Monday, January 16, 2012

Kecuaian Sendiri..aku KehilangaN mySalsa....

Salam IsNin semUa...
No MoNday Blues Ok....WalauPun aku Pun diLanDa MoNday Blues....
camana weekend Korang???
best ke??
aku Jangan Di Tanya....Berusaha Mendapatkan BaranG2 Untuk Bisnes Baru Tue....
aku buat sedikit perubahan..jap2 lagi aku tunjuk kat korang ye...
ok berbalik pada tajuk ...
aku kehilangan my Salsa....
(hp HTC Model Salsa)
diatas kecuaian aku sendiri...
aku baru pakai 3 bulan ....
tapi ari khamis lepas aku dah jatuhkannya....
atas jalan tar pastu aku terpijak....
habis calar dia punye cover...huhuhuhu sedih weeee campur takut sebab mesti hubby aku bising...
aku diamkan aje..tapi sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua...
hubby aku perasan...huhuhuhu..maka terjadilah sesi dileteri ....(eeee menyampah)
lagi satu sejak jatuh ..kejap2 dia loading..kejap2 dia loading.....
jadi sebelum ia jadi parah hubby aku ajaklah tukar hp...
dia kata ...
"pasni ibu pakai je hp 3310....senang sikit...."
aku diam jelah sebab memang salah aku pun...
mcm biasa tempat kami suka beli Gajet ialah MINES...
kat sana kami memang dah biasa dengan satu kedai nie...
aku beli my salsa pun kat dia gak...
aku cakap le nak tukar hp...

"oklah akak saya angkat RM 500"
korang tahu dia tak tengok pun lagi hp aku yang dah calar tue...

hubby pandang aku..aku pandang hubby...
risau nak tukar hp pun duit tak berapa nak ada nie...
ingat bajet nak beli "Galaxy TAB 8.9 " tue...
bincang punya bincang ...
akhirnya hubby rembat HP baru untuk dia...

HTC SENSATION



eee sapa punya hp yang dah calar nie....
sebagai hukuman merosakkan hp yang masih baru...
aku terpaksa pakai hp lama hubby tapi taklah lama sangat pun dalam 8 bulan gitu...
(sebenarnya dah lama aku nak hp dia nie...)




HTC INCREDIBLES S

dan inilah wajah HTC SALSA...yang dah tinggal kenangan buat aku...



first time dalam hidup aku hp aku jatuh dengan teruk sekali...
first time jugak dalam hidup aku pakai hp 3 bulan je..pastu tukar baru...


 lupa pulak ...bila cina tuie tengok hp aku..
"alamak banyak calar..ini jatuh kena batu ye....ada lobang2(cuba korang banyangkan keadaan cover aku yang teruk itu)..tapi takpelah saya tetap angkat RM 500"..huhuhu lega kalau tak mampus mesti tak laku punye...

inilah kisah aku dah salsa yang hanya bertahan 3 bulan aje....
kenapa aku laki bini suka HP HTC-
aku tak tahu nak jawab tapi aku memang suka dengan function dia....
sekian jumpa lagi ye....
..................ASSALAMAUALAIKUM.............

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

15 comments:

cik dah faridah said... [Reply]

wah tepon baru yek...hepon skg cepat jatuh harga..aritu ada beli tepon baru pastu saje la tya2 kalu nak jual blk wape ambik..

beli beratus2 tp bila jual kat dia x smpi 100..giler...last2 jual kat tgn org jer senang..pakai pun sebulan lebih jer...

sakila's craft said... [Reply]

kira hang bernasib baik jugak la kan, sbb hang pijak sendiri hp tuh, aku punya hp kena gelek ngan kereta sendiri....langsung tak nampak apa2...masa tuh pun baru je pakai..lagi kaw2 kena leter...

MRS. K said... [Reply]

tu la baru nak tanya nape suke htc.. hiks

mamalieyna said... [Reply]

aduhai..sedihnye...tp takpela dpt pengganti...wlupun penggantinya HP hubby ye..hehe...

aanie said... [Reply]

ok la tu cik jue...nasib dia amik gak 500...

amiey lee said... [Reply]

alahaiii yela memang syg tapi nk wat cmner..

betul la cik jue..kta nk beli gadget pun suka g the mines aja

Ida Rahayu Yahya said... [Reply]

la..
takde rezeki sungguh
huhuh

L said... [Reply]

hoho bez tak HTC? huhu tak berani nk try..=)

jom baca sekejp..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

eB ezrin said... [Reply]

sedih kan? alahai

C.M.A @ CikMoonAdnan said... [Reply]

huhu..xde rezeki...

teringat plak kes henpon sony ericson moon yg jatuh kat wad icu IJN masa 6 bulan lepas.. ikut hati mmg nak jual jerkk.. dah teruk gak.. last2 ada org baik hati nak baikikan..dgn kos yg rendah..alhamdulillah...

Salina@IbuAqil said... [Reply]

x ada rezeki cik jue..
x per ada lah pasni rezeki yg lbh baik lg tuh.. hik3!!

LYAfrina said... [Reply]

huhu,, nk buat gne..mde hok jd doh kan.. hp lya ni pon problem gak.. cuai.. jatuh.. smpai keypad rosak.

Cute Mum said... [Reply]

jue selalu beli kat kedai yang mana?
uyun pon selalu gak beli kat the mines..

MamaYatie said... [Reply]

mesti ati jue calar balar tengok cik salsa...huhu...takper la, tu dah dpt hak baru w/pun tangan ke 2...ok apa..hihi

ch@ said... [Reply]

suka tgk HTC bos kita, rasa mcm nak beli satu. tapiii tak mampu ler. huhuuuu. rasanya andai rezeki itu ada, wajib dijauhkan drpd dak oni jika tidak mahu ada kes air tumpah atas hp. ekekeke.

takpe kak, janji akak boleh reply message kita. ngeee.

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa