Wednesday, January 11, 2012

Al -BaQarah :286

 
Kita bertanya:
Kenapa ujianku seberat ini?
Quran menjawab,
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Surah al-Baqarah: 286)
 
tapi kadang2 aku rasa aku tewas jugak nak hadapi dugaan ini..

 

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

7 comments:

@e_da said... [Reply]

sabar yer cik jue.. sy pun kdg2 down bila diberi ujian.. tp fikir balik.. allah syg kita dan pilih kita untuk diberi ujian itu..

wahida said... [Reply]

apa pun bersabar itu sgt penting...

Mama Gee said... [Reply]

mama pun byk kali tewas....tp dgn ketewasan tu kita belajar mcmana nk overcome semua tu...lebih dekat dgnNya....lebih bijak dlm membuat keputusan, lebih menghargai apa yg ada,,, InsyaAllah...byk kebaikkannya dr apa yg berlaku...

hidup kalau tak diuji...mcm Allah tak syg kan... :)

Sabar ya...semua org pun diiuji samada kecik atau besar...Yg pasti jue tak keseorangan kan...kalau seorang pun sentiasa ingat Allah ada....mengadulah pdNya...

Cho Zila said... [Reply]

memang betoi tapi kena ingat gak dugaan kita mungkin tak seberat dugaan orang lain...

eB ezrin said... [Reply]

insyallah. kiter akan usaha kan? :)

amiey lee said... [Reply]

insyaAllah setiap yang berlaku ada hikmahnye.. kalau kita diuji sbnrnya Allah sayngkan kita cik jue.. Dia nak kita selalu ingat pada Nya...

Salina@IbuAqil said... [Reply]

cik jue, inapun kadang2 tewas.. cuma mohon agar terus diberikan kekuatan utk menempuhnya.. insya'allah!! sama2 kita berdoa ye.. ;)

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa