Thursday, January 5, 2012

First Day @ Prasekolah...







semalam hari pertama farisyah masuk prasekolah...
 mula2 xsited...
bangun awal...dah siap2 nak pi sekolah...
bila sampai kat sekolah kena masuk perhimpunan...
semuanya ok sampailah bab menyanyi...
tetiba menangis!!!
nape???
jawapan anak bertuah...
"sya penat sebab kena berdiri lama sangat"
pujuk punye pujuk...
kembali kepada normal..
beratur masuk kelas...dengan senyuman meleret...
sampai kelas...buka kasut susun atas rak..
masuk bab breatfast...
ambil makanan n minuman..
cari tempat nak duduk...
sekali lagi farisyah menangis...
aduh pujuk lagi...kasi duduk sebelah kawan dia...
n kembali normal...
pastu...dengan bangganya...
"ibu ngan ayah boleh pi opis - farisyah dah ok"
siap bye2 lagi...
ibu n ayah bila anak dah ok...melangkah meninggalkannya...lagi lama duduk situ mcm2 pulak jadinya...

pukul 12:00 tengahari..
pi ambil dia...
bila tengok aje bercerita dari A-Z..
mendengar dengar sabar...
petang duduk dengan ayah dulu sebab ayah mC...
ari ni dah kena start duduk kat transit...
inilah kisah farisyah hari pertama sekolah...
hari ini alhamdulilah semuanya ok...

bila di tanya kenapa farisyah nangis tadi ...
jawapanya...
"opppp silap"....
boleh dia jawab mcm tue...tersilap menangis...


wajah pagi semalam...

 wajah di pagi hari ....

anak ibu dah besar rupanya...


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

8 comments:

Yan said... [Reply]

Alhamdulillah.. takla menangis meraungkan.. baru nak sesuaikan diri.. kawan2 ramai tu.. lame2 seronokla dia.. hehe...

tahniah farisya dah masuk pra yerk..

Mama Gee said... [Reply]

belajarrr rajin2...berkawan baik2.... :)

e.l.i.s.s.m.i.e said... [Reply]

nuha kelmarin dulu meraung, mareng dah ok, hr ni ok tapi nak kena htr dia dan bukak kasut plak..mcm2 hal

e.l.i.s.s.m.i.e said... [Reply]

kadang2 mak pak lebih risau dari anak2 sebenarnya kan..hehehehe.nuha sampai hr ni ckp x nak pegi taska, bila sampai elok ajer..

amiey lee said... [Reply]

hahahah cmner leh tersilap menangis tu kekekeke... kelakar la farisyah ni

LYAfrina said... [Reply]

comelnyer farisyah dgn uniform dia.. hehe.. biasala.. baru nk berdikari n sesuaikan diri kan

anie said... [Reply]

HAHAA..boleh silap ye..blaja rajin2 okey..

ch@ said... [Reply]

opps silap tu? salah channel ke kak? hahaaa klakar ini budak. belajar rajin2 yg kak farisyah, nnt ajar oni pula, aunty ch@ pun kena belaja ngn farisyah pasal aunty tak pandai. ehehehe.

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa