Monday, February 28, 2011

Jom RiNganKan Minda......

jomlah kita ringan2kan minda petang ni selepas penat duk mengadap kerja.....
Hehehe kepada sesiapa yang geli tengok ulat atau takut tengok ulat sangat digalakkan untuk teruskan membaca post ini. Nescaya anda akan melihat ulat-ulat berkenaan dari sudut pandang yang berbeza hohoho. Kepada yang tidak geli langsung anda sangat dialu-alukan untuk teruskan membaca. Lepas ini confirm anda akan takut tengok ulat.. hahaha
alien face insect
hoho muka ulat ini macam alien
digimon insect
hoho ulat ni macam rupa digimon je..
nerd insect
ulat muka nerd je hoho
fierce insect
hoho ulat ni nampak ganas..
weird insect
ulat ni serius pelik je rupa dia..
horny insect
ulat berduri
scary insect
ulat yang menakutkan
funny insect
ulat ni ada rupa macam petola.. haha
robot insect
ulat ni macam rupa robot je.. hoho
cool insect
ulat ni nampak macam cantik je..
beautiful insect
serius aku rasa ulat ni cantik
weird insect 2
ulat ni macam semacam je..
man eating insect
wargh!!! makan budak. haha
weird and scary insect
ok ulat ni pelik + menggelikan + menakutkan
fat insect
hohoho gemuk giler ulat ni
CikJue agak terkilan sebab tak tau nama ulat-ulat ni semua tapi rasanya majoriti ni semua ulat beluncas, rasanyalah.. hohoho lepas ini sila berhati-hati bila anda nak memijak ulat-ulat ini. Wahahaha terbayang muka mereka yang menakutkan ni nanti..
lembu cisdel kacukan ulat
lembu cisdel kacukan ulat
sumber:laman web jugak....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Pemenangnye ialah.......

Penat cik jue kira undi malam minggu ari tue..berkali2 duk mengira akhirnye dapat jawapannye....bukan ape kira berkali2 takut salah...persaingan amatlah sengit...masing2 tak jauh undinye.....tapi seperti yang sedia maklumkan pemenang tempat pertama dah ade ....oklah bagi pemenang tempat pertama cik hubby yang pilih dan dia nak jugak sidia ni menang sebab memenuhi ape yang di maksudkan dengan

 DIA DAN LOLLIPOP
dan pemenangnye ialah...





kalau yang ini pemenangnye boleh tak?????hahaha...

oklah pemenangnye yang sebenar ialah....




NAURATUN UZMA

tahniah sayang sebab berjaya menarik perhatian uncle fauzie....
kenapa uncle fauzie pilih uzma sebab..
"dahlah lollipop besar pastu dia pulak temban..kalau dia tak temban tapi gambar dengan lolipop besar tak cantik gak...memang boleh buat duta lollipop ni...."

oklah mama boleh emailkan alamat pada cik jue kat alamat anna_farisyah82@yahoo.com...
nanti cik jue akan poskan hadiah LOLLIPOP DAN FM ..tetapi keychin lolipop akan diposkan oleh sponser.... 


ok dah umum tempat pertamakan..ok tempat kedua dan ketiga lak....cik jue umum kemudian 
tapi sebelum tu kita tengok dulu mereka yang mendapat undian paling sengit ok....

inilah calon2 yang telah anda undi....

oklah pagi esok korang tengok ye..sebab cik jue dah auto publish.....
nak kasi korang teka je dulu sape agak2 korang yang menang....


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

besar punye.....

Korang pernah jumpe tak lolipop besar ...first time tengok masa contest Dia dan lolipop memang teruja masa tengok gambar salah seorang peserta contest tue....
semalam jalan2 singgah jap kat cold storage saje jalan2 terpandanglah lolipop yang besar tu...harga dia pun bukan mainlagi...
tunjuk kat farisyah....besarnye......lupa pulak harga lolipop ialah....
RM 17.90..
bagi cik jue tak berbaloi langsung nak beli ...dan nasib baik anak dara pun tak nak ....kalau menangis satu store tu terpaksalah beli..tapikan si ayah selamba je menawarkan nak beli lolipop tu kat anak dara dia...
oklah kami sempat lagi ambil lolipop dan bergambar...

jomlah layan anak dara cik jue..posing dengan lolipop yang...

......BESAR PUNYE.....

besar tak????

beratnye saya pikul ni...

oklah sekian buat kali ini..tunggu keputusan CONTEST DIA DAN LOLLIPOP....selepas nie...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Sunday, February 27, 2011

LeLaki GeMuk leBih SeTia...

kalau lelaki gemuk baca mesti suka....mcm cik hubby cik jue jugak..suka sangat......
marilah sama2 kita baca..


Jangan mudah merasa rendah diri jika kamu termasuk dalam kategori lelaki berbadan gemuk. Ini kerana kebanyakan lelaki yang memiliki badan agak berisi, gempal, atau gemuk dikatakan lebih setia jika dibandingkan dengan lelaki berbadan kurus & sederhana. Ia berdasarkan kajian yang dilakukan oleh sebuah pertubuhan di Jerman baru-baru ini.
            Soal selidik tersebut yang dilakukan terhadap 1000 orang lelaki Jerman berusia antara 31-69 tahun. Setiap responden ditanyakan soalan tentang tarikan mereka terhadap seksual. Hasilnya, didapati 23% lelaki yang termasuk dalam kategori memiliki berat badan ideal mengakui bahawa mereka tertarik untuk bersikap curang. Sedangkan lelaki dalam kategori berat badan berlebihan hanya 11% yang tertarik untuk bersikap curang terhadap pasangan mereka. Manakala, 19% lelaki yang memiliki berat badan kurang atau terlebih kurus akan bersikap curang terhadap pasangannya.
            Justeru itu, para penyelidik membuat kesimpulan bahawa lelaki gemuk apabila jatuh cinta, akan lebih memilih untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius & bersedia member komitmen jika dibandingkan untuk mencari bersikap curang.
            Selain itu, perut berotot yang dimiliki lelaki atau sering disebut dengan istilah ‘ six pack’, ternyata tidak menjadi perkara utama untuk menarik perhatian wanita. Kumpulan penyelidik dari University of Queensland, Australia membuat kesimpulan tersebut dari pemerhatian terhadap iklan yang menampilkan bentuk tubuh lelaki. Tanggapan penyelidik terhadap tubuh lelaki berotot sama sahaja dengan iklan yang menonjolkan tubuh lelaki memiliki ukuran rata. Para responden yang terlibat dalam soal selidik itu, memberikan tahap sama pada lelaki bertubuh sedikit berisi, ramping & berotot.
            Phillippa Diedrichs, seorang penyelidik mengungkap promosi iklan tidak perlu terlalu menekan pada otot yang kuat & perut berotot. Hasil kajian ini telah menjadi bahan perdebatan di antara pihak media tentang bentuk tubuh lelaki paling sempurna. Malah, hingga kini secara khusus telah memberi gangguan pola pemakanan di kalangan wanita muda.
            Diedrichs menunjukkan contoh iklan jeans, barangan rawatan kulit & pewangi tubuh yang menggunakan model lelaki berotot kini sudah mencecah lebih dari 600 golongan remaja lelaki. Hasilnya memang para remaja member kesan positif terhadap iklan yang menggunakan lelaki berotot. Tetapi, faktanya iklan yang hanya menonjolkan produk lebih efektif dari apa yang dibawakan oleh model tersebut.
            “Beberapa responden beranggapan bahawa model lelaki berotot menunjukan imej homoseksual. Imej tersebut bagi mereka mungkin tidak menyenangkan,” kata  Diedrichs, seperti diperoleh dari Times Of India. Hasil kajian Diedrichs pada tahun 2008 menunjukkan bahawa model lelaki memiliki tubuh berisi atau gemuk sama kesannya dengan model langsing. Dan ini telah mematahkan prinsip industry yang menganggap model berisi ‘tidak boleh dijual’.

camana percaya tak?????

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, February 25, 2011

Undian TeLah diTutup...

Ok MaLam Tadi TePat Jam 11.59 undi telah pun ditutup ..jadi kasi masa kat cik jue weekend ni nak kira siapalah yang akan memenangi tempat kedua dan ketiga..seperti yang sedia maklum tempat pertama sudah ade....
nanti weekend ni cik jue akan cari lolipop untuk anak2 semua dan FM untuk mak dia ye...
jadi tunggu keputusan penuh pemenang Contest Dia dan Lollipop pada ari isnin ye...(insayallah)
terima kasih pada mereka yang sudi mengundi anak2 yang comel ini...
budi baik kalian menolong cik jue mencari pemenang tempat kedua dan ketiga amatlah cik jue hargai....
Cik Jue Sayang KoRang SeMua Ye....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

::KeNanGan LiMaU Bali.....

Salam JumaaT semua...oklah ceriakan hati anda semua ye......
ari ni nak mula cerita kisah masa mangandung dulu..mengandungkan farisyah le..sape lagikan...
cik jue sepanjang mengandung alhamdulilah tak mabuk langsung...muntah2 pagi pun jarang tau...tapi satu je tak tahan suka makan...kalau pergi pasar mlm semua bau masakkan yang terlintas di hidung mesti nak beli..hehehe tapi kalau tak beli tak kisah pun..tapi satui kenangan yang tak dapat dilupakan oleh cik jue n cik hubby sendiri.....
cik jue ni memang suka sangat makan limau bali..sampai sekarang kalau org kasi sebijik pun boleh habis tau....nak di dijadikan cerita,masa tu budak2 opis duk cerita pasal ipoh n mcm mana tersebut pasal limau bali..terus terlekat kat dalam hati nak makan limau bali..cakaplah kat cik hubby..dia pun carilah..satu KL entahlah memang tak de rezeki kot,...sebijik pun tak jumpe...cik hubby kata lain kalilah kita makan ye...
maka hati ini pun rasa sedih yang amat sangat..mlm tu tidur bertemankan air mata sebab tak dapat limau bali..pastu mcm2lah kata cik hubby tak sayang malas nak layan....mlmnye termimpi2 nak makan limau bali..sampai cik hubby cakap sampai mengigau panggil limau bali...ambil engkau penangan limau bali katakan....
 kebetulan esoknye hari sabtu cik hubby ajak balik johor..cik hubby ajak ikut jalan dalam lalu ikut seremban..sampai bandar seremban jumpe org limau bali...harga dia RM 14 sekilo...tapi sebabkan teringin sangat sanggup beli tu walupun mahal....ingat lagi harga sebijik RM 25...rasa time tu jugak nak makan tapi takpelah tunggu sampai johor...sampai johor memang penatlah yelah time tu mengandung dah masuk 7 bulankan....limau bali tadi tak makan lagi..cik hubby kopek kulit n simpan dalam peti ais kasi sejuk lagi sedap......
besoknye cik hubby n tok pergi pasar larkin..cik jue tak ikut pun..balik je dari pasar nah ambil kau diorang belikan cik jue limau sampai 7 biji rasanye....harga lagi murah tau semua RM 10...
dan yang penting rasa dia....
yang murah tu manis sedep sangat yang mahal tu dahlah tawar pucat pulak tue...
inilah kisah mengidam cik jue......dan cik hubby jugak ingat kisah limau bali ni dan setiap kali tengok limau bali pasti kami bercerita bair farisyah tahu kisah dia dalam perut ibu dia nie


sedapnye...(melelah air limau kalau tengok limau bali ni)

budak yang nak makan limau bali dalam perut ibu 
(tapi farisyah memang gila limau balki sama mcm ibu dia sampai sekarang tau)


korang suka makan limau bali tak..kalau suka jomlah kongsi ngan cik jue....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, February 24, 2011

jOM pILiH SIAPA pEMENANGNYE....

(terima pemilihan sehingga 24.02.2011 (hari gaji) jadi jom pilih )
 As SalaM....
alHamduLilah semalam tamatlah sudah contest cik jue yang pertama pada tahun ini...
walaupun tak ramai yang masuk tapi cik hubby dah mula pening sapa nak dipilih....
sekarang tempat pertama dah ade tapi tempat kedua dan ketiga membuat cik hubby pening..pastu dipaskan pulak kat adik cik jue..pemenang pertama  dia pun pilih orang yang sama tapi kedua dan ketiga pun susah nak cari pemenang jadi dia orang mintak tempoh dulu..jadi buat masa nie cik jue kasi cam kat diorang pilih....tapi kat sini cik jue nak kasi cam kat korang pilih siapakah yang menjadi pilihan hati korang ye...

oklah jom layan dan pilih ye...






oklah inilah dia peserta yang bertanding tue....
jadi pada mereka yang sudi nak tolong cik jue cari pemenang bolehlah hantar komen dan tulis...

CIK JUE SAYA PILIH...
 pilihan pertama:
pilihan kedua :
pilihan ketiga :

PILIHAN YANG BANYAK AKAN  CIK JUE  PILIH SEBAGAI PEMENANG TEMPAT KEDUA DAN KETIGA..
PEMENANG PERTAMA DAH ADE YE....

OK SELAMAT MENJADI JURI AWAM YE PARA BLOGGER SEMUA....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

hotel unik kat dunia nie...

duk layan gambar google cik jue terjumpelah gambar2 hotel yang unik kat dunia nie...memang unik bagi cik juelah..tak tahulah korang pulak mcm manakan......

dog bark park in di USA

 ariau towers hotel di brazil

daspark hotel di austria

jules undersea lodge di usa
skye lighthouse di scotland

skye lighthouse di scotland

the giraffe manor di nairobi

the ice hotel di quebec

wagon stays di new zealand

white cliffs di australia


ok ape pandangan korang semua tentang hotel nie.....sumber Google n kawan2 blog jugak...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

KamerA RosaK Atas Kecuaian Sendiri

Pagi Semua...Ari Ni korang bUsy TAk.....CIK JuE mCM biasa je..Busy Jugak Kot....Hari Ni Gaji ...serOnok.... TapiKan mcm Biasa....KeJap Je BanyaKnYe Jap Lagi BuKa MaYbanK 2U....Maka Akan DisalUrKan keMaNa Yang bErKeNaanLah....Hehehe......
oklah Nak CerITa SikiT kameRa Kesayangan Cik Jue rosak Lense Tau YAnG rOsaknye..sebab FarIsyah Yang JatUhkan...tapi KeNa ciK jue kata atas kecuaian sendiri SeBab Cik Jue Yang Gatal2 Kasi dia Kamera SuRuh AmBil Gambal..dan aKhirNye Masa Dia NAk Kasi Kat cIk Jue Kamera terlepas Maka Jatauhlah IA deNgan Keaadan Lense TerBuka..maka selamatlah Lense tu senget JaDi....
masa tu dah Cuak Tau...Cik Hubby MenJeliNg dengan Tajam...dan BerMuLalah..popet2 kena marah Oleh cik Hubby...sungguh sedih....
tapi tetap pertahankan nak pergi baikilah...maka esoknye cik hubby bawaklah pergi  nikon center kat times square...lepas cik hubby baklik kerja terus pergi sana...bawak2 je pergi nikon center..budak cina tu duk tengok....nak jawapannye ialah
"mau baiki ke kalau baiki lense ni harga dalam RM 250-RM 350 kalau ade yang lain rosak tambah lagi"
alamak tertelan air liur ....pastu cina tue sambung lagi
"baik angkat barulah....lagi berbalaoi"...
sekalilah cik hubby menjeling dengan tajam..tak berani nak melawan sebab salah sendirikan...hehehe
cik hubby duk tanya macam mana..dengan nada yang sedih sangat...
"tak pelah abang...ibu pakai kamera kat hp jelah lain kali je kita beli"
buat ayat kesian sebenarnye...
"oklah jom kita pergi cari kamere lain.."
tapi takj beli terus cik hubby serve je dulu ari jumaat atau weekend baru boleh pergi beli...
niat dihati nak kamere besar tapi rasanye tak kot sebab malas nak bawak kehulur kehilir..penat nak pikul....

S220
 inilah rupa kamera cik jue yang rosak 
beli masa bezday farisyah yang ke 3....
baru lagi setahun 5 bulan...

dah serve nak beli kamera ni


tapi malas nak bawak kehulur kehilir besar sangat..
cik hubby kata boleh je..tapi rega dia cik jue rasa mcm tak berapa nak mampu je...

jadi  ambil yang ini je....

 nikon s550..
sama je mcm yang rosak tue cuma beza dia...
kalau yang atas tu 10 10-megapixelm
yang ni 12..
kalau dulu 3 kali zoom yang ini 5 kali zoom..
pastu ni kualitiu video lagi cantaik sebab dia pakai HB...
dan rega dia paling penting sekrang promosi...
RM 598....harga asal RM 798...


inilah kisah kamera cik jue..oklah pasni jumpe lagi ye..byeyeye

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, February 23, 2011

Jom JoiN FACEBLOG....

SELAMAT DATANG DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI HADIR KE THE FACEBLOG. TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.
TERIMA KASIH


Edit

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

BE baru DataNg lagi

terima kasih pada mereka yang sudi mengundi peserta Contest Dia Dan LoliPop..teruskan mengundi kerana kemenangan mereka atas undi anda....
hehehe mcm Akademi Fantasia pulak...

ok berbalik pada tajuk...terima kasih buat nuffnang yang sudi kasi BE baru lagi...
dalam cik jue duk berusaha nak mengejar mata untuk cashkan kali pertama cek nuffnang ni akhirnye ade rezeki baru datang mengolek...sekali masuk terus dua yang melekap...
sebelum ni rasa dah nak frust sebab banyak yang ME dari BE tetapi bila buka hari ini..senyum sampai telinga sebab ade yang masuk....
terima kasih nuffnang...kasilah..banyak  masyuk banyaklah cik jue dapat cashkan tak lama lagi....



terima kasih nuffnang....yum..yum..yum...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

RemPit KeLas aTasAn

As Salam n Good Morning semua...alhamdulilah hari rasa diri ini rasa segar sikit...mungkin sebab mlm tadi tidur awal pada biasa...jadi pagi ni rasa segar..bukan senang nak dapat tidur awal...hehehehe

oklah pagi2 ni kalau cerita pasal anak dara cik jue...rasa mcm semangat sikit nak buat kerja sebab kerenahnya makin mencuit hati walaupun dia dah besar tapi ragamnye serta nak layan mulut dia yang sememangnye rajin bertanya itu dan ini membuatkan kadang2 cik jue rasa penat tapi happy sangat...
nak cerita pasal minah rempit yang ade dua ketogori...

versi pertama..motor lagi besar pada tuan..tapi gaya rempit mesti ade
aunty jangan marah ye farisyah gurau je...

siap terangkat kaki belakang...

jom kita pergi jalan2 nak...
(kejadian kedai motor kat kajang masa nak beli motor utk mak uteh)

versi kedua pulak....bayar RM 3 baru boleh jalan 5 MiniT...

mula2 naik tak pandai sangat...

ok saya dah pandai...

ok sekian dulu naik motor versi farisyah....nanti lepas ni kita jumpe lagi....
jangan lupa klik HB ye..pastu ingat jangan lupa mengundi sikecik yang comel2 kat atas tue...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, February 22, 2011

WaNita canTik Dan sekSi

Jom..RiNganKan Minda BersaMa Cik Jue......
Seorang wanita cantik dan seksi terjatuh dari tingkat 80 sebuah bangunan.Sampai jer di tingkat 70, seorang lelaki Inggeris berjaya menyambutnya.

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya...

Lelaki Inggeris : Sama2, tapi anda harus membalas budi...

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Inggeris : Tidur dengan aku....

Wanita : Tak guna, kau ingat aku pelacur?! Tidak!!

Lelaki Inggeris : Baiklah kalau begitu...

Lelaki Inggeris itu melepaskan semula wanita itu. Di tingkat 50, seorg lelaki Perancis berjaya menyambut wanita itu.

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya...

Lelaki Perancis : Sama2, tapi anda harus membalas budi...

Wanita : Bagaimana?

Lelaki Perancis : Tidur dengan aku...

Wanita : Tak guna!! Aku tak mahu!

Lelaki Perancis : Kalau begitu, tak guna aku selamatkan kamu...

Lelaki Perancis itu melepaskan semula wanita itu. Dari tingkat 50,40.. dan 30,tidak ada sesiapa pun yang dapat menangkap wanita itu. Wanita itu mula ketakutan dan berharap, jika ada orang yang menyelamatkannya, dia tidak lagi kisah jika terpaksa tidur dengan orang tersebut. Akhirnya di tingkat 20, seorang lelaki Arab berjaya menyambut wanita itu. Belum sempat lelaki Arab itu bersuara, wanita itu terlebih dahulu berkata-kata...

Wanita : Terima kasih, anda telah menolong saya.. Sebagai membalas jasa, saya akan tidur dengan anda.

Lelaki Arab : Astaghfirullah..(lalu melepaskan semula wanita itu kerana terkejut..)


cerita dar :kwn2 blog jugak......

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Sejuk PerUt ibu....

AS SALAM...sEMUA
alhamdulilah farisyah dah mula tunjuk kerajinan pada semua yang dipelajari di sekolah... hati ibu mana tak suka kan....tapi yang ini cik jue paling suka....sejuk rasa perut yang mengandungkan farisyah sembilan bulan nie....alhamdulilah walaupun masih kecik namun rajin mengikut orang solat...sekarang sebab ade mak uteh farisyah lebih banyak belajar dengan mak uteh..lepas solat dia farisyah mesti mengaji...alhamdulilah walupun sebutan kurang betul tapi kerajinan itu penting.....
tapi yang paling kelakarlah....bila solat semua doa yang dibelajar kat disekolah dibaca didalam sembahyang..termasuklah baca doa makan dan doa tidur...aduh kelakar......



seronok ibu tengok farisyah ....



buat tatapan anak ibu;
alhamdulilah ibu amat bersyukur kerana dikurniakan seorang anak yang comel dan suka tersenyum...farisyah ibu doakan moga anak ibu menjadi anak yang solehah,semoga apa yang anak ibu lakukan sekarang ini berkekalan sampai bila2..kerana kasih sayang serta cinta ibu hanya buat mu anak ibu..kerana farisyahlah harta paling bermakna buat ibu....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa