil dia nanti tanya agak2 dia makan tak kat sekolah...

apapun2 farisyah..
ibu bangga dapat anak sekuat farisyah...


oklah stop sini dulu ye...
tengahari nanti ada prodok baru untuk promosi ...
oklah jumpa lagi ye...




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

15 comments:

anie said... [Reply]

bagus la farisyah..

kalau ariQ..bila tanya
"ariQ puasa x arini"
"ariQ kuasa la.."jenuh ajar sebut puasa...nak kuasa jugak...
memang la dia ada kuasa ultraman sbnrnye..

Cute Mum said... [Reply]

takperlah.. janji tak mudaratkan kesihatan farisyah..
insyaallah bila dah betul2 sehat bolehlah die berpuasa..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@anie

hahahha ariq memang ada kuasa....
kelakar betul ariq

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Cute Mum
tuelah lagi pun bagi cik jue biarlah dia betul2 bersedia baru cik jue agakkan dia puasa...yang paling penting biar dia pandai sembahyang dulu...

Sidratul Muntaha said... [Reply]

semoga berjaya pose cha...
eekke..

::EIDA:: said... [Reply]

Bagus ni. tecik tecik dah belajar puasa... =)

~ yus ~ said... [Reply]

semoga berjaya puasa farisyah...

wahida said... [Reply]

tak menahan bila dia kata dia nak sambung puasa balik tu...ekekek...mesti comel je kan masa dia sebut tu....

eB said... [Reply]

auntie pn tmpg bangga :)

Mama Kembar 3 said... [Reply]

wah bagus farisyah! takpa pelan pelan nnt dpt laa posa full day. kecik kecik ni dpt posa setengah hari pun dah cukup bagus, at least dia ada keingingan tu kan.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@::EIDA:: hehehehe moga besar nanti pun rajin puasa gak

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@~ yus ~ hahahaha..memang taklah kak yus...tapi mintak2 dah besar nanti dia ok...boleh puasa mcm org lain

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@wahida tahu takpe...gelak besar aku ngan ayah dia

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@eB
10Q aunty...ibu lagi bangga...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Mama Kembar 3 moga besar nanti dia boleh puasa mcm org lain

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa