Friday, April 29, 2011

Alhamdulilah n TerIma KasiH seMua...

terima semua kerana sudi bertanya khabar dan mendoakan yang terbaik buat farisyah....
ramai duk tanya kenapakan..oklah ni jue nak cerita.....

Pagi semalam farisyah bangun macam biasa ...tapi tetiba dia muntah....air liur putih dan berbuih dan ade yang kuning sikit...lepas muntah dia mandi nak pergi sekolah...lepas je mandi dia mengadu pening kepala...mintak picit.....mata dah kuyu mcm penat sangat.....oklah langkah seterusnya ambil "HYPO KIT" nak chek kandungan gula dalam darahlah....ayah pun test lah...ambil kau kandungan gula dalam darah dah rendah.."3"....tengok gula dah rendah bagi rebina satu sudu....dan farisyah mintak susu..habis susu 8 auns....kembali aktif seperti biasa..berjalan ke pintu ambil beg dan kasut untuk kesekolah...kepala pun tak pening dah.....perut pun tak sakit....si ibu n ayah berpandangan...confuse farisyah ni dah ok ke belum...oklah tue....bajet pi opis punch kad n isi borang keluar nak pi klinikla....
kami ni pi kerja naik motor....trafic light pertama farisyah dah mula2 nangis2 kembali mengadu sakit kepala...dan.............................................................muntah...alamak habis susu yang dia minum tadi keluar habis baju sekolah n baju si ayah....tengok pun dah tak berapa nak bermaya...terus ayahnya pusing motosikal ke KECEMASAN HOSPITAL PUTRAJAYA...sampai sana ambil darah lagi test tengok gula dalam darah sekali lagi...ok dah naik "6".....huhuhuhu lega........tapi kena masuk jugak zon separa kritikal....kena ambil lagi darah 7 botol untuk di uji....mcm biasa doktor kat kecemasan tak boleh buat2 ape selagi tak de kata putus dari DOKTOR RAJA AIMEE...farisyah masa tue.....kuyu sangat mata...dah tak larat sangat.....
doktor suruh admit sehari untuk pantau.....masuklah wad...kat dalam wad farisyah masih lagi sama tak aktif dan masih lagi penat.....doktor dah penuh katil nie nak tengok keaadaan dia...jue time ni dah mula cuak balik....yelah farisyah masih lagi tak okkan..biasanya kejap je..terus ok..walaupun kali ni tak sempat pengsan mcm biasa....tapi dia punya tak larat tue memang menakutkan.....jue mcm biasa kena soal selidik dengan doktor......mcm2lah..sebab farisyah ni "special kes"..knp special kes sebab budak memang susah nak kena hypoglycemia...
masuk wad farisyah terus tidur ..bangun je terus mintak nak makan..alhamdulilah farisyah nak makan kalau tak mesti kena masuk air ....dah le kena ambil sampai 7 botol.....
siangnya kesihatan farisyah memang tak memusakan hati langsung...memang susah hati betul...tapi bila dah malam tue dia dah berbalik pada asal...aktif n ceria...barulah lega hati nie....
keputusan darah pulak...5 dari padanya ok....'kalsium,buah pinggang dan ape lagi semuanya ok'cuma tunggu dua je keputusan darah lagi dan keputusan tulah masa depan farisyah...harap2 yang tu pun ok....(jue tak beritahu ujian darah ape sebab jue sendiri takut pikir keputusan tue)
dan hari ni farisyah dah kembali ceria...doktor suruh tunggu lagi samapi pukul 1...kalau ok boleh discharge....
itulah kisah farisyah...ok punca boleh jadi mcm tu sampi sekarang pun belum tahu dengan betul lagi......tapi sekarang mungkin metabolisma dia tinggi makanan yang dimakan tidak cukup dengan badan..malam rabu tue farisyah makan bihun goreng dalam pukul 9 mlm habis sepinggan n sebelum tidur sebotol susu....mungkin makanan yang dia makan mlm tu tak cukup untuk tubuh dia sampai pagi.....

aduh dia dah kali ke 3 farisyah masuk wad sebab HYPO.....
YA ALLAH JAUHILAH ANAKKU DARI PENYAKIT YANG BERBAHAYA....
AMINNNNNNNNNNNN




kalau korang nak tahu cerita farisyah kena hypo korang boleh pi kat sini...
first time kena...
kali kedua...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, April 28, 2011

DOAkAn Farisyah....

Farisyah admin Hospital pagi nie...doakan yang terbaik buat anakku....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

kerja GiLa....

Tengahari semalam cik jue buat kerja gila....memang gila semata2 nak cari barang ni..cik jue sanggup buat kerja gila nie....nasib baik cik hubby layan je...
ape kerja gilanye...cik jue pergi pesta buku kat PWTC.....memang kerja gilakan..dari putrajaya cik jue bertolak keluar opis pukul 12:30....dalam hati cuak jugak takut Traffic jam...nasib baik jalan clear je...nekad betul kali ni sebab weekend ni tak sempat nak pergi....nak balik johor.....
nak kami berjaya sampai keopis pukul 2:15 petang...



sebenar agak2 korang ape yang cik jue cari ye...novel???yup memang salah satu niat tapi tak beli pun..sebab nak cepat..dan tujuan asal cik jue nak benda nie......


Inilah bendanya....cik jue nak beli set belajar untuk permata hati cik jue..nur farisyah....


ini pulak cik jue tak tahu nak panggil ape...tapi bentuk macam kelender...
sama besar dengan kotak...

benda ni sebenarnya cikgu2 tadika n pra sekolah yang banyak beli...tapi cik jue beli untuk kegunaan farisyah...cik jue memang nekad nak ajar farisyah kat umah pakai kaedah seperti disekolah...dengan bantu cik hubby cik jue harap2 sangat dapat ajar farisyah dengan mudah..target kami tahun depan farisyah nak masuk pra sekolah..jadi dia kena pandai baca....
cikjue bukan nak paksa farisyah tapi cik jue tahu sekolah tadika yang cik jue hantar sekarang tidaklah berapa bagus..sebab banyak ajar menyanyi dari membaca...tapi alhamdulilah farisyah dah dapat mengenal huruf A sampai E....tapi nombor dia tahu semua 1-10...mesti korang pelikkan dah tahu tak bagus kenapa hantar gak....seperti yang korang maklumlah..farisyah selalu kena appoiment hospital dan kesihatan dia cik jue kena pantau....jadi sekolah sekarang bangunan yang sama dengan opis cik jue n cik hubby jadi kami ambil keputusan hantar jugak kat situ...jadi kami haruslah mencari alternatif untuk farisyah belajar kat umah pulak...jadi pergi pesta buku adelah langkah terbaik kerana harga yang ditawarkan adelah lebih murah berbanding dengan harga biasa.....

korang semua2 doa2kanlah cik jue berjaya mengajar farisyah di rumah....
selain dari mengenal ABC,Membaca Dan Menulis cik jue dapat betulkan sebutan farisyah....


"semalam farisyah dah belajar perkataan dan bunyi...dan alhamdulilah respon yang diberikan amat bagus....."
sudah tahu bunyi....NA.NU,NI.....BA,BU,BI, KA,KI,KU.....

**disebabkan ini cik jue terpaksa korbankan niat nak borong novel sebab harga benda ni RM**** tapi tak pe demi farisyah ibu sanggup sayang janji farisyah jadi anak yang berjaya.....

alhamdulilah .......


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, April 27, 2011

jom lumba kereta....

ade berani.....kalau berani jomlah..korang cakap je kat mana tempat..nak lalu kut jalan mana...bila jam berapa...cabaran di terima...hahahaha mcm samseng jalan pun ade..bukan ape nak cerita kisah anak dara lagilah...mengaqjak si ayah main lumba kereta...maka si ayah pun mengikut aje kemahuan si anak kerana time tu si anak tak berana nak sihat....maals cerita panjang..layan gambar ok....


tengok berputar stering dikerjakan oleh farisyah...

si ayah duk sibuk tekan minyak..anak pulak duk pulas stering...
dah nak tahu result dah time nie...


tangan mentain "peace"walaupun muka dah penat...
ayah control mocho nampak....hahaha




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Farisyah Versi Kartun...

As-salam semua...apa punya tajuklah...macam mana farisyah boleh jadi versi kartun ye....
hahaha..mai la sini nak cerita....jalan2 kat up town weekend ari tu berdua aje dengan cik hubby...farisyah duk umah dengan "mak teh"....tengok orang duk buat lukis gambar kartun tapi ikut muka kita la...ala..versi kartun le...apa lagi aku pun gagah jugak nak buat satu tuk anak daraku ni...tapi dia tak bawah ...jadi buat abang tu buat ikut gambar kat hp ajelah....tak kisahlah..janji cantik....oklah jom layan ye.....


oklah tulah gambar farisyah versi kartun ok....
siap ade nama glamor lagi "eisya"



tengok dia pakai kat baju..ala2 mcm lencana pulak...
tapi sekarang dah melekat kat beg sekolah ...

harga benda tu RM 10 je...
cantik tapi tang mata tu sepit sangat



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, April 26, 2011

KejutaN Untuk Si dia....

Morning Semua.....
korang happy tak ari ni....???
ari ni nak kongsi sedikit kisah semalam.....
bukan senang nak buat kejutan buat cik hubby sebab kami satu opis..pastu nak pi mana2 mesti dia yang hantar.....terima kasih buat ZUE sebab sudi menemaniku....dan terima kasih buat
kak gie sebab merealisasikan impian jue..
setelah jenuh duk pikir ..akhirnya terlintas dihati nak tempah coklat untuk cik hubby...tapi masalahnya macm mana nak pi ambil...kalau cakap nak pakai kereta tengah hari nanti banyak pulak ditanya (ini susah kerja setempat nie).....pastu bila zue menawarkan khidmat nak tolong ...wah berbunga rasa hati sebab misi hampir berjaya......
tengah hari semalam pergilah jue n zue ke tempat yang dijanjikan dengan kak gie.....first time nak jumpa kak gie nie.....orangnya bukan main lawa lagi.....tapi tak sempat nak borak panjang...lain kali kita jumpa borak panjang ye kak gie....
berbalik pada cerita tadi....pi makan dulu dengan zue....balik opis dah nak dekat pukul 2...alamak mesti nak sempat nak buat surprise ....pastu cik jue call dia...
"abang kat mana nie"
"otw nak balik opis....balik umah jap...nape"
"taklah saja tanya"
"ok"...
masih ada peluang nie......
berlari2 turun ketingkat dua..menuju opis cik hubby membawa coklat yang comel itu....
dan dengan selamba letak atas meja.....
10 minit kemudian.....hehehe ade orang call......
"terkejut abang tahu ....ade coklat atas meja......"
"eee sapa bagi..."
"dah tak payah nak berlakon...."
ok dialong seterusnya tak payah cerita lah ye..kisah umah tangga........hahahaha
ok jomlah kongsi gambar coklat itu...
sedap,menawan...dan cik hubby hampir menghabiskannya...
nasib baik pesan jgn makan habis simpan utk farisyah sikit...
kalau tak memang selamat.....


kasi tengok je ye...

cantik tak....kalau korang nak tempah korang boleh pergi katr sini...
GEEJAA'S COTTAGE



(semalam makan kat steamboat Antarabangsa....sedap.....request dari cik hubby.... )



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, April 25, 2011

HadiaH si dia...PemenaNgnYe iaLah:

Oklah seperti yang dijanjikan cik jue nak tunjuk hadiah yang cik hubby request.....
hadiah nie dah beli minggu lepas...tapi tetap hadiah hari jadilah sebab cik jue yang kena beli...tapi cik hubby yang pilih...cik jue hanya membayarnya.......

inilah hadiahnya....BASIKAL ok.....

jadi hanya dua org je jawab betul ...
anie n azni
tapi kan anie punya penyertaan sorry cik jue tak terima sebab kita satu opis di adah tahu awal2 lagi...jadi pemenangnya hanya sorang...
Azni.....(tahniah azni)

ramai yang jawab

motosikal : tak mungkin sebab kami nak masuk rumah baru...
kereta:tak mungkin kalau dia yang beli untuk cik jue boleh gak??
Hp baru:..ini memang ada tapi kami beli dua biji satu untuk cik jue satu untuk cik hubby dan cik hubby yang bayarkan...hahaha...


ini cik jue punya Experia 10

ini cik hubby punya...

korang nak tahu cik hubby saya punya perangai kalau dia nak tukar hp baru mesti dia kan tukar untuk cik jue sekali...jadi kalau dia pakai hp barui cik jue mesti dapat pakai hp baru gak....
hahaha tapi cik hubby dah cakap ini hp last lepas ni tak de tukar2 hp lagi....


oklah buat pemenang AZNI ...tolong hubungi cik jue ye sebab nak kasi to-up atau cash...
kat loveannajueanna@gmail.com....


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Happy Bezday My Love....

AS-saLam semUa..... Hari Ni bezday my Love.....Yang Ke 29..... terima satu coretan ikhlas buat suamiku tersayang



SELAMAT HARI JADI buat mu...
Semoga dipanjangkan usia...
ditambahkan rezeki...
ditingkatkan iman di dada...
dikurniakan kesihatan yang baik...
diberikan kejayaan dlm hidup mu pada usia ini...
dilimpahi kebahgian hidup bersama ibu dan farisyah...
dan..
diberkati ALLAH atas segala yang dilakukan.
ibu tidak ingin meminta lebih darimu...
cuma
ibu berdoa semoga
segala apa yang abg inginkan dalam hidup ini
akan tercapai...
dan
ibu hanya bermohon semoga ALLAH memberikan kesihatan yang baik buatmu
agar dapatlah dikau menghambakan diri kepada YANG ESA...
serta dapat menjalankan tanggungjawab
sebagai ketua keluarga
AMEEN




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Nak To-up...Jom Teka

N3 ni melakat.....N3 baru kat bawah ye...


Sempena bezday cik hubby tercinta .. yang ke 29 @ 25/04/2011
(tarikh cantikkan hari gaji)
cik jue nak buat teka teki sikit......
nak suruh korang teka hadiah yang cik hubby mintak dari cik jue.... ....
(x tahan hadiah pun siap request lagi)

mudah je korang tak payahlah buat ape N3..
nak follower ke taknak follower ikut suka korang...

cuma hanya perlu

itu je tinggalkan komen korang kat n3 nie

dengan tulis...

SAYA RASA.....................


KORANG BOLEH JAWAB TIDAK LEBIH DARI 2 KALI....
INGAT 2 KALI JE TAU...

hadiah berupa to-up rm 10 ringgit untuk mereka yang jawab dengan tepat dan cepat ...tengoklah kalau cik jue rasa nak kasi lebih untuk pemenang nanti cik jue cakap kemudian ok....


clue ...

"bergerak"

tarikh tutup penyertaan...
selepas N3 cik jue buat khas utk cik hubby n hadiah di pamerkan...
keluar je n3 tu korang dah tak boleh jawab lagi.....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Saturday, April 23, 2011

Islam Itu Indah

Jangan dikata diri gagah,

Jika tidak bisa menahan marah.

Jangan dikata diri penuh hikmah,

Jika dengan nafsu bisa kalah,

Jangan dikata diri pendakwah,

Jika tidak bisa mempamer qudwah.

Jangan dikata diri berjemaah,

Jika tidak bisa kenal Allah.

Jangan dikata diri sempurna sudah,

Jika tidak bisa ikut sunnah.

Jangan dikata kerana diriku Islam hebat,

tapi katalah kerana Islam diriku hebat.

Dengan Islam rasa ‘izzah (mulia),

Dengan ukhwah rasa mahabah (cinta),

Dengan Rasulullah hidup terarah,

Dengan Allah segalanya indah. :)



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, April 21, 2011

Penceramah BergItar BPR

semalam Seharian tak on line ...ada kursus......tajuk kursus..."ANTARA RASUAH DENGAN MARUAH"..kalau tengok kat tajuk mcm berat je kan....tapi inilah kursus paling best sebab dia punya penceramah memang tip top...tak pernah lagi kita jumpa penceramah macm gini....
kalau korang pernah ikuti ceramah yang disampaikan olehnya korang akan tahu mcm mana caranye....lain pada yang lain....

Penceramah bergitar BPR atau nama sebenar Mohd Radzi bin Omar, Cawangan Perhubungan Masyarakat, SPRM Putrajaya.Apa yang menarik ialah beliau menggunakan pendekatan yang berbeza dari kebiasaan. Menggunakan gitar yang dibawa bersama, ceramah diselang selikan dengan alunan lagu yang dapat menusuk, menikam, menyentuh kalbu, hehehe.. Suara beliau agak lunak dengan lagu-lagu kesedaran yang disampaikan. Hmm memang tak mengantuk..
kursus dari pagi sampai petang memang rasa kejap je....bayangkanlah punyalah best sampai nak pi tandas pun boleh tangguh tau....
setiap apa yang dituturkan amatlah mendalam ...menusuk sampai hati...setiap alunan zikir dan bacaan al-quran yang di perdengarkan sungguh indah....
tapi slot sebelah petang memang cik jue tak boleh lupa....di sini runtuh segala keegoan kita,runtuh segala kekerasan hati kita....tiap detik indah bersama ibu dan ayah di suruh catat,setiap detik pahit pun sama...time ni oklah lagilah walaupun mata dah merah menahan air mata dari tumpah tapi akhirnya kalah jugak bila disuruhnya menulis apa janji kita..dan wasiat jika kita sudah tiada lagi pada suami kita...dan surat itu akan di poskan kepada suami kita....
penceramah itu betul2 bermain dengan emosi kita.....



inilah penceramah bergitar bpr...

oppsss sorry tergantung n3 nie.......tak boleh diteruskan lagi......

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Jom Chek Backlink Checker...

As-salam n selamat pagi semua....
semalam cik jue mc....lepas buat n3 nie...terus ambil keputusan nak pergi klinik.....
doktor kata alegik ...sebab tue mata ngan hidung gatal selain dari selsema....
doktor bagi ubat gatal yang sememang mengantuk....balik umah sembahyang zohor pastu telan ubat ...farisyah pun sama cik jue kasi ubat multivitamin n selsema..pastu mintak bantal dan selamatlah bersama2 ibu dia...tambah2 petang semalam hujan lebat...lagi lah best di ulit mimpi indah....

termelalut pulak....sebenarnya nak menjaga teman blogger chek backlink checker...mlm tadi baca mama kembar3 buat n3 NIe...rupanya kisah perbezaan backlink checker dengan OTAi BEN ..yang mencecah 58 ribu....memang jauh ketinggalan cik jue punya pulak baru 550...huhuhu lagi jauh beza.....kalau korang nak tahu korang punya boleh try chek kat sini....



ok jom sama2 kita chek ye.....

"terpikir sendiri bilalah agakknya nak jadi macam OTAI BEN....heheh berangan sendiri"

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, April 20, 2011

hidung dah penuh....

tidak.....................
ingat dah ok rupanya makin teruk.................air kat hidung nie tak berhenti2 melelah..kepala makin lama makin ting tong....
yang paling tak tahan dahle beresin tak henti2 tambah pulak mata n hidung sama2 gatal....aduh tak tahan betullah......
berjangkit dengan si farisyah lah nie tapi farisyah sampai sekarang tak kering2 lagi air hidungnye...
parah betulkan....
tunduk je air hidung mesti nak menitik....parah2 ......
rasanya sekarang ni musin kot...
budak2 ramai yang demam.....
anak NAA...mama RIFQY
pun tak sihat ...semalam baca status kat FB..
anak naa masuk wad....
kesian IQY...
moga cepat sembuh ye sayang...
kami mendoakan kesihatan iQY seperti biasa amin...








10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Jom Massage

kisah ari ahad lepas...tak pi jalan mana pun cuma pergi GIANT bukit kiara...beli barang sikit...sekarang mana2 pasaraya semua dah ada mesin urut yang kena letak duit tu....selalu gaklah cik jue try letak duit seringgit pastu duduk pastu dia urutlah dalam 3 minit...memang best....
tapi cik jue bukan nak cerita pasal cik jue tapi mcm biasa pasal anak dara cik jue -farisyah....
tengok aje mesin urut tu terus duduk..pastu yang tak tahan siap suruh letak duit...ape lagi farisyah pun berurutlah dalam 3 minit yang tahan siap gelak2 lagi sebab geli katanya...
memang kelakar semua orang yang lalu tengok kat dia yang tak tahan ade yang ambil gambar..farisyah apa lagi siap posing....(tapi budak tu siap minta izin lagi dengan cik jue nak ambil gambar budak busuk tue....)

ni gambar yang cik jue ambil.....




tengok duk tahan geli....



makin kebawah sebab ....


kalau ade belum cuba boleh lah cuba memang best.....










10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, April 19, 2011

Kisah RuMah TanGga....

kerja tengah malam cik jue kalau tak de kerja ialah...duk belek FB,jalan2 umah kawan2 blog...pastu goorge itu ini...hehehee.....

Semalam duk layan FB terpandang satu satu kumpulan kot...(x tahu org panggil apa).....
tajuk dia "KISAH RUMAH TANGGA"..rupa2nya kat situ ade org duk cerita kisah rumah tangga masing2 untuk dikongis bersama....mcm2 cerita tapi macam biasa kita membaca belajar mencari pengalaman dari kisah rumah tangga org lain...tapi ingat yang baik kita ikut yang tak elok kita jadikan pedoman.....

biasalah alam rumah tangga pelbagai dugaan yang ditempuh...pahit,manis masam semuanya ade....
kalau dapat pasangan yang memahami alhamdulilah tapi kalau dapat yang sebaliknye...alamak tanggung sendiri.....

tapi sebut kisah rumah tangga nie..cik jue adelah terbaca kisah seorang ibu tunggal ni...sedih kisahnye ditinggalkan suami bersama 3 orang anak....
sedih sangat...gigih akak ni menjaga anak2nye..setelah cinta si suami beralih arah...
kalau korang nak baca KLIK KAT SINI




Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang
disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada suami. Ini
dialog mereka:

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai yang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata 'Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!'

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi.

Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan koma. Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital. Surat tersebut berbunyi begini:

'Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintaimu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintaimu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati.'



Moga Rumah TanGGaKu Kekal sampai bila2....YA ALLAH KAU PELIHARKANLAH RUMAHTANGGAKU SAMPAI KEAKHIR HAYAT KAMI BERDUA.....




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

akHirNye BerJaya....


as-salam semua...wink2...mood happy.....
satu malam cik jue duk kerjakan menukar akaun blogger dari email yahoo.ke gmail....
benda mudah je tapi cik jue yang tak pandai....
dari petang membawa kemalam...dan akhirnya berjaya.....
suka sangat....
10Q so much pada LYA yang sudi kongsi kat blog semalam....cik jue pun pergilah....dan akhirnya berjaya....lya ni pulak ambil tutorial kat white mom...tapi cik jue masih lagi tak boleh buat pastu pergi pulak kat blog NI...barulah berjaya...hahahaha..kelakarkan...padahal semuanye sama..tapi hati buta sikit semalam.....

buat anie n cik bal....aku dah berjaya....terima kasih sebab korang tolong kongsi dengan aku tengahari semalam...aku ingat semuanye dah ok rupanya tak.....sengal betullah aku nie.....
apa2pun semuanya dah ok.....
yahoooooooooooooo....
pada sapa yang tak tukar lagi korang bolehlah klik mana2 link yang kat atas tue...mudah je...heheheheh


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, April 18, 2011

HanYa Aku!!!!!!!!!

Kekadang aku sediH denGan Apa Yang TerJAdi...sedih Yang amat SanGat......
aku HarUs Kuat...dan  AKu Rasa aku Kuat Namun Hanya DIA je tahu SekUat Mana Insan Yang berGelar Ibu Ini....
Orang Hanya memanDang Tapi Bahu Ini Yang BeraT memikuL Hanya aku Yang RAsa,Hanya aku Yang TanggUng dan HanYa akU yang BerHadapan deNganNye..Hanya Aku Yang Tahu KelUh KesaHnye..Hanya AkU ..Hanya aku...Bukan Orang lain....
aku Tahu dUgaaN Yang aku Terima Ini tidaklah sehebat orang Lain..
NamUn....
sampai bila kesudahan  dan yang Hanya Aku  mampu  LakuKan Ialah UsaHaKan Yang TerBaik BuatMu serta Berdoa dan terus Berdoa Moga ALLAH berikan Yang terbaik buatnye.....
.....LOVE U SO MUCH....
 

 

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Speech therapy 4

Farisyah Telah menjalani speech therapy ke 4 pada 13/04/2010.....
kali ni farisyah belajar menyebut 3 suku kata....seperti:

GELONGSOR
KERETA
BASIKAL
TUALA
TELEFON
ALMARI

Disebabkan farisyah tidak boleh menyebut 3 suku kata dengan laju jadi bongkah kayu perlu disediakan....(nanti korang tengok video kat bawah nie)

kanak2 biasanye akan improve dengan nyanyian jadi untuk memudahkan anak2 kita bercakap dengan betul...pilih lagu yang mudah dan pendek dan suruh dia nyanyi....nyanyi bersama2 dengan dia dan betulkan sebutan anak semasa menyanyi......

antara video yang cik jue rakam masa jalani xtvt kat umah baru2 nie.....(masa video di rakam boleh pulak siayah tertekan mp3 orang azam.....sekali dengar masa tu farisyah tengah nyanyi mcm org tak hormat azam pulak..tapi terpaksa di teruskan takut mood anak dara kelaut pulak....)

 jom layan ye....


video


kalau ade yang tertinggal  nak tahu speech therpy yang lain boleh ke link nie...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

kisah appoiment telinga

as-salam semua..rindu cik jue kat korang semua.....korang rindu cik jue tak....???dah 5 hari cik jue tak online...bukan tak buka langsung blog ni tapi tak buat N3..busy sangat tak sempat nak kejar.......campur dan tolak sekali dengan malasnye.....
oklah berbalik pada tajuk...hari rabu lepas cik jue pergi appoiment farisyah kali ni 2 appoiment sekali....
  • speech therapy
  • cchek telinga.....
oklah cik jue cerita dulu pasal keputusan appoiment chek telinga....seperti yang sedia maklum telinga sebelah kanan farisyah didapati ade air.....jadi sekali lagi ujian Audio dijalankan...dan keputusannye adelah sama....sebelah kanan masih ada air...jadi kes farisyah di rujuk kepada pakar telinga.....

ok farisyah telah menjalani pemeriksaan susulan iaitu memasukkan kamera kedalam telinga.....nasib baik farisyah ok je masa doktor masukkan kamera kecik kedalam telinga dia...layanan nurse dan doktor kat situ pun baik...jadi farisyah tak lah takut.......
dan keputusannye....amatlah mendukacitakan....telinga farisyah disebelah kanan memang ade air yang berkumpul dibelakang gegendang telinganye.....kumpulan air itu mengakibatkan terdapat seperti lokong air...dari situ mengakibatkan saluran telinga farisyah tersumbat dan mungkin mengakibatkan farisyah tidak jelas mendengar sebutan yang kita cakapkan kepadanye......contoh nye..jika kita sebut..
KERETA : ke eta
Baju : Aju....
Bantal: batal
selain itu mengakibatkan farisyah suka selsema .....
rawatan yang terpaksa di buat...farisyah kena dulu mencuba memakan ubat "loraten-loratadine syrup"selam 2 bulan setiap malam...tapi jika hasilnya adalah sama terpaksalah farisyah jalani satu lagi operation di telinga..bagi memasukkan tiup dan membuang air yang bertakung di telinga....



ini kaeadaan telinga yang normal...
bagi farisyah ade takungan air di saluran yang berwarna kuning tue 
cik jue tak pasti sangat nie..kalau nak mudah paham ditelinga dalamlah...
sebab telinga kita ade 3 bahagiakan...
pertama telinga dalam,pastu telinga tengah dan telinga dalam...

oklah tu je nak kongsi pasal appoiment farisyah ari tue...
appoiment seterusnye 30/5/2011-nak pastikan dah ok atau kena juga operation....
next N3 cik jue kongsi pasal spech therpy....




"YA ALLAH TERIMA KASIH KERANA MENJADIKAN SEORANG IBU YANG TABAH BUAT PENGARANG JANTUNGKU INI.."

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, April 13, 2011

Kisah Hari Ini...

Dah Petang Baru Boleh jengah ......pagi tadi appointment farisyah dengan speech therapy n pakar telinga....
nanti cik jue kongsi N3 ke4 speech therapy esok...hari ni memang tak sempat.....keputusan pasal telinga pun cik jue kasi tahu esok gak....ade masalah sikit dengan telinga kanan farisyah.....
hari mood kelaut sikit......
esok kerja luar kat KL je...memang rutin setiap bulan nie....
tempat yang dituju..semestinye
maybank daya bumi...(ade 2sape kerja area daya bumi ke?)
cimb jalan raja laut..tepi sogo....tapi tak boleh singgah sogo sebab pergi dengan kereta jabatan....
oklah..banyak lagi benda nak di selesaikan atas meja ni......
cik jue pergi dului.....
nanti free cik jue jln2 KAt umah korang ye....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, April 12, 2011

KisaH 7:00 pAGI

Oklah Kalau Tadi Kisah FarIsyah PuKul 1:30 Pagi.....Di HarI Hari Yang Sama (pagi tadilah) tepat 6:30 dia dah bangun.....mandi dan bersiap2 nak pergi sekolah ..sambil itu layan tv ....ok nak tunjuk korang....mesti korang bayangkan farisyah mesti masih ngantuk sebab mlm tadi tidur lambat kan.....tapi inilah hasilnye.....


senyuman yang ikhlas dipagi hari....

layan kartun kat ceria ..sambil tunggu ibu n ayah bersiap...

kasi close-up sikit gambar...bersweter upinipin sebab nak naik motor jap lagi ..sejuk..

inilah xtvt farisyah setiap hari...tidur lambat tapi bangun awal....kita risau gaklah takut dia tak cukup rehat 
tapi bila tanya cik jue dia ..alhamdulilah dia tak tidur pulak time belajar...


farisyah oh farisyah...ibu cerita ni nak kasi farisyah tahu perangai farisyah masa kecik...



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

kisah 1:30 pagi....

ini cerita panas.....
dan cerita ini ada sambungannye.....ok korang layan dulu cerita 1:30 pagi.....
kalau anak korang ape dia orang buat pukul 1:30 pagi?????
anak cik jue pulak ni kerjanya..........
jom layan......

duduk main bola..atas tilam dia....

posing lagi...
lepas makan ubat demam dan selsema...
xde rupa nak tidurkan....




dan akhirnye...selamat memejamkan mata dalam pukul 2:00 pagi...cik jue pun samalah layan dia....
farisyah memang susah nak tidur awal..kalau dia tidur awal dalam pukul 8:30 @ 9:00 mlm dia akan bangun balik dalam pukul 12:00 tengahmalam...



ok lepas ni cik jue N3 sambungan kisah cerita nie ye.....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

MahaRaJa Lawak...

pagi semua.....semalam satu n3 je....petang pi klinik...
alhamdulilah hari ni farisyah dah ok..cuma selsema je....
kerja kat opis ni mcm biasa...tambah2 my partner cuti....semua kena buat sendiri....
oklah bukan nak cerita pasal kerja sebenarnye....nak cerita pasal...
MAHARAJA LAWAK
dah dua minggu berturut2 cik jue ketawa sampai rasa mcm nak pecah perut nie...
memang kalau ade masalah boleh hilang rasa stress....
tapi ada yang best ade yang tak best...
tapi bagi cik jue yang bestnya...
ZiZaN n JoHan,NaBiL,R2..
yang berapa nak best...
AMIR n WAi...
tapi biasalah tengok je..tumpang gelak..tapi tak undi pun....
(teruk betulkan)
ari jumaat ni dah start tayang kat Chanel Mustika...\
dan cik jue Memang langgan mustika pun...
sebab suka layan cerita kat channel ASTRO WARNA...
oklah korang yang tengok..
korang agak2 sape yang menang YE....
kita tunggu sama2 ye....
buat anie..aku tahu kau suka sangat layan
tapi kalau tak nak langgan CHANEL MUSTIKA
kau layan kat you tube @ http://malaymoviesfull.blogspot.com/




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Kubur mAT rEMpIT

sAJA nAK kONGSi gAMbAR nI DeNgan KaLian seMua.....

inilah yang dikatakan sehidup semati...

sumber kat sini

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, April 11, 2011

faRisYah DeMaM....

Demam O demam.....
anak dara cik jue demam....
panas betul tubuh dia...
mata pun mcm bertahi..mungkin sebab panas sangat...
nasib baik mata tak merah ....
cuak jugak takut sakit mata....
tapi walaupun demam dia aktif mcm biasa je pagi nie...
demam start mlm tadi....
cik hubby ambil cuti jaga anak dara dia....
kalau hantar sekolah boleh je...
tapi entah rasa risau pulak takut dia drop tiba2...
tu yang cik hubby ambil keputusan nak cuti je....
petang nanti ingat nak bawak dia pergi klinik je....

takpelah sya ..rehat je kat umah..dengan ayah ok...
kalau demam lagi terpaksa esok time ibu pulak cuti....
huhuhuhuhu

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Sunday, April 10, 2011

bila hati ini terluka....

Sedih sangat memang sedih sangat....rasa tak caya bende ni boleh jadi....serius aku sekeluarga ikhlas tak de maksud lain tapi kenapa dia boleh cakap mcm gitu.....
jahat sangat kami sekeluarga nie....bila aku dapat tahu....air mata ni terus mengalir ....ye aku ni memang sensitif....tolonglah kami tak paksa pun......aku tak boleh nak cakap banyak..biarlah ia terjadi...baik buruk pun dia tetap salah seorang insan yang aku sayang....
"ayah..ibu mintak maaf banyak2  ibu tahu abang kecewa....."


dan bila hati ini di lukai......





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Saturday, April 9, 2011

Bila ari Sabtu BerkeRja...

Kalau ikut hati memang malas nak buat OT ari sabtu tapi disebabkan matlamat yang ingin dicapai sedikit masa dan kepenatan haruslah dikorbankan....

Buat farisyah Anak Ibu.....
maafkan ibu terpaksa tinggalkan farisyah di hari minggu nie...dengan mak uteh kat umah...farisyah duk baik2 dengan mak uteh ye..nanti mak uteh ajar menulis n membaca...jap lagi ibu balik.dan ibu akan layan farisyah...tapi jangan risau ayah dah janji kalau ari sabtu kena datang opis ari ahad  hari kita bergembira...tadi ayah dah tanya esok nak pergi mana...ibu tak tahu nak jawab sebab dalam kepala ni tak de tempat nak tuju....sambil ibu buat kerja nanti ibu pikir ok....



semalam layan j'card  @  jusco taman  Equine....mak ai orang bukan main ramai lagi...tapi dalam ramai2 tu sempatlah menghabiskan dulu  sebanyak RM 2$$.....ape yang dibeli ye....
  • sehelai seluar kerja utk cik hubby (xde saiz tu yang ambil sehelai)
  • tali pinggang utuk cik hubby jugak...
  • stokin....untuk cik hubby jugak...
  • penties "bear" untuk anak dara
  • skirt  untuk anak dara.....
itu je yang beli...semua untuk mereka berdua ..ibu tak beli ape pun..sebab dah target nak beli benda lain...jadi sabarkan diri untuk tidak shoping barang sendiri...

oklah ibu pergi dulu lain kali kita cerita2 lagi...
ade cadangan ke  nak  pi mana esok...please kasilah cadangan....
pi zoo pun ok gak....????? 


 

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, April 8, 2011

Mawardah Binti Joharizal...

As salam buat semua..salam pagi jumaat ye semua..hari ni idea kurang sikit..tersentap sedikit keranah anak dara mengamuk di pagi hari......
pagi ni nak kongsi beberapa keping gambar bersama teman2..gambar si comel yang baru berumur 5 bulan.......
Mawardah binti Joharizal lahir pada 21/11/2010-di kuantan,anak ke tiga abang long cik jue..anak sedara ke 3 cik jue dan cucu ke 4 dalam keluarga cik jue....suka tersenyum..tapi amat susah nak tidur keran suka nangis dulu sebelum tidur....


jom kongsi.......
inilah wajahnye

 masamnye muka...

ternganga mulutnye...

air mulut menitik2
cantik tak baju saya...ni cik na (ini cik juelah anak sedara panggil cik na) yang beli

saya posing lagi..
ini ayah Gie saya tengah potong kuku..kuku saya panjang..ayah gie memang pandai potong kuku saya yang kecik molek ni....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, April 7, 2011

BerCanDa Di PanTaI Paka-TerenGGaNu..

Nak Cerita sikiT kisah Balik KampuNg ari Tue....alhamdulilah adik cik jue ok je lepas operation ari tue....balik kampung benda paling best bagi cik jue tambah bila adik beradik cik jue semua balik...
petang sabtu ari tue bawak anak2 sedara n adik beradik bercanda di tepi pantai....tapi tak boleh mandi lauk sebab mak cik jue cakap sejak TSUNAMI kat jepun ari tue ombak kuat sangat pastu air pun dah banyak menghakis pantai....biasalh pergi tak rancangkan...bukan bawak bekal ape pun....
sampai sana memang ombak kuat sangat,tapi best sebab angin pun kuat....farisyah takut dengan ombak jadi tak payahlah kejar dengan dia tapi lain pulak anak sedara cik jue yang dua beradik tue..panat kami nak kawal dia orang takut masuk dalam air ...tapi hilman akhirnye basah jugak......oklah layan gambar ngan cik jue ye....

my Family....
anak dara yang suka posing ...dan takut kan laut...
anak sedara cik jue yang lasak...
mardiah n hilman...

bekalan kami..ABC,Keropok Lekor n Goreng Pisang

cik hubby n anak daranye...
posing ape punye fesyen entah...

org lain sibuk main pantai...anak cik jue pandai main pasir je...

adik2 cik jue(yang lelaki tu operation...tapi sempat pergi pantai gak)

ayah chik n mardiah...
adik2 cik jue...
kak nghah ku yang sekeping....
bersama2 adik2ku..yang lain semua sekeping cik jue je yang berkeping2...hahaha...

anak daraku yang sibuk nak posing...

my love....
romantik tak???
farisyah menagis sebab cik hubby usik...

n gambar last nak tunjuk ombak yang besar...
tengoklah ombak ni 

oklah tu je gambar yang sempat kami snap buat kenangan kami ...
semua adik beradik cik jue ade dari nom 2 hingga 6...
yang nombor satu (abe)-time ni dah terbang ke JERMAN n UK...
(mardiah n hilman tue anak dia)

yang bongsu pulak tak de gak..sebab tak cuti belajar kat JMTI penang...


syok tau adik beradik ramai tambah2 kami ni rapat sangat..
i miss my family....muaaaahhhhh love u all....




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa