Friday, March 30, 2012

MinGGU INi..........

Jumaat Yang Indah...
hujan membasahi tanah putrajaya hari ini...
esok kami nak balik JB...
kenduri belah lelaki pulak...

rumah cik jue ..mcm kapal pecah...
amat2 berselerak....penat badan yang melampau...
nasib baik hubby banyak tolong....
farisyah kadang2 ragamnya seperti bukan budak 6 tahun....
tak tahu kenapa...
semalam dia buat perangai lagi...tak tahu kenapa tetiba sentap....
habis tumpah segelas air bandung kat kedai makan...
si ayah hilang sabar...nasib baik tangan ayah tak melayang kat pipi comelnya....
 tetiba anak dara tue sentap...menangis teresak2...
"ayah ni dah tak sayang farisyah...sikit2 nak marah..sikit nak marah...farisyah dah tak nak kawan dengan ayah...farisyah dah tak sayang ayah..."
jenuh pun si ibu ni pujuk...
cakaplah farisyah yang salah tue yang ayah marah ...
tapi korang tahu apa dia jawab...
"IBu Pun sama suka marah farisyah...."
aduh anak ..ibu ngan ayah bukan nak marah kamu..tapi perangai kamu buat ibu ngan ayah naik angin...dengan keaadaan ibu mcm ni sekarang nie...dengan ayah penat kena kerja umah yang selalu ibu buat...dengan kamu yang makin hari selalu sangat sentap...
dugaan betul ibu dengan ayah dengan perangai kamu...
tapi ibu suka kamu time bangun pagi...
sekali kejut kamu bangun dengan senyuman di bibirnya...dan ucapan pertama dari mulut kamu yang suka pot pet tue...
"Selamat Pagi Ibu ayah"...

inilah kisah anak daraku...namun ibu nak kamu tahu yang ibu ayah sayang kamu sepenuh jiwa raga kami.kamu segalanya buat kami......



 Ok cukup sampai sini..ada panjang umur kita jumpa lagi di N3...
ASSALAMUALAIKUM...............



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

13 comments:

anie said... [Reply]

senyuman di bibir la..bukan di pipi..hahahaha...

biasa la aku mmg masakkk sangat perangai budak2 camtu..tapi ko lagi okey sebab cik pojie still embantu..aku dulu..emmmmmmm...mengeluh ok...redha je..hahahaha

QA's ~ mamapapa said... [Reply]

farisyah selalu merajuk sbb nk dapat adik ke?

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@anie
aku dah betulkan...hahahhahaha
memang redha...dugaan betul...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

@QA's ~ mamapapatak pernah kalau merajuk pun kejap je..ini memang betul2 memberontak...

eB ezrin said... [Reply]

merajuk nk dpt adeq kot x?

LYAfrina said... [Reply]

agaknyer...sjk dia tahu dia nk dpt adik... jd sensitif sikit.. bla kna mrh sikit igt org x syg... huhu... lya rasa klo asya pon ada kt tmpt farisyah..msti gini gak prasaannya.. ye la..dari kecik smpai k bsr ni..slama ni dia sorang j kan y temani kt.. tp.. lya psti.. farisyah tau..ibu n ayah sgt2 sygkan dia... mybe dia nk phatian...

Sidratul Muntaha said... [Reply]

lps nanes sbb dugaan apepun..
kita haruslah senyum...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

Tulah sejak nak dpt adik nie.blh tahan perangainya skrg

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

2lah lama sgt duk puja dia sorang je selama nie...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

Memang jue cuba utk terus tersenyum...

wahida said... [Reply]

dia tau dia nak dpt adik, tu yg memanjang sentap je tu...huhu...

MamaYatie said... [Reply]

simptom org nak dpt adik tu jue..sabar yer...nnt adik keluar gerenti dia hepi kemain...

Cho Zila said... [Reply]

anak2 memang gitueler macam2 buat kadang kita terfikir bukan2... teruskan berdoa yang terbaik untuk mereka..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa