Thursday, June 28, 2012

Farisyah Cabut GIGI

panas..panas....
yes n3 nie memang panas sebab farisyah baru lepas cabut gigi..
ibu balik terus n3 sebab ibu bangga dapat anak mcm farisyah....
sebenarnya...gigi gerahan farisyah dah pecah....dan gigi depan pulak dah tumpuh gigi kekal....

ok cik jue cerita dulu pasal gigi gerahannya....
gigi gerahan farisyah dah pecah sebab dari berlubang farisyah suka koret gigi dia akhirnya pecah...
dia tak sakit tapi ada rasa tidak selesa di situ....
kadang2 ada jugak rasa sakit....
kebetulan pulak gigi susu yang depan pulak tetiba cik jue teperasan gigi kekal dah tumpuh...
risau ibu takut gigi anaknya tak cantik...
jadi ambil keputusan nak bawak jumpa doktor gigi cari langkah penyelesaian.
kebetulan hari ni klinik gigi untuk kanak2 kat klinik presint 9...
cik jue tanya farisyah nak pi klinik gigi tak.
dia kata nak....
oklah ...kami pun bawak......

bila masuk je doktor....doktor kata kena cabut dua2 ...
boleh cabut satu- satu maknanya kena buat temunjanji..satu cabut hari ni ....satu lagi kemudian...
hubby kata cabut dua2 terus takut nanti dia takut nak datang lagi ...

farisyah ok je nganga mulut.....ibu dia gelabah takut anak sakit...hahahahaha..
mula2 doktor kasi ubat kebas warna pink...kasi kebas sikit..pastu baru cucuk ngan jarum...
ibu rasa tak sanggup nak pandang...anak selamba walaupun berkerut dahi tahan sakit....
dah kebas tue doktor pun cabut yang pecah dulu...mak ai lama jugak sebab dah pecah...susuh sikit..berkerut jugak dahi tahan sakat..akhirnya dalam 20 minit berjaya di cabut semuanya termasuk yang peah2 duduk dalam gusi tue...... aduh ibu rasa memang sakitlah...tapi anakku hanya berkerut dahi je....
sungguh terkejut ibu nie....anakku memang kuat.....rasa bangga sebab doktor tue puji farisyah anak yang berani..sebab kalau budak lain mahu menangis sebab kena koret gusi pun luka jugak...

sekarang cik jue ada kat umah ngan farisyah...
ambil half day teman dia...
barulah dia merungut sakit sikit...
(cik jue tak ambil gambar sebab klinik kerajaan...takut kena marah pulak ambil gambar nanti)

MEMANG TAK SANGKA FARISYAH ANAK YANG BERANI...
sebab ibu dia pernah terjun dari kerusi doktor masa nak cabut gigi masa tue umur sebaya farisyah...
malu rasanya....hahahahahaha


 TERIMA KASIH YA ALLAH KERANA MENANUGERAHKAN AKU ANAK SEBERANI FARISYAH...
AMINNNNNNN



C.O.R.E.T.A.N. I.K.H.L.A.S

Cik Jue  aka Ibu Farisyah....




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

4 comments:

Sherwieyna Muzzawer said... [Reply]

Salam. beraninya dia. yang kelakar tu mama dia pula yang takut..hehehe

eB said... [Reply]

uishhhhhhhhhhh, yg dh tua2 cam kiter nih pn ramai yg msh takut lagi. bkn aper... ngilu ar. hu3

LYAfrina said... [Reply]

bagusla dia..x takut.. kalah auntie....

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply]

Goodgirl la Farisyah ni..

x dpt bayangkan mcmmane la nnti kalau turn anak eija pulak kena cabut gigi..sbb mama dia pun jenis takut jumpa dentist.

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa