Tuesday, March 20, 2012

My MuM Design

Selamat Petang semua...
hahahaha...hari ini aku terajin sikit nak up date blog...
saja nak kongsi mak cik jue punya kepakaran...
mak cik jue ni tukang jahit ...
tukang jahit kampung je...tukang jahit kat umah...
dah lama dia ambil upah menjahit..sejak cik jue umur 6 tahun lagi...
maknanya dah hampir 24 tahun dia mbil upah menjahit...
alhamdulilah dengan duit tuelah sedikit sebanyak menolong ayah untuk menyara kami sekeluarga...
sepanjang hidup ini cik jue tak pernah pakai baju yang orang lain buat ..memang selama ni memang hasil jahitan mak cik jue....
oklah saja nak abadikan baju kak ngah cik jue kawin ari tue...
hasil tangan mak cik jue....



 baju masa nikah kak ngah
 baju nikah adik cik jue

 baju tunang kak ngah

baju sanding kak ngah...


baju kawin cik jue mok yang buat ..masih baik tersimpan dalam almari...
kenangan terindah...

macam mana cantik tak?????

tukang jahit nya yang inilah...

 yang baju merah kat tepi tue...
my mum...i love u so much

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

16 comments:

Salina@IbuAqil said... [Reply]

cantek cik jue!!!
cantek sgt2!!!
Kalo ina ler cik jue..
X jadi baju..
Hik3!!!

cik dah faridah said... [Reply]

cantik2 bajunyer..kenan pulak baju tunang kak ngah tu...hehehhe...

doh cik jue pandai jahit x?biasanyer kepakaran ibu mesti nurun jgk ke anak2 dia...

Imaan09 said... [Reply]

sama laa mak kita! tukang jahit jugak..
cantiknya design tu! berkenan sangat!

LYAfrina said... [Reply]

woww.. mmg nmpak mcm dr butik kan.. bju pengantin kaler merah tu..kalo x gtau.igtkan sewa pakej kahwin

mama rifQy said... [Reply]

Chanteq la baju kakjue..pandainye mak kak jue jahit!!

anie said... [Reply]

untung kan kalau mak pandai jahit..tapi anak dia xtau la bila nak pandainye..hahahaha

ch@ said... [Reply]

waaaaaahhh bagusnya. anak-anak pun pakai je apa yg mak buatkan kan? bestnyaaa. kita takde baju nikah pun, smuanya sewa.

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Salina@IbuAqilbukan ina je..jue pun sama

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@cik dah faridahhahahaha tak minat sangat

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@Imaan09ye ke..anak tukang jahitlah kita nie...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@LYAfrinaye ke..terima kasih

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@mama rifQyala tukang jahit kg aje...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@anie
tahu takpe....

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@ch@
memang untung sebab tak payah upah orang....

Masya said... [Reply]

cantiknya baju² macam ditempah khas dr butik..
sweet sangat...

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa