Wednesday, February 29, 2012

Apa PerasaN korang JiKA Berada Di TemPat Aku...

Kita Hanya Merancang Tapi TuHan Yang Menentukkan...
KiTa MahuKAn Yang TerBaik ...TaPi sudah TersuRaT KiTa Tidak MamPu MeLAwaNNya...
SesungguhNya DIA lebIh Tahu Apa YanG  TerBaiK Buat HamBanya...

Kadang2 kita mengharapkan semua orang paham apa yang kita hadapi...
tapi sebenarnya kita silap...
bukan semua orang paham...dan ada yang paham tapi buat2 tak paham...
jadi kini aku sedar...
jangan mengharapkan orang paham masalah kita nie...

buat hubby tersayang...
walaupun apa pun dugaan yang ALLAH tetapkan kepada kita...
kita kena redha ...
walaupun kita rasa kita buat yang terbaik tapi tak semua orang akan dapat menerima  apa yang kita buat...
jadi apa2 terjadi...ayah harus banyakkan bersabar
INSAYALLAH ada ganjaran buat kita suatu hari nanti....
sesungguhnya setiap apa yang berlaku itu...ada hikmahnya...

ayah kekuatan ibu...
kalau ayah sedih ibu lagi sedih...
kalau ayah berduka ibu lagi berduka...
kalau ayah give up....ibu lagi give up...
jadi ayah harus kuat...sebab kami ikut sama kuat mcm ayah...


Apa PerasaN korang Bila Korang berada Di Tempat AKU...
AKu Hanya MampU berdoa MoGa NAsIb Kalian TIdak Seperti AKu.....


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

9 comments:

Falsya said... [Reply]

sedih nye falsya baca..sabar yer..setiap kejadian ade hikmah-NYA..

eB ezrin said... [Reply]

tp yer yang?
harap u sabar yer. hugs :)

ytekecik said... [Reply]

bersabar lah ye

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Cik Jue!!
X tau nak ckp apa..
Setiap manusia dah siap dugaannya masing..
Dugaan yg akan buat kita lebih kuat..
Dan lebih baik dari sebelumnya..
Kuatkan semangat Cik Jue!!
Suami Cik Jue jgk..

MamaYatie said... [Reply]

jue, walau apa jua yg menimpa akak doakan smg kalian tabah & kuat menghadapinya...pasti ada hikmahnya

Yan said... [Reply]

yan tak pasti ape masalah yg cikjue hadapi skang ni..

tp ape yg boleh yan katakan... ade org lain yang lebih teruk msalahnye dari kite..

skurang2nye cikjue ade suami.. salah satu kekuatan cikjue selama ni.. cemane pula dgn org yg kematian suami.. atau ade suami tp tak seperti yg diharapkan.. tentu lebih teruk lg kan...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said... [Reply]

btol tu cik jue..setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya..Allah turunkan ujian kepada hambanya sebab Allah tahu insan berkenaan boleh hadapinya..tp itula berat mata memandang berat lg bahu yg memikul....byk2kan bersaabr ye..

ch@ said... [Reply]

betulla kak, suami ni tunggak kekuatan seorang emak dan isteri selain anak. kalau suami muram durja, kita pun rasa down. bersabarla kak, ALLAH sentiasa bersama hamba-hambanya.

Mama Gee said... [Reply]

pernah lalui saat2 paling sukar dgn hubby...kalau org lain tempoh 6-setahun baru nikah tu masih bergumbira masih dlm tempoh berbulan madu..kitaorg dh diuji dgn pelbagai ujian..berat yg teramat..

tp kitaorg tak mengalah...as long as we had each other...InsyaALLAH..saling memberi kekuatan pd 1 sama lain..
byk2 beristighfar, berdoaa...dan bersabar...

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa