Wednesday, July 25, 2012

Cuak di PAgi Hari...Farisyah Oh Farisyah...

wawawawawawa..tetiba rasa nak menangis pun ada....
farisyah oh farisyah...
ibu ngan ayah cuak tengok kamu tadi...
farisyah oh farisyah ...
jangan buat ibu ngan ayah susah hati....

cerita panas...
bersiap seperti biasa...
kami sekarang pi kerja dengan kereta..
walaupun umah dengan opis dekatlah jugak tapi
 kalau nak kereta memang boleh jadi lambat...

Otw pi kerja ..
farisyah anak dara kesayangangku ok je mcm biasa...
tapi pagi tak  minum susu...
buat perangai sikit...jadi merajuk kena marah dengan ayahnya...
jalan jem teruk gaklah ari ni...
dalam kereta tetiba farisyah nampak lain...
dan...
MUNTAHHHHHHHHHHHH...
huhuhuhuhu cuak ibu ngan ayah dia....
terus ayah pusing kereta pecut cari kedai terdekat...
yup petronas paling dekat....
 berkampunglah kami kat petronas...
si ayah uruskan anak 
dan si ibu berlari2 ke kedai untuk beli RIBENA,makanan dan gula2...
hypo kit kami tak bawak...
jadi kami tak tahu kandungan gula dalam darah dia berapa...
paksa minum air RIBENA,makan biskut oreo sampai habis 5 keping dan hisap gula2....

termenung jap kat petronas...
yup kami dah lambat nak pi opis...
malas dah nak pikir lambat ke cepat janji farisyah ok....
 lepas semua dalam keadaan kembali NORMAL...
farisyah suruh hantar dia ke sekolah...
mula2 kami risau gak nak hantar ke tak...
tapi bila dia dan mula nak menangis sebab cakap tak payah pi sekolah...
jadi kami hantar gak...
bagi tahu cikgu dia keadaan dia pagi nie....
tapi sampai je kat sekolah...
tengok kawan2 terus dia main dan aktif mcm biasa...
muka yang tadinya pucat...kembali merah dan normal seperti biasa...

huhuhuhu lega ibu ngan ayahnya...
tapi kami tetap melepak depan sekolah dalam 10 minit...
pastikan dia betul2 ok.....
baru kami gerak pi opis.....
dan cikgu dia akan pantau dia...


farisyah oh farisyah...
kamu buat ibu ngan ayah cuak pagi nie...
moga farisyah Ok je hari ni dan hari2 yang mendatang...
AMINNNNNNN




huhuhuhu..
jap lagi ada n3 best...
PHOTO MAGNET RAYA..penganti KAD RAYA
jangan lupa terjah ye....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

11 comments:

Mrs.Imran said... [Reply]

lepas nih hang kena beli alat untuk check paras gula dia lak...bawa saja kemana korang pergi.. dugaan bulan puasa kan...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Mrs.Imran
hypo kit tue..memang untuk paras gula pun..cuma aku tak bawak ari nie..tertinggal..biasa aku memnag bawak je kehulur kehilir....

anie said... [Reply]

adus siannye....bila2 masa je boelh berlaku kan..bulan pose nie ko pastikan anak ko minum susu n makan banyak kat umah..takut kat skol dia xmakan kot

anie said... [Reply]

adus siannye....bila2 masa je boelh berlaku kan..bulan pose nie ko pastikan anak ko minum susu n makan banyak kat umah..takut kat skol dia xmakan kot

ch@ said... [Reply]

btl2 dugaan ni, takpe kak... ada hikmah semua yg berlaku. hopefully farisyah sihat spjg hari dan hari seterusnya.

Sidratul Muntaha said... [Reply]

aku pun lmbt jugak arini ni cik jue
ade jammed
tpi aku mgm dgn ank dah kurang sikit ank mrh2 since ara sakit teruk aritu smpai warded..
huuhh..
aqil ade asthma plak
ari2 nak kena check dan pastikan dia mkn vitamin c,amik inhaler dia
ara plak kena pastikan dia jgn main2 dgn kucing habuk..
sbb dia slow recover klu sakit or batuk..
adoi..

Nad @ MamaZN said... [Reply]

aminnnn....
moga farisyah tak apa2..
tp still kene pantau gak la..
takut die paksa diri die utk sehat wpun sbnrnye die sakit...

cik dah faridah said... [Reply]

hrp2 farisyah tak pape...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said... [Reply]

MOGA FARIESYA OK..X APER2 LAGI...SABAR YE JUE... KENA MACAM NI MMG RISAU DIBUATNYE..

LYAfrina said... [Reply]

alahai..ujian la tu cik jue

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Alahai farisya..
Farisya kuatkan..
Mama papa dia pon kuat..
Dugaan cik jue..
Aqil pon semlm 3 kali muntah kat skolah..
Hari ni ina EL..
Alhamdulillah ok dh skit bdn dia..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa