Saturday, July 30, 2011

Aleesya Farhana @ Ashraf Meninggal Dunia

Mohd Ashraf Abd Aziz, 26, yang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana meninggal dunia jam 4.50 pagi tadi selepas dimasukkan ke wad ICU, Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, awal pagi semalam kerana mengalami tekanan darah rendah akibat kemurungan apabila permohonannya ditolak Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu

Aleesya farhana Meninggal dunia akibat serangan jantung. Aleesya farhana atau nama sebenar Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz yang telah ditolak untuk menukar namanya kepada Aleesha Farhana oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu pada 25 Julai lepas telah meninggal dunia pukul 5 pagi tadi selepas dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi sebuah hospital malam tadi kerana serangan jantung dan tekanan darah rendah. Al-Fatihah.

Pada 18 Julai lalu, Mahkamah Tinggi Terengganu menolak permohonan Mohd Ashraf Hafiz, 25, selaku pempetisyen setelah mengambil kira tiga faktor iaitu kromosom, kewujudan alat kelamin semasa pemohon dilahirkan dan kewujudan organ dalaman. Beliau yang berasal dari Seberang Takir, di sini, memohon untuk menukar nama di dalam Mykadnya kepada Aleesya Farhana Abdul Aziz setelah beliau melakukan pembedahan menukar jantina di Thailand dua tahun lalu.
Permohonan itu dibuat bagi memudahkannya diterima masuk ke universiti tempatan untuk menyambung pelajaran dan kesukarannya menjalani kehidupan sebagai seorang wanita.




"kita tidak tahu kisah sebenar...hanya ALLAH yang tahu...apa2 AL FATIHAH moga allah cucuri rohnya....AMINNN"


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, July 29, 2011

Lafazkan Kalimah Cintamu

Setelah berhari2 tidak bersiaran....
dan hari ni baru nak bersiaran....
Jasa nak kongsi cerita terbaru yang Cik Jue baca...

buku ni cerita SITI ROSMIZAH
memang terbaiklah ,cik jue memang suka buku siti rosmizah..dia memang pandai memainkan emosi kita.
kalau baca kadang2 rasa mcm tak betil pulak.tetiba boleh gelak,pastu nanagis pastu senyum ....bab kata cik hubby..

"ibu ni kalau baca novel dah macam org tak betul.."

lagi satu ayat best dia

"kalau gempak bumi kat luar pun ibu tak sedar,rumah roboh pun ibu tak sedar kecuali siling bilik ni runtuh baru ibu sedar tu pun tak sempat nak lari dah penyet ..kusyuk sangat baca novel"

hahahahaha nak buat mcm mana bini awak ni suka baca novel kalau bini awak ni suka shoping nanti kering pulak poket awak tu


oklah kita balik pada sinopsis


Tengku Aqilah, seorang anak yang di sisih oleh bapa kandungnya sendiri. Kecetekan iman Tengku Hisham menyebabkan beliau menyalahkan anak bongsunya sebagai punca kematiaan isterinya. Selama 13 tahun Tengku Aqilah hidup di perantauan membina kehidupannya sendiri. Selepas tamat belajar Tengku Aqilah berhajat untuk kembali semula ke pangkuan keluarganya namun kepulangannya itu telah membuka tirai luka dalam hidupnya.


Tengku Natasha yang tidak pernah padam api dendam terhadap adiknya, telah menggunakan tiket sebagai anak kesayangan Tengku Hisham, memperlekehkan Tengku Aqilah dengan memberikan Tengku Aqilah jawatan sebagai seorang penyambut tetamu merangkap tea lady di Syarikat milik keluarga mereka. Demi untuk menagih kasih seorang bapa Tengku Aqilah akur jua.


Tengku Ryan Ameer, jejaka tampan kacukan Inggeris melayu itu begitu angkuh dan sombong, di tambah pula dengan kedudukan bapanya, Tengku Hashim sebagai pemegang syer terbesar diSyarikat Megah Holdings. Kehadiran Tengku Aqilah di Syarikat itu begitu menjengkelkannya, sehinggakan mereka tidak boleh langsung bertembung muka pasti perang mulut akan meletus. Tengku Aqilah sedar di mata Tengku Ryan Ameer begitu membara api kebenciaan terhadap dirinya.

Tengku Hashim, bapa saudara Tengku Aqilah amat menyanyangi gadis malang ini. Manusia hanya mampu merancang namun perancangan Yang Maha Esa lebih hebat dari segalanya. Sebelum menghembuskan nafas yang terakhir Tengku Hashim telah membuat satu wasiat yang telah mengubah segala-galanya. Apakah wasiat beliau itu? Mampukah Tengku Aqilah mengapai kebahagiaan dalam hidupnya? Mampukah Tengku Aqilah terus menagih kasih dari bapanya? Begitu utuhkah api kebenciaan Tengku Ryan Ameer pada Tengku Aqilah? Segalanya akan terjawab dalam novel setebal 816 mukasurat ini.



bagi yang suka buat koleksi novel...cik jue rasa ni novel yang wajib beli kerana ia
TERBAIKLAH...............



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, July 26, 2011

Hilang....................

Jangan di Cari .....(ade ke yang cari????)
jangan di rindu.......(ade yang rindu ke???)
hahahahaha......
cik jue kursus......

KURSUS "ENGLISH @ WORKPLACE"




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, July 25, 2011

Weekend,Hari ini dan Esok...

selamat pagi semua....mizz u so much....

ari Ni Banyak Nak cerita kisah weekend ari tue tapi yang tak syoknya...
kamere tertinggal jadi tak bolehlah nak bercerita...
maklumlah cik jue ni bercerita tanpa gambar tak syoklah....


oklah cik jue ceritalah apa yang jadi sebagai draf jelah...
nanti bila up load gambar baru cerita keseluruhan...


ari sabtu.....
pagi2 dah pergi ke klinik qistina di seri kembangan sebab nak join
"Progaram Pemeriksaan Kesihatan secara Percuma untuk Kanak-kanak"
best mcm2 program di jalankan....pastu yang penting farisyah dapat hadiah...
nak tahu apa hadiahnya dan kenapa farisayh dapat hadiah.....tunggu ye....


lepas tu pulak...
sambung perjalanan ke Mid Valley Megamall...
untuk program "TREATS FAIR" untuk tebus point....
nak tahu apa kami dapat dengan tebus pun kena tunggu..jugak...

ari ahad...
kemas rumah sedunia......
pastu jalan2 pi jusco..............



ari ini...
banyak kerja kat opis...tapi insyallah masih sempat2 jalan2 rumah korang...
kalau tak sempat mintak maaflah ye....
"jgn lupa tinggalkan link..nanti cik jue pi jln2"

esok...
ada kursus "ENGLISH @ WORKPLACE"...
3 hari...tapi kat sini je.....nampaknay memang tak sempat2 jln2 waktu siang...
tapi insayallah akan layan cerita korang malam hari...


kalau rajin malam ni cik jue draf siap2 cerita ...
"Napelah Boleh Lupa Pulak Nak Bawak Kamera ni"


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, July 21, 2011

Andai Itu TakDirNya....TERBAIKLAH....

Novel terbaik yang cik jue baca..ualang2 dan terus ulang sampai masuk yang ke 10 kali...
kalau dulu ombak rindu ....tapi yang ni lagi best.....
memang betul2 main emosi..dari ketawa ke sedih pastu senyum.....dah mcm org gila pun ada...


ANDAI ITU TAKDIRNYA - Siti Rosmah


Sinopsis...
Aleya, seorang gadis yang cantik dan berlatarbelakangkan keluarga sederhana, dalam diam menyimpan perasaan dengan seorang anak tokoh korporat yang ternama yang merupakan rakan sekuliahnya di Universiti, Syed Aizril. Syed Aizril, wajahnya yang tampan menjadikan dia kegilaan ramai gadis, limpahan kemewahan meletakkan ego dan kesombongan di singgahsana yang paling tinggi. Mentalitinya yang mementingkan darjat dan kedudukan telah menutup pintu hatinya untuk mendengar bicara hatinya sendiri.



Ulasan yang cik jue cedok dari internet*...

*(kredit untuk Goodreads & Kedai Buku.net)


"Salahkah Leya mencari sedikit bahagia? Mengapa Leya tak pernah dapat merasainya? Hina sangatkah Leya sebab beribu dan berbapakan orang miskin? Memang Leya miskan tapi Leya juga jugak ada maruah diri."

Terjadinya suatu perkara yang menyatukan mereka. Tapi kerana terlalu ego, sombong dan mementingkan darjat, begitu hina Aleya dilayan Syed Aizril.

"Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."

Kuasa cinta, tiada siapa yang dapat menghalang. Mereka kembali bersatu atas penyesalan Syed Aizril. Ketika ingin menyulam bahagia dan menyemai kasih antara dua hati, munculnya Sharifah Emilin, sepupu kepada Syed Aizril yang membuat onar. Sharifah Emilin yang penuh di hatinya dengan ego, bongkak dan iri hati ingin menunaikan dendamnya pada Aleya yang dianggap merampas Syed Aizril yang konon dianggap sebagai kekasihnya. Namun, di hati Syed Aizril, hanya Aleya yang bertakhta.

"You dengar sini Zril, dendam I tak habis kat sini. I bersumpah, I akan pastikan hidup you musnah...musnah sebagaimana you musnahkan hidup I. I takkan lepaskan you. You tetap akan jadi milik I. I janji Zril, I janji."

Namun, ada kalanya cinta mereka teruji di tengah jalan. Kerana keegoan seorang lelaki yang menuncak, Syed Aizril telah melakukan kekhilafan yang hanya merugikan dirinya sendiri dan hampir-hampir menyebabkan dia kehilangan cinta sucinya.

"Leya jangan tinggalkan abang. Kembalilah sayang, kembalilah. Jangan teruskan perjalanan itu. Berilah abang peluang untuk membahagiakan Leya. Hentikan perjalanan itu sayang, pandanglah ke belakang walaupun cuma seketika."

Salahkah Aleya kerana memilih Syed Aizril dalam hidupnya?

"Namun dia terleka sebentar dengan kebahagiaan palsu yang diciptakan oleh suaminya. Habis manis sepah dibuang. Dia akhirnya menjadi pengemis cinta pada suaminya sendiri. Akhirnya dia telah terluka untuk kedua kalinya tetapi kali ini kelukaannya lebih dalam hingga meragut nyawanya sendiri. Itulah kisah perempuan yang bernama Nur Aleya binti Idris."

Cinta...cinta telah menjadikan Aleya, gadis yang pendiam dan berperibadi sederhana, seorang yang kuat, tabah, tegas dan berani, walau dalam hatinya penuh cinta dan kasih.

"Selama aku miniti liku-liku kehidupan yang penuh onak dan duri ni, aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdir-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."

Cinta...cinta telah mengubah Syed Aizril yang ego dan sombong kepada seorang yang sangat menghargai cinta dan kasih sayang.

"Leya, abang janji dengan nama ALLAH abang akan menjaga Leya hingga ke nafas yang terakhir. Percayalah sayang. Leya takkan keseorangan lagi. Abang sayang Leya dengan penuh hati abang."




"sebenarnya dah lama beli awal bulan 10/2010...tapi ari ni terajin nak buat sinopsis...."



sapa yang dah baca...jom komen pendapat korang....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, July 20, 2011

ww kau ratu hatiku....

8/09/2006....(5 tahun dulu )




sekarang



dah besar....5 Tahun berLalu begitu Cepat



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, July 19, 2011

Hangin Betul....kereta kena Clamp...

Memang sakit betul hati ni...dah hilang rsa sabar selama nie.....
masa nak pergi kerja pagi tadi.....kereta kena clamp.....
mesti korang pelikkan...kenapa nak marah .....tapi ceritanya begini

putrajaya paking kereta adalah masalah utama penduduk QUARTERS kat sini
tambah quarters yang cik jue duduk presint 9 fasa 5 & 6.....
lot paking sememang tidak mencukupi di tambah pulak kereta2 yang paking kat situ bukan je kereta pemilik quarters tapi termaksuk kereta jabatan sekali....
jadi sebab lot yang tidak mencukupi kami paking jelah kereta di mana ada tempat kosong janji tak halang lalau ...tapi mlm tadi pihak BPH buat kerja "bodoh" di clampnya tayar semua kereta yang paking kat lot2 yang disedikan ..hampir 30 buah kereta semuanya termasuklah kereta cik jue sekali.....
NOtis Nya tertulis RM 50 untuk buka clamp...pastu pagi2 lagi kena panjat bangunan BPH....
sakit betul hati ni....

apa2pun semua dah selelsai.....
bila dah jadi mcm gini tak sabar nak masuk umah sendiri....
lupa nak ambil gambar sebab geram sangat...
tadi cik hubby dah buat aduan pakai telefon,isi borang aduan n pakai email sekali...
buatlah tindakan sewajarnya bagi kejadian ini tak berulang lagi...
kat area umah cik jue ni ada tanah lapang ramai jugak yang paking tapi ari tu ada 2/3 kes hilang tayar kereta 4/4 sekali...dah orang tak berani nak paking kat situ....
jadi mana lagi kami nak paking kereta lepas nie?????
kalau sampai umah pukul 7 pun dah takde paking...pukul berapa kami nak paking kereta ...
aduh memang sakit hati....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, July 18, 2011

Sweet sangat....

Rajin sikiT ari Nie....
Nak cerIta pAsal BaLik Johor Tapi Tak de yang Menarik....
adelah beberapa keping gambar yang boleh kongsi...tapi nanti dulalah....

Oklah Nak Kongsi sedekit cerita FarIsyah...
sangat Sweet dan Mula2 tue amatlah menyentuh Hati....

farisyah suka sangatkan selimutkan cik jue atau cik hubby tidur jika kami tak pakai selimut masa tidur...
susah payah tarik,betulkan selimut untuk pastikan ibu n ayah dia tak sejuk bila tidur...
bila kita alihkan selimut tu....sajalah kasi nampak kaki ke.....
dia pasti bangun dan betulkan kembali selimut tue....
so sweet ...terharu betul tengok farisyah buat mcm gitu......


apa perasan korang kalau anak korang buat mcm gini....???
sweetkan.....






10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

TerIMa KasiH Cha.....

salam semua.....selamat pagi ye...
Hari pertama kerja minggu nie....
mcm mana ok tak....weekend korang apa cerita???

weekend cik jue...di habiskan di johor bharu ...rumah cik hubby....
mlm td baru sampai ....lebih kurang pukul 11.45 mlm....
mengantuk jugak lagi ari nie....

masa sampai umah mlm tadi entahlah terlitas nak buka peti surat....coz cik jue ni org paling malas nak chek surat....
tengok 2 ada pos ekspress utk cik jue......
apa lagi bergesa2....tengok alamat pengirim dah tahu dari sapa.....

ch@ aka umi oni....

korang nak tahu apa isi dalamnya....




sekeping kad bezday yang comel sangat dan gelang yang comel...
sempena bezday cik jue ari tue.....


gelang tangan yang ade buat strawberry (gambar tak clearlah)





Terima kasih cha...teruja + terkejut dapat hadiah dari cha....
tak tahu nak cakap apa...

terima kasih banyak2 ...............



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, July 14, 2011

TabahKaN Hati Ku Ya ALLAH

tabahkan hatiku Ya ALLAH....
tabahkan hatiku YA ALLAH...

berdoa dan terus berdoa...Moga ALLAH tabahkan hatiku ini

demi mu sayang ibu sanggup buat apa saja.....
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
KERANAMU KEKUATAN IBU DAN AYAH..............


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Segmen...Jom Komen Blog Cik Jue...

Salam Khamis semua......
alhamdulilah pagi ni cuaca sedikit mendung....
sejuk dan nyaman di pagi hari....

oklah cik jue nak mintak pendapat korang nie...
ok tak blog cik jue nie?
jomlah komen mana yang tak ok...
boleh aje komen semua benda...
nanti insayallah cik jue akan ubah dari masa ke semasa...
tulisan?loyout ke?header?...apa2 ajelah

bagi yang sudi cik jue ucapkan terima kasih banyak2...
sayang korang....peluk cium korang banyak2....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, July 13, 2011

"Berangin "Di Pagi HAri

Pagi2 BuaT aku angin.................dah cakap ari Ni aku pergi Bank,member sorang tak datang Kau datanglah Buat kerja kau....kau tu "Pegawai"...Bukan "kerani cabut" mcm aku nie ....dah memang kerja kau ...kau siapkan dulu...jangan nak tinggal mcm tu je...tak pasal2 org lain yang "kena"....
dah tahu due date 15 haribulan......siapkanlah tu memang kerja kau.....
kalau kau ada kecemasan kenapa kau tak telefon je tak dapat datang opis...ni diam aje....
tak pasal2 aku yang kena jawab dengan "bos besar" dah lah tu...
kalau aku tahu senang aku nak jawab masalahnya kau tu buat kerja sorang2 bila time mcm ni aku pulak nak jawab...
nia buat aku angin ni...
lantaklah...jap lagi aku ada tugas luar kat KL....
malas aku nak pikir....sakit hati aku pagi2 dah terkejar2 kesana kemari ...
semuanya pasal kau punya kerja.........




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, July 12, 2011

Statement Di Pagi Hari....

kisah ni pagi tadi berlaku....
memang kelakar.....
pagi tadi naik lif bersama farisyah nak masuk opis....
biasalah lif pagi2 ramailah orang sikit.....
cik jue biasa ambil port depan sebab opis tingkat 4 je....
farisyah dengan mulut yang pot pet 2 duk bercerita itu ini.....

tetiba farisyah keluarkan statement............
satu lif dengar dan orang ikut sama gelak.....dan yang tak tahan 2/3 org yang cik jue kenal dalam lif tu tanya betul ke.....tahniah le................
korang nak tahu apa Statement farisyah...................................










































































"PERUT IBU NI KAN ADA BABY"

...........INILAH DIA STATEMENTNYA.........

cha nak Kawan kat umah ye.....
takpelah nanti ada rezeki kita dapat ye sayang.....
insayallah...........

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

EnTah................Tak Tahu...

HAri ini betul2 kering idea.....................
kering yang bet
ul2 kering...............
jenguh duk cari apa yang nak tulis...apa yang nak coret ....
tapi memang takde....
bukan ari ni je.....tapi sejak 2 menjak ni.................
entah rasa lain
mcm je.......................
mood ok je...cuma s
edikit bosan.............




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, July 11, 2011

KeraNamu NarutO....

AS-Salam semua...apa khabar korang hari ini.....sihat ke???
ada yang pergi perhimpunan BERSIH ke????
cik jue pergi jugak...Kat umah depan tv sambil memBERSIHkan rumah.....hahahaha

oklah berbalik pada tajuk......
"KERANAMU NARUTO"......
sapa naruto...korang mesti kenalkan.....
ada yang tak kenalke????
kalau tak kena jom cik jue kasi tunjuk gambarnya.....

ok dah kenal ye....yang baju OREN kat tengah2 tue....

ok begini ceritanya....
disebabkan ari sabtu tu kami semua tak keluar mana2...
jadi pada sebelah malamnya....
kami pergilah UPtown kat bangi/kajang.....
saja jalan2 mlm minggu.....
ok nak di jadikan cerita ....
cik jue pergilah buat urut kaki sebab dah kaki cik jue ni sakit2 pastu asyik kejang je.....
selepas siap semuanya......
cik hubby cakaplah...
"ibu tengok farisyah beli apa"
farisyah sorok2kan plastik beg kat tangan dia....
"apa"
"tengoklah"
terkejut campu hairan cik jue dia beli NARUTO....
"pelik je kenapa beli noruto....farisyah bukan suka pun"
rupanya2 ada kisah disebalik naruto.....

sebenarnya..msa cik jue duk urut kaki dia ikut mak teh dia jalan2 kat situ....
pastu di berhenti kat orang jual mainan....
dia main kereta kat situ....
mak uteh dia dah cakap farisyah janganlah pegang2....
tetiba dia terpandang patung NARUTO...
mulut dia menjeritlah...sambil tangan nak mencapai....
tapi NARUTO tu jatuh dah pelapik Kaki nya patah.....

apa lagi bila mak uteh ambil PATUNG tu....
tuan kedai tu tersenyum....
"patah...adik kena ambillah RM 18"....tuan kedai bersuara....
mak uteh tanpa pikir panjang bayar dan terus blah....
farisyah diam tanpa suara...
tu masa dia jumpa cik jue diam aje...pastu plastik beg tu di sorok2nya....
kami tak marah dia pun....
tapi dalam kereta ....
bising jugaklah cik jue bebel kat dia.....
"tulah ibu dah cakap tangan tu jaga jangan pegang2 barang2 kat kedai tu ...nanti pecah,patah sapa nak ganti.....tengok sekarang cha dah patahkan NARUTO....nasib baik mak uteh bayar kalau tak ...ibu tinggalkan cha kat situ nak??????"

kesian pun ada sebab mulut diakan selalu bising....mlm tu sepanjang balik rumah dia dia je.....balik umah dia terus tidur.....
yang dia tahu dalam kereta tu....
"cha mintak maaf lain kali cha tak buat lagi...cha janji"



oklah cha ibu tak marah tapi nak suruh cha tahu jangan suka pegang barang2 kat kedai tue....
cik jue lupa nak ambil gambar Patung NARUTO tue....
ayah dah gam tempat kaki dia tue...
sekarang NARUTO dah kembali elok mcm biasa




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, July 8, 2011

DuGaan Bagi MereKa Membuat Kita sedar Erti Hidup....

sedar tak sedar ari ni dah masuk ari jumaat...
sungguh cepat masa berlalu...
kadang2 kita sedar dan kadang2 kita alpa ...
minggu ini aku berhadapan dengan kisah sedih....

pertama :kematian bapa kepada sahabat baik di opisku...Anie kerana kemalangan jalan raya....

dan kisah yang betul2 meruntuh hati setiap yang membacanya......
sungguh berat dugaan yang menimba insan ini....
namun kecekalannya membuat dia tabah menghadapi dugaan ini terutama sang suami yang sentiasa menemaninya....

"NORMA"..nama ini meniti disetiap bibir2 mereka yang mengetahui kisahnya...
"TaiB"..seorang suami yang begitu tabah....
"MoOn"seorang kakak ipar ikhlas membantu....

Ya ALLAH kau tabahkan hati insan2 ini.....sesungguhnya aku tahu mereka ialah insan yang kau pilih....

bagi mereka yang ingin membaca kisahnya dan ingin memberi sumbangan ikhlas ke norma boleh ke blog MOON......

cimb

01070068677528


Noormawati Mohd Rasif



tapi kalau kita bercerita kisah suami yang sanggup berkorban apa2 saja bila si isteri sakit ...ada seorang lagi lelaki yang kita boleh kagumi...yang sanggup berkorban apa2 saja suka duka sepanjang isterinya sakit....

FaIn.....nama yang bertahta di hati lya..............


"lya kak jue.. ..cilok dari blog..gambar kekasih hati didunia dan akhiratmu"

kisah suka duka mengharungi hidup dengan pelbagai dugaan...
kliklah sini CAHAYA HATIKU



kisah suka duka membawa kita semua erti sebenar sebuah kehidupan...
meniti hari2 mendatang dengan penuh dugaan ...
YaALLAH moga engkau terus memberkati kami semua......

membaca kisah mereka membuat cik jue lebih tabah dengan dugaan yang ALLAH telah tetapkan buat Cik jue.....teruskan berjuang demi yang tersayang.....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, July 7, 2011

Kembali Ke perangai Lama

Salam semua ..good morning..
pagi2 ni cik jue rasa stress ...
kenapa stress...ye....
semalam tak cukup tidur......
kenapa ye??????

oklah berbalik kepada tajuk......
cik jue sekarang dah balik ke perangai lama...
apa ye????
kembali aktif mengumpul novel2 terbaru....
sebenarnya...masa bujang dulu cik jue memang wajib beli novel 2 @ 3 bijik sebulan...
tapi entahlah sejak kawin n ada farisyah jadi slow beli ....2@ 3 bukan baru beli sebijik....
pastu farisyah membesar...dah tak beli...kalau beli pun mesti yang betul2 nak baca sangat....

lepas tu kalau baca novel banyak pinjam dengan kawan2 @ pinjam kat library .....
tapi sekarang...cik jue dah kembali dengan perangai dulu...
setiap bulan mesti kena beli....
kalau ada sale lagilah.....
tapi ada jugak masalahnya.....kalau dulu beli aje terus baca...n habiskan jugak timem tu..tapi sekarang lambat sikit....sebab banyak benda lain yang nak kena...

tapi suka tengak CHA @ hijaucantik@blogspot.com
hantu novelkan...setiap bulan mesti beli...


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, July 6, 2011

Edit Farisyah 4 TahuN...

Salam smeua..apa khabar ari nie????sihat ye..alhmadulilah...
cik jue ni entahlah...bila bangun sakit2 badan tak tahu nape....?????
my be penat kot.......
oklah ari ni tak ade benda nak cerita cuma nak kongsi sekeping gambar yang telah di edit .....semua gambar ni cik jue ambil ari
08/09/2010 sehingga sekarang ...........di abdaikan sebagai gambar farisyah sepanjang berumur 4 tahun......
masuk 08/09/2011 kena buat koleksi lain pulak...5 tahun.......
oklah....sini dulu untuk pagi nie...
lain kali kita jumpa lagi...


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, July 5, 2011

DAh LAMa TaK Join...

Morning semua...korang sihat tak!!!!!
cik jue pagi tadi di serang sakit kepala yang amat sangat...berkira2 nak pergi opis ke tak....
bila dah ok sihat.....alhamdulilah sekarang dah ada kat opis...tak tahu kenapa mungkin tak cukup tidur kot.....
berbalik pada tajuk...
apa yang cik jue dah lama tak join....
contest n GA lah.....
dah lama betul tak join....
ramai dah yang tag cik jue suruh join contest n GA...
tapi tak sempat....+ malas..

hahahaha teringin nak join mcm dulu tapi memang tak sempat sekarang nie....
schedule cik jue sekarang...ala2 penuhlah jugak...
balik opis dah pukul 7:30....
balik masak,sembahyang n mengaji .....dum dam dum dam...dah nak jejak pukul 8:45 pastu
siap cik hubby makan...
mulalah sesi mengajar farisyah
ni sesi yang mencabar...
mengajar dengan lemah lembut,penuh dengan kasih sayang.....
siap je barulah rehat.....
aduh pikir2 kembali ari kerja memang ari memenatkan buat cik jue...
jadual padat......

tulah salah satu sebab nape cik jue dah lama tak join contest n GA..
sekarang pun blog ni sendiri pun tak berapa nak menyeri ..
sehari kadang2 je dua atau tiga N3 mcm dulu ..kalau tak satu je...

takpelah..pada mereka yang tag cik jue terima kasih...
insayallh weekend ni kalau sempat cik jue join semua contest yang korang tag...
apa2 pun terima kasih kerana sudi tag cik jue...
terima kasih sebab korang masih lagi ingat kat cik jue...
terima kasih semua......







note:tenet opis makin slow.....sebab MAMPU cakap...tenet jpa sekarang dalam cubaan serangan Cyber...tu yang slow sangat2....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, July 4, 2011

AKhIRnYA..kEtUpAT SoTONg mILIKKU...

Akhirnya dia Jadi Milikku Jua..dah selamat di Makan...Sedap tak terhingga..........
terima kasih mak sudi memenuhi impian ala2 mengidam tak berisi anakmu ini...
memang sedap................makan tak pandang kiri kanan.......

sotong dahlah fresh
santan yang lemak berkrim...
aduh sedapnya.....

inilah rupanya.....


gemuk2kan...

resepinya sangatlah mudah....

mula2 bersihkan sotong...
pastu beras pulut di basuh....
masukkan santan dengan garam....
pastu masukkan beras pulut tadi kedalam sotong...
tekan2 kasi padat.....
pastu tutup mulut dia tadi dengan lidi....

untuk kuah pulat...
rebusakan sotong tadi bersama2 santan dan gula melaka...
kacau2 pastu masukkan sedikit garam ....
tunggu sampai masak..pastu dah boleh hidang....

sejuk sikit dah boleh makan...
sedap.....!!!!!
first time cik hubby try dia kata best jugak....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

SAlam Takziah....

Salam Takziah Buat Anie Sekeluarga kerana telah kehilangan Abah Tercinta pada jam 4 :30 Pagi tadi ...semoga rohnya Di Cucuri Rahmat serta diletakkan DiKalaNgan orang2 yang BerimAn....












(internet opis ni makin lembab......sahkan nak komen nak baca n3 korang pun hampeh lama gila looding..pastu error ....sakit hati buat n3..tapi nak tengok balik pun susah gila...makin hari makin teruk pulak internet opis nie......)

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, July 1, 2011

Hadiah UntuK FarisyaH...

Morning semua...Lagi Kisah Farisyah...sorry Bagi Mereka yang Boring....
semaLam cik Jue ada Buat suprise buat Farisyah...
Saja Suka2 .....Nak Kasi dia Happy Sikit...
sebenarnya Farisyah Exam Ari Tue...
dapat ResulT 2A 3B....walaupun Tak dapat 5A seperti OraNg Lain ..Tapi Cik Jue syukur Sangat.....
untuk menambahkah minat dia lagi cik jue buat suprise....
balik rumah kasi kat dia.....bukan main happy lagi...seperti biasa........
"terima kasih ibu..terima kasih ayah...sayang ibu sayang ayah..."
peluk ibu peluk ayah..cium ibu cium ayah.....so sweettttttttttttttt........................
(yang tak tahan lepas tu terus mengaji pastu ambil buku belajar lagi...alahai anak ibu......)


InilahHaDiahNya.....
Nak Tahu apa KAt Dalam JoM tengok Lagi

Muka TerUja Dan Tak SabAr Nak Buka........

inilah Hadiahnya...
Bekas Makanan utk Bawa Ke sekolah ....
Bekas Air pun Ada..
Tabung Baru sebab TabunG bear dah Nak Penuh....










untuk farisyah..pasni rajin2 lagi biar dapat semua A....nanti ibu ngan ayah kasi hadiah lagi best ok...
sayang farisyah........

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa