Thursday, May 3, 2012

Al-FatiHah....


As-salam semua...
Kepada DIA kita datang kepada DIA kita kembali....
ya..cik jue baru kehilangan seorang nenek..ibu kepada ayah cik jue...
walaupun cik jue akui tidak rapat dengannya..tapi tetap terasa kehilangannya...
dan ....Alhamdulilah...kami sempat berjumpa denagannya.....sebelum dia menutup mata...

 cikjue balik malam jumaat...tapi tidur dulu kat umah mak...
pagi2 lepas subuh kami balik rumah nenek di besut...
mak dan ayah cik jue dah balik dulu...
sampai je di sana dalam pukul 11:00 pagi...
kami terus kerumah nenek...
kami jumpa dia..peluk..cium..dan bercakap2 dengannya...
walaupun dia sudah tidak boleh bercakap time tue...
tengok aja kami..mengadapnya...
bercucuran air matanya....kami tak tahu kenapa...
tapi mak cakap...masa cucu lain datang dia tak menangis pun...
tapi bila kami satu keluarga datang ...air matanya..bercucuran...
mak kata masa mak cakap dengan dia pun..air matanya mengalir jugak...
kami tak tahu kenapa...tapi arwah memang tak rapat dengan kami sekelurga tapi kami tak pernah menyimpan sedikit dendam pun dengannya..dan kami sekeluarga sayang dia mcm kami sayangkan nenek2 kami yang lain....

akhirnya..dia menutup mata sesudah orang azam asar..
wajahnya sungguh tenang ketika itu...dengan lembut alunan nafasnya akhirnya di menutup mata....
moga CHIK tenang di sana... 



nota kaki: tengah mengatur masa dan waktu supaya dapat berblog seperti dulu.....





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

MamaYatie said... [Reply]

takziah Jue...
agaknya arwah ada nak nyatakan sst kan..takper lah Jue..redhakan pemergian dia & maaafkan segala salah silap dia kalo ada..

anie said... [Reply]

TAKZIAH JUE SEFAMILY...

Norzie hany said... [Reply]

Salam kenal.
Al Fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dlm golongan org2 yang beriman.

sakila's craft said... [Reply]

TAKZIAH jue...al fatihah

LYAfrina said... [Reply]

AL FATIHA
MOGA ROH ARWAH DICUCURI RAHMAT..AMIN

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa