Thursday, April 5, 2012

HadiaH BuatMu...

Salam Khamis semua..
sekarang otak berada di tahap tepu...
nak buat n3 pun rasa dah tak pandai...
tapi masih mampu jalan2 kat blog korang dan komen bila sempat...
tak pelah sekarang nak jadi silent reader pulak...

ok tak payah merapu panjang...
nak kongsi hadiah buat anak daraku...
kenapa kasi hadiah?
besday lambat lagi.....
sebenarnya saja suka2 nak bagi sopport buat anak daraku yang begitu rajin memcuba untuk membaca....
alhamdulilah perkembangan yang bagus...dah pandai membaca perkataan 2 suku kata...
mungkin ada yang cakap ..
farisyah lambat membaca sebab dah ada yang boleh baca seawal usia 4 atau 5 tahun....
tapi sebagai ibu..cik jue bangga...kerana ia berusaha...
cik jue tak akan bandingkan farisyah dengan anak2 orang lain...
kerana cik jue tahu kemampuan farisyah...
kadang2 cik jue sedih mengenangkan farisyah...
yelah kalau ada orang takfaham sangat dia cakap...
dia akan cakap...
"yelah sya kan cakap pelat"
 kalau anda di tempat cik jue apa perasaan korang...

nasib baik sekarang farisyah masih lagi bagi respon yang baik...
 walaupun pelat ibu bangga dengan kamu...
sedikit pun tak malu bila orang bertanya dengan kamu...
sungguh berani 
(ini cikgu yang cakap-suka jawab soalan walaupun kadang2 jawapannya salah)

ibu bangga dengan kamu...
tak jemu bila ajak pergi speech therapy 
tak jemu bila ibu betulkan bila salah cakap..
dan sebagai habuan untuk farisyah...
ibu kasi ini...
sekali makan dah habis...
suka sangat...
nak tempah bolehle terjah sini ye...


Cup Cake buat farisyah....



nota kaki:
tersentuh hati kisah Akak nora dengan anaknya soleh yang sedang sakit.moga ALLAH beri kekuatan kepada Akak nora serta keluarga.Dan moga adik soleh kembali sihat seperti sedia kala selepas ini... AMINNNNNN



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

17 comments:

MamaYatie said... [Reply]

Jue, akak yg duk polo dari jauh ni rasa Farisyah dah banyak improvement la..dah boleh baca 2 suku kata at 6 y belum terlambat lagi..Jue jgn rasa down tau..setiap anak ada kelebihan dan kekurangannya...pandai baca awal doesnt mean they can did very2 well in future...Good job farisyah!

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@MamaYatie
Terima kasih kak...
kerana beri sokongan buat jue...

Falsya said... [Reply]

farisyah gud gurl..hehe..
anyway cup cake tuh sgt chomel..hehe..

Rinna said... [Reply]

Sedapnyaa tgk kek buat farisyah tuh.. Moga farisyah..akan terus maju..

wahida said... [Reply]

insyaAllah, farisyah boleh punya lepas ni..tak pe slow2 yer...

caiyok farisyah!!

aanie said... [Reply]

sy faham perasaan cikjue....
semoga tabah...

cupcake tu sgt comel....:)

LYAfrina said... [Reply]

ALAAHI..COMELNYER KEK UTK DIA..

LYA FAHAM PERASAN CIK JUE... YE LA SBG IBU LG SEDIH BLA DGR LUAHAN HATI DRP SEORG ANAK KAN.. TP DONT WORRY..FARISYAH KN IKUT TERAPI KAN?/INSYALALH...LPS NI SMUANYA OK

ch@ said... [Reply]

bestnyaaa. cha ni kedek la, baru aunty nak mintak dah habis. haish!. kita tak pnh mkn cupcake deco2 mcm ni. sdp ye kak.

amiey lee said... [Reply]

comel la kek tu..nak sikitt....kongsi ngan aunti nak heee....

cik jue takpa masing2 ada kelebihan dn kekurangan..kita kna support depa..insyaAllah..sarah lagi pelat huhuhuhu kekadang gelak degr dia ckp ;p

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

Memang sedap...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

10q...memang sedap..ibu dpt rasa sikit je

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

Insayallah n 10q doakan farisyah

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

10q lya...mg semuanya ok

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

Sekali mkn je cha...sedap ibu pun dpt rasa sikit je...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

Dah habis x sempat nak kongsi ...ibu pun dpt rasa sikit je...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

10q aanie...cupcake yg best

Fantastic World Dream said... [Reply]

sabar kak...dlu abg pon cm tue gak...tp mak slalu sabr...lama2 abg berjaya ke u...mayb farisyah ad kelbhn sndiri..insyaALLAH

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa