Monday, January 31, 2011

"Ayah tak maLU" Versi FarIsyah

Ni kisah Baru..malam tadi punye cerita....farisyah ni tak boleh tengok benda pelik2 mulut cepat je...bab kata "mulut tak de insuran langsung....."tapi ni bukan kisah Tue...atau TUTTTTTTTTT...(memang kalau nak pakai baju mesti pastikan farisyah keluar dari bilik kalau tak satu umah dicanangnye....kalau pasal tuuuuttttttt pulak..kadang2 ayah terpaksa puasa sebab anak dara tidur lambat...............kesian ayahkan....)
kami masih belum asingkan bilik untuk farisyah...entahlah rasa mcm tak sampai hati pulak nak biarkan farisyah tidur bilik lainkan....tapi kami dah nekad masuk je rumah baru nanti kami nak bikin bilik farisyah cun2 nak suruh dia tidur bilik asing....tapi walupun farsyah tidur bilik yang sama ngan kami tapi duia tidur tilam lain....kami tidur atas katil (tapi katil kami tak delah tinggi) farisyah pulak tidur atas tilam dia sendiri....
semalam tubuh farisyah gatal2 habis tubuh dia merah2 mcm naik ruam gitu..cik jue kesianlah kat dia ajaklah tidur atas katuil same cik jue....tapi korang nak tahu ape jawapannye...
"tak naklah sya nak tidur kat bawah...ayah tue tak malu nak tidur ngan ibu..ayahkan dah besar...tidurlah kat lain..sian ibu kena tidur ngan ayah....pastu ayah tue sibuk je..nak peluk ibu...sakit ibu tau"
kami pun ape lagi gelak besarlah bila cik jue mengiakan ape dia kata...terus mulut dia bising...ayah tak malu..ayah tak malu...
tulah anak dara cik jue ...tadi pergi kerja tinggal dia tak bangun lagi..nanti balik nanti mesti dia tanya
"nape tinggal sya....sya cari ibu ngan ayah"

hahaha tulah farisyah....AYAH MEMANG TAK MALU....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

sushi time.....

Tajuk McM best jeKan...tApi sebenarnye Nak CerIta pertaMa KAli Makan SusHi..
seMlam Jalan2 Kat JuSco.....Ramai BetUl Orang...Gigih Jugak KelUar waLAupun HujAN Tak BerHenti2 Turun...yelah kesian fraisyah kan....ayah dahlah OT ari sabtU jadi Memanjang je Lepak kat Umah...ari ahad Ape lagi Mcm cacinglah ....gelisah tak dapat keluar jalan2 (ibu dia pun sama)
dalam duk jalan2 boleh pulak cik jue berkenan nak makan sushi nie....tengok ramai je orang beratur nak beli sushi...dalam kepala mesti sedapkan....sebelum ni ade member cakap sushi kat jucso antara sushi yang bestlah...oklah ..tetiba pulak cik jue turun sama beratur nak ambil sushi.....hahaha konon2 nak cubalah sebelum makan yang mahal punye...sushi king....
ok cik jue belilah.....macam best pulak  tengoknye....
ok sekarang makan time........ambil yang Pertama masuk mulut.....bukak mulut besar2...dan nak tahu ape jadi......kita layan dulu gambar sushi nie.....

inilah sushi cik ju makan....
harga dia RM 4.90

aduh korang nak tahu tak.....bila cik jue gigit dan kunyah sushi tue......segala urat tekak cik jue mengembang......ya allah tak boleh bayangkan lah.....terus cik jue belari pergi ke sinki....buang balik sushi yang cik jue makan tadi..bukan sushi tue je ..segala isi perut yang cik jue makan tengahari tadi pun ikut sama keluar .......aduh penangan sushi kat cik jue....terus rasa nak pitam....memang tak boleh masuk langsung..nasib baik cik jue makan kat rumah kalau makan kat situ gak..tak tahu le camana jadinye....
ape lagi cik hubby punyelah gelak kat cik jue (bukan nak tolong tengok orang dah tak larat) dia kata..dah tahu tak boleh makan bende mcm gitu kenapa di makan kan tak pasal2 cari penyakit.....dan kesudahannye cik hubby n farisyah yang habiskan sushi tue....tengok diorang makan pun tekak cik jue kembang baik....
sudahnye....itulah pengalaman makan sushi buat cik jue..dan dengan ini cik jue umunkan bahawa.....

........memang saya tak boleh makan sushi dan saya tak akan makan sushi lagi.......


****korang suka makan sushi tak***


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

....Isu Panas TeNtang HEARTBEAT....




cIK jUE Dapat InfO Pasal HEARTBEAT terpaksa di romeve ....dan cik jue dah baca kenapa kenal REMOVE..jadi kalau korang semua nak tahu tentang isu ini korang boleh klik kat sini ye....(baik korang REMOVE)

http://damiaqish.blogspot.com/2011/01/pengiklanan-heartbeat-terpaksa.html

dan kat sini....

http://suzie284.blogspot.com/2011/01/panas-regret-open-letter-to-heartbeatmy.html

dan sini lagi....



aduh kena tak pikir masa ambil dulu..ras menyesal pulak.....thank anje .....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

SeNyi je Opis Nie...

SalAm N seLAmat PAgi seMUA.....
Ari Nie OpiS Cik Jue sunYi Je...
YeLAh SeMUa oraNg keBanyaKKaN CuTi....
Bila dah Tak RamAi orNAg Nie....
opIs Pun SejUk Je.....
Mata RaSa NGantuK Balik......
Cik Jue TAk AmBil CutI pUn....
YELah Kalau AmbIl BuTA rUgi Je...
Cik Jue Nak Blk Trg Nie...
Tapi Adik Jue Yang BelAjar Kat PeNANg  Tu TAk De TikEt NAk Blk GanU..
Jadi BiasalAh UMAh Cik JuelAh TrAnsit DioRg...
yang Duk PunCak AlaM Pun Same......
jadi TuNggu DioRang CutI dulU barU boleh BAlik ganu...
jadi Kalau MAbil CuTi LepAt Kat Uamh Je..
Baik Pi KerJA....
cuTi Tak Boleh di BAziRkan seBAb NanTi emergency sUsah NAnti...
jadi Pada MerEka YAnG BerKerJa MaCam cik Jue ArI Nie...
selamat BekErJa....
dan Mereka Yang Bercuti puLak...
seLamat BerCuti Ye....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, January 28, 2011

ia terjadi lagi...

tak tahu nak cakap ape yang nyata aku betul2 sakit hati...kali ini memang sakit hati sangat2...benda aku minta bukan besar tapi susah sangat ke nak penuhi tapi kalau *************** senang aje dia nak penuhi belum tiba masa dah pikir tapi yang aku mintak ni sikit pun buat tak layan...pada dasarnye memang nampak macam biasa tapi kalau dah selalu sangat ia boleh jadi kudis dalam daging...
hanya mereka yang tahu aje kan memahami ape yang aku rasa.....



dan biarlah aku kecewa dan terus kecewa....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

INSAF RASANYA

Di HARI JUMAAT YANG MULIA....
.RENUNGLAH MOGA IA MEMBAWA KEINSAFAN DIHATI KITA SEMUA


 "Pelbagai alasan orang tak nak solat – seluar kotor lah (dah tau kotor kenapa pakai?) , tak sempat (sibuk pergi open house), tak ada masjid/surau dan yang paling menyedihkan apabila kawan tak solat kita pun tak solat kononnya takut dipanggil alim sedangkan solat adalah kewajipan kita.

Peringatan untuk diri sendiri juga anda – tiada alasan untuk ponteng solat. Malaikat di bahu kiri kita tidak pernah jemu mencatatkannya.

 Semoga gambar-gambar di bawah memberi sedikit keinsafan kepada kita supaya tidak lalai menunaikan kewajipan kita sebagai seorang hamba.



sekadar peringat bersama untuk cik jue,cik hubby dan teman2 sekalian

sumber:FB

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

KemBaLi AktiF....

salam pagi jumaat semua...mlm tadi mlm jumaat korang buat ape??????kepala jangan kuning ye.....(tetiba tersenyum sendiri)

mula semalam cik jue kembali aktif...
kembali aktif????
yelah kembali aktif dalam mencuba nasib menjoinkan diri dalam contest n GA...
sebelum ni hampir 3 minggu terdiam seketika blog
disebabkan oleh ci pemilik menghidapi penyakit yang sukar diatasi..
dan 
malam semlm dia menjumpai ubat...
dan dengan laju dan pantasnye dikembali bersiaran dalam merebut tempat dalam contest dan GA yang dianjurkan....waluapun dirinye tahu yang dia jarang bertuah....
setakat ini hanya 6 GA yang baru dimenanginye....
oklah pada mereka yang nak TAG cik jue ...dengan ini cik Jue umunkan....
korang boleh tag..sebab 
cik jue pasti akan join ok.....



(tunggu kumunculan contest cik jue tidak lama lagi-jangan lupa sertai kerana hadiah menarik menanti anda)

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Thursday, January 27, 2011

Hasil Rembatan Bulan.....

Inilah nak bercerita sikit pasal rembatan bulan ini..pembelian tanpe perlu ke shopping complex..tajaan sepenuhnye oleh cik mohd fauzi aka cik hubby....suka tak kalau kita beli barang orang bayarkan..kalau cik jue memang suka sangatlah.....cayalah....

rembatan pertama...
kotak pensel yang comel lagi cute...
tempah untuk cik jue tapi pemilik blog kasi satu untuk farisyah..sebab bezday dia sama ngan farisyah dan pemilik blog adelah sepupu cik jue...
dan inilah hasilnye...

ok yang dua kat depan tu ye..
yang gambar kartun tue farisyah punye...
yang gambar bunga2 tu cik jue punye...
gambar ni copy dari mama zara...
(kredit to mama zara)


dan rembatan kedua pulak ialah...
cover hand disk...
ini pulak hasil pembelian dari member opis..
ini barang ke empat yang cik jue tempah dari kila...
hasil buatannye amat menarik hati cik jue

pandangan hadapan..
(copy gambar dar kila)

ini pandangan belakang..siap ade nama ANNA
(nape anna bukan jue..sebab kalau letak namajue nanti ade org akan rembat....)
ini pun copy dari KILA...


buat mama zara n sakila terima kasih sebab dapat memenuhi impian cik jue..
buat cik hubby terima kasih sebab membayarnye...
kalau korang berminat bolehlah korang ke blog mereka ye...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

My New WaTerMarK...

Allahamdulilah..salam dan selamat pagi semua.....
bersyukur kita kerana ALLAH masih lagi memberi kesempatan cik jue untuk membuat N3 pada hari ini...
pg ni nak kongsi sedikit kegembiraan dihati kerana cik jue dapat watermark lagi dari SYAMILA
ini pun sama percuma dari syamila...insayallah kalau cik jue berjaya buat watermark sendiri nanti..cik jue kan buat untuk korang semua secara percuma ..tapi nanti dulu ye..sekarang baru belajar sikit2 cara nak buat watermark nie...lagipun buat masa ni keaadan tidak mengizinkan lagi.....kena bagi banyak tumpuan kat anak dara cik jue...oklah sebelum cik jue membebel dengan lebih panjang dan korang semua naik bosan inilah watermarknye.....

inilah dia...dan bila di letakkan digambar jadi mcm gini....
inilah hasilnye....

terima kasih syamila sudi menghadiahkan cik jue watermark...
pada mereka yang ingin watermark boleh ke blog
 
 
 
 


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, January 26, 2011

Jom TeKa BaraNg Bersama KILa

Ok Kawan Cik Jue Ade Buat TeKa Teki HarGa baraNg Kalau KoRang Nak Join JomLah....KoRang KLik Jae Kat siNi Ye.....


TARIKH TUTUP PENYERTAAN DIA 
27/01/2011
12:00 TENGAHARI...
HADIAH DIA TO-UP
TAPI YANG SYOKNYE SAPE JAWAB PALINGLAST PUN DAPAT HADIAH OK...
JOMLAH KITA SERTA2 RAMAI2....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Sarapan ape Pagi Nie???

Salam N Selamat Pagi semUa ...
Mulakan Hari Ini DeNgan MooD Yang Baik...
Wajah Berseri2 tersenyum sendiri...
Kalau semalam rasa macam tak tentu arah...
Tapi hari ni rasa mcm happy sangat....
ok pagi ni breakfast ngan nasi goreng...makan berat gitu...
perut lapar sangat....
korang tahu tengah2 nak buat n3 ni...
ade pulak kes kelakar...
maklumlah cik jue ni kerja bahagian pencen kan..
jadi atoumatik pelanggan kami pesara2...
dah namanye pesara korang tahu sendirilah umur merekakan...
macam2 ragam perangai manusia ni..
tambah2 yang berumur...
pagi ni kami satu unit gelak besar
disebabkan oleh kerenah seorang pesara yang tidak mahu beralah...
pakcik ni dah berumur dalam 80 anle..
pagi2 lagi dah call..tuntut cek untuk ganjaran...
yang kami tak tahan tue cek tu lama dia dapat 
malah dia dah pun cashkan...(pada tahun 1990)
tetiba dia telefon ckp dia tak terima cek tue...
yang kami keras perut ketawa sebabnye...
macam2 cara kami beritahu dia..tapi sikit dia tak mahu dengar...
duk becerita kisahnye...tak mahu dengar langsung apa yang kami beritahu...
yang tukang jawab telefon pulak rasa macam nak nangis duk beritahu...
tapi masih tak faham2....aduh nilah kisah orang dah tua...
penyelesaian.....pakcik tue letak telefon...tapi kami tahu pasti dia kan telefon balik
Duk bahagian pencen nie mcm2 cerita kami tahu ,ade yang sedih,ade yang nak tergelak dan mcm2lah-antaranye
  • kes kawin 2/3/4 tahu madu tak tahu akhirnya bila si suami maka si isteri yang berebut duit pencen
  • anak tipu mak/ayahtue 
TU baru 3 kalau nak nyatakan semua rasanye tak lalu cik jue nak tulis kat sini...
dan pengalam inilah mengajar hidup cik jue..kerana sampai masa panjang umur kita juga bakal tue seperti mereka ......




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, January 25, 2011

Dah Turun Tapi Macam sama Je....

aduh Boleh BIkin PenIng Nie..Nape Ye...Bagi MereKa Yang Tahu Boleh ToloNg Jawab Tak AgakNye.....
BerIta Baik Untuk cik Juelah....BiLa perGi TimBang alHamDulilah Berat Badan Cik Jue dah Turun WaluapuN tak Banyak Dalam 4 Kg je (baru timbang mlm Tadi) tapi cik jue rasa tubuh cik jue sama je memanglah rasa ringan sikit tapi bentuk fizikal macam sama je..tanya cik hubby jawapan memang tak boleh blah...
"macam sama je"eeee tak membina langsung..
aduh camana nie...pakai seluar jaens pun sama je .....
kalau nak nampak melalui fizikal kena turun 10 kg ke???..
penat duk pikir..malas nak pikir ...ape kata kalau korang pulak yang tolong pikir....
kasi jawapan sikit.....
hahaha kalau korang malas pun tak pe..takde paksaan..
saje je..tapi...
penimbang tu salah kot????



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

KeRaNa RamBut.....BolEh keNa samAn....

inilah dunia artiskan.....
(sejak bila cik jue jadi report  nie???? tak pelah korang layan jelaH....)

Penerbit syarikat, A. Aida Productions Sdn. Bhd. A. Aida dengan penuh muktamad dan yakinnya akan menyaman dengan disokong oleh dua peguam keatas pelakon utama drama, Halimah Jongang, Sheera Iskandar kerana melanggar kontrak drama berkenaan dan isu pemotongan rambut untuk filem tutzz.

Belum pernah saya berjumpa dengan artis yang kurang ajar dan buat tindakan tak guna otak macam dia. Melanggar kontrak dengan menerima tawaran berlakon filem lain sehingga terganggu kesinambungan drama Halimah Jongang yang sepatut menjadi keutamaanya.

‘Saya terpaksa menanggung kesan atas kelakuannya itu. Saya rombak skrip keseluruhan drama dan cari props sesuai untuk wataknya itu terutama rambut palsu.


‘Saya tak faham mengapa dia tergamak memotong rambut pendek untuk filem tersebut, sedangkan dia tahu siri Halimah Jongang memerlukan banyak babak penggayaan rambut,’’ katanya penuh emosi kepada Utusan.

sumber izyan.com

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

TetiBa PuLak.........

N3 pendek Di PAgi Hari...
Hari Ni Tak Tahu PuLak Nape....
Mcm2 RAsa....Mood memang Tak de Langsung....

tak tahu nape...
Nak Kata tak de duit ari ni GAJI...
Nak Kata Lapar....Tadi Dah Breakfast....
NaK Kata NganTuk....RAsanye tak!!!!
tapi hati RAsa GUndah Sangat....
Kadang2 rasa mcm nak nangis....
rasa mcm nak menjerit
rasa mcm2 lah.......

....................YA ALLAH ENGKAU TENANGKANLAH HATIKU INI..................


nak tanya kalau org ade migrain memang sakit kepala berterusan ke...dari minggu lepas lagi cik jue sakit kepala..kadang2 hilang tapi pastu sakit lagi......






jom klik bersama cik jue



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Monday, January 24, 2011

Sape CuTi NeXt week..........

N3 Buat orang wilayah Persekutuan....sape yang ambil cuti panjang next week...cepat angkat tangan....kalau dihintung2 dengan tangan didarab berkali2..cuma perlu ambil cuti selama 2 hari anda akan dapat cuti selama 9 hari...yahooooo.....................
dari sabtu sampai ahad tue cuma ambil cuti pada 31/1/2011 dan 2/2/2011.......seronokkan....
cik jue pun sama ambil cuti..planing nak balik umah mak cik jue lah kat paka-terengganu..tapi tak tahu lagi..adik2 cik jue nak balik umah mak tapi tiket bas dah takda jadi semua beli tiket ke umah cik jue..tapi diorang semua start cuti 2/2/2011 macamana cik jue nak balik umah mak..tapi ok gaklah balik ari sabtu nie pastu datang balik sini 1/2/2011 @ 2/2/2011 ok gak tue...dapatlah dalam 4/5 hari.....
tapi kalau cik hubby taknak balik kampung tak pe tapi nanti cik jue plan tempat nak dihabiskan sepanjang cuti kali nie...mana nak pergi ye....cuba bagi cadangan sikit...takkan nak biarkan masa habis ngan berigitu sahaja..bawak farisyah jalan2 ok gakkan....

(motif sebenar sebab tahu cik hubby silent ready...abang bawaklah kami pergi jalan2 cuti2 minggu depan..please.....)

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Rasa McM Nak Tukar je....

ape yang cik jue nak tukar.....
rasa macam boring pulak..sebab ni yang paling lama cik jue pakai tau...
rasa dah boring dan kurang menarik...
ingat nak cari coluar yang terang2 sikit...
tapi tak tahu mana nak cari...
ingat nak design sendiri...
software dah ade tapi masa tak de  pulak 
lagipun cik jue ni bukan jenis yang kreatif......
tengok duk pikir nak tukar ke tak tapi rasa macam tukar je...
tunggulah..kalau nanti korang tengoklah ade perubahan tak UMAH CIK JUE NIE....
tapi sekarang ni tengaok usaha nak buat header baru.....

###masih belum ade income kat heartbeat..kalau rajin jomlah klik ye..terima kasih ye....##



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Macam Mana BoleH tak PerAsan Nie...

Salam SeMUa N Good MorNing...
ari ni cik jue rasa macam cik jue lah ibu paling teruk...
macam mana cik jue boleh tak perasan...
anak baru sorang tapi boleh tak perasan ...
aduh sedih dan duka betul hati ini....
sebenarnya ari jumaat ari tu...
cikgu farisyah ade bagi kerja sekolah...
tapi cik jue boleh tak perasan langsung...
sampailah pagi tadi nak masukkan baju dalam beg sekolah..
terpandanglah buku latihah ....
buka aje buku tengoklah ade cikgu tanda...
dan note kat situ 
"KERJA RUMAH SILA HANTAR PADA 24/1/2011"
alamak macam mana nie....nape cik jue boleh tak perasan masa mabil baju dalam beg dia ari jumaat lepas....
aduh anak baru sorang tapi kerja sekolah anak pun cik jue tak boleh nak pantau...
sedih gila..rasa macam cik jue rasa cik juelah ibu yang teruk....
aduh nape boleh tak perasan nie...rasa bersalah amat sangat ...
sampai sekolah cik jue beritahu kat cikgunye...
malam ni cik jue akan ajar farisyah buat sebab esok dah kena hantar....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Friday, January 21, 2011

JoM NaIk BasIkal.....

Jom KiTa Naik BasiKal.....bersama anak DarA CiLik Yang Buat pelBagIa aksi....JomLah Kita seLami Jiwa siKeciL BiLa diLepasKan KelUar.....HaPPY SaNgat DeNGan PeLbagAi Aksi BAgAI dUnIa FarIsYah Yang PuNya....

temPat KeJadIan: DaTaran PuTraJaya Yang Dalam Renovation
Masa : 6 PeTang HaRi ahaD 16/01/2011


senyuman yang penuh kepuasan...

posing dulu sebelum meneruskan pengembaraan...

ye..lihatlah dunia...

bajet cunlah tue...

peace farisyah bebas...

mana muat ibu....


farisyah kalau dapat lepaskan dia buat XTVT yang di suka bukan main lagi..jadi untuk melepaskan GiaNnye ..Kami akan membawa dia ketaman atau bermain basikal untuk melepaskan giannye...

oklah jumpa lagi bye2.....happy holiday...
tengah duk rangka nak ajak cik hubby pergi mana weekend nie-hujung bulan nie...pokai sudah....tak sabar nak tunggu hari selasa...GAJI...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

JOm JaLaN2 Di IKEA....

Ni Kisah awal Tahun Masa Mak Cik Jue DataNg ari Tue....Saja bawak Mak Jalan2 Pi IKEA...Bukan ape keBetUlan Cik HubbY nakl PerGi Tukar Kerata Kat SunGai buLuh Jadi Kami IkuTlah....pAstu Ade BarNag NAk CarI...Mood Nak BeCerIta tAkde seBab Ade KerJa Jadi LayanLah GamBAr Farisyah ratu PosiNg Cik Jue...

posing DuLu Kat Umah PrinCess

iBu Pun Nak PosIng JuGak...

buKan Main Lagi...Bersama patuNg besar...

test dulu best tak kerusi nie...

mak uteh nak jugak...

ibu sya nak try jap....



oklah ni aje yang nak kongsi..korang boring ke asyik tengok gambar je...upssss jangan marah ye n jangan sampai termuntah kasi dah ye.....sebab ini buat tatapan farisyah bila dia besar nanti...
insayallah

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

SePoToNg AyAT UnTuk DiaMalKan....JoM KiTa BerKoNgsI iLMu

ArI seLasa LePas Cik Jue pergi beRjUMpA Dengan Tok GuRu Ustaz HarUn Din di DarUl syiFa Bangi..,,alhamdulilah setelah lama berhajat nak bawa farisyah jumpa Tok gUru akhirnye..dapat jugak...seawal 3.30 pagi kami telah kesana untuk mengambil nombor giliran...seperti yang sedia maklum tok Guru hanya meRawat Orang Hari seLasa SaHaja Dan Hanya seRamai 200 org Terawal Je Yg Dapat berjumPa dengannYe.....
KaMi Rasa KaMiLah OraNg awal Tapi RuPanya ade OrG Lagi Awal..Kami Dapat Nom 98....Balik Umah siap2 Dalam PuKul 8:30 Pagi Kami bertolak kesana....dan Tok guru TelAH meniuP FarIsyah DeNgan ayat2 suci Al-QuRan....Dan SeLePAs Siap seMUanye cik Jue Diajar sePotoiNg ayat Untuk di amalKan.....

Kat siNi Cik Jue Nak Kongsi DeNgan Kawan seMua sePotOng ayat Untuk DiamalKan,ayat Ini DiGunakan UntUk di JadiKan AMalKan unTuk ibu2 Yang mempunyai aNak yang Tidak Lancar BerCakap....

SuRuh an-Nisa AyaT 164....

وَكَلَّمَ اللّهُ مُوسَى تَكْلِيمًا
ambil sedikit madu Baca Al-FatiHah Dan ayat ini Dan TiuPkan KeDAlam Mulut anaK AnDa..dan madu itu disapu dilidah anak anda tadi....

lebih afdal bila si ibu yang membuatnye kerana doa seorang ibu buat anaknye adalah yang paling mujarat......






10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Wednesday, January 19, 2011

"Ibu..Baju Nak Buruk"

Dah Makan tenGahari Ke korang semua......
cik jue bihun sup...
nak cerita kisah anak dara cik jue.....
sapa lgi kalau bukan dia...hahaha...
weekend ari tu pi jalan2 cuci mata kat IKEA...
berhenti makan...si farisyah ni memang peminat tegar makanan ala2 mee...
oklah sebab makan western jadi  farisyah kami oderkan dia...
speghetti...........best....lupa lak makan kat tingkat atas iKEA...

10Q googele- cik jue tak ambil gambar kat sana sebab pergi bukan dengan kerelaan hati..malas nak cerita nanti ia bawak effect pada cik jue dengan si DIA"

disebabkan makan spaghetti dengan penuh beselera..maka baju pun kotorlah....cik jue time tu mood memang takdelah..geram pun ade tapi taklah melepaskan kemarahan pada farisyahkan...kesat mana2 yang patut....baju memang ade dalam kereta tak bajetlah nak makan....tapi comotnye taklah banyak sangat...
warna baju n warna kuah spaghetti hampir sama jadi taklah ketara sangat
eeee farisyah oh farisyah....
lepas makan kita orang meneruskan perjalanan menawas IKEA tanpa arah tuju kaki cik jue sakit masa tu sesakit hati cik jue...
tetiba farisyah pun menjerit...
"iBU baju Kakak Dah BurUk Jomlah Beli Baju Baru...cepatlah ibu dah buruk nie"
tengok tak pasal2 menjerit ajak beli baju barui sebab baju dah buruk...
(motif sebenar tengok baju princess kat kiosk Kat IkanO)
boleh pulak dia menjerit mcm gitu..banyaklah farisyah punye buruk..baju tu jarang2 ibu pakaikan seingat cik jue ni masuk kali ke 3 tau...
inilah baju yang di kata baju buruk...
betuah betul nak baju baru dikatakan bajunye buruk...huhuhuhu..


10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

AlHamDuLilah...ReZeKi....

Amat2 BerSyuKur KeraNa ade rezeki yang bertambah....
rezeki ape????korang jangan pulak salah faham ye...
cik jue tak mangandunglah.....itu bukan rezeki cik jue lagi...terus menunggu dengan sabar ....
tapi ni rezeki duk buat blog.....
dan dengan ini cik jue nak kasi tahu korang..
walaupun hanya sikit tapi  memperolehinya...
amatlah mengembirakan hati cikjue.....
cik jue dapat BE kedua dalam tahun 2011 nie..
sekarang ade 5 BE duk berlegar2 dalam blog cikjue...
tak lama lagi cik jue dah boleh cashkan..cek pertama cikjue...
tak sabar nak tunggunie.....
kat sini cik jue nak ucapakan terima kasih..
katkorang semua sebab sudi duk melawat cik jue kat sini....
walaupun Trafic taklah banyak tapi Nuffnang masih sudi BE baru buat cik jue....
dsan BE baru Cik Jue Ialah.....



tq so much nuffnang n burger king..cik jue sayang korang..love u so much...CIK JUE

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Bersiaran KemBali....

Semalam bersiaran tapi semua autopublish tak buka pun komen korang kasi..malam baru buka..busy semalam...semalam cik jue EL..ade hal sikit tambah2 kesihatan masih belum lagi menyizinkan..dan hari ini alhamdulilah semuanye ok..datang opis pun dengan semangat nak siapkan kerja yang tertunggak..dan mcm biasa..BW korang sebab dah tertinggal kisah korang....
ape lagi nak cakap kat korang ye..cik jue ade berita gembira buat cik jue...N3 selepas nie...
sekarang time buat kerja..selamat berkerja semua....
esok cuti thaipusamkan.....cuti lagi...baru kerja sehari dalam minggu nie..





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

Tuesday, January 18, 2011

KamI @ Kuala kangsar....

N3 khas Buat seMua Orang Kuala KanGsar teruTama Kila n AnaBeLLa

perjalanan pulang dari penang kami sempat lagi singgah ke kuala kangsar..alang2 dah berjalankan..singgah ajelahkan..tapi yang tak syoknye time tu hujan..lebat jugaklah...call kila nak tahu tempat jual labu sayong...(tq kila)...
time sampai tu hujan masih lagi turun tapi takdelah lebat sangat..jadi tak dapatlah kami bergambar tepi istana,masjid n tempat yang cun kat kuala kangsar dan tempatnye memang terbaiklah comel sangat...
jomlah layan gambar lagi....

tengok ambil gambar pun dalam kete hujan...

cantik gila....

singgah kat tempat org buat labu...
ok ini labu yang dah siap..comelkan..
farisyah pun nak posing  tepi labu...

oklah itu aje dari kami..hasil rembatan kami cik jue beli satu lampu tidur...pastu mak cik jue beli labu sayong sebab nak letak air...

oklah dah habis cerita perjalanan cik jue ke penang ari tue..walaupun dah nak basi tapi tetap nak cerita kat korang....


sama gak autopublish....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

kami @ PulaU PiNang....

AUTO PUBLISH......

Kisah Pergi penang 3 minggu lepas tapi nak jugak tempek gambar kenangan di sana...kami bertolak dlm 9 pagi dar putrajaya..perjalanan yang menyeronokkan waluapun letih..mahunye tak seronok...first time pijak kaki kat penang...
Tujuan asaL naK Pi penang ni Nak hantar adik bongsu cik jue dapat kursus kat sana 5bulan sementara menunggu result SPM...adik Cik Jue Dapat KursUs Kat JMTI-Insitut TekNik Jepun- Malaysia...
Kelakar kami kesana sewa homestay RM 100 dua hari satu malam..area Seberang prai....kami sampai penang dalam pukul 1.30 tengahari..masuk umah,mandi solat terus perjalan ronda2 penang..
tempat yang dituju...BatU FerrinGhi..pastu jalan pi komtar cari jeruk n cendermata tapi kami tak jumpa sesak..terpaksa call semua org yang dah biasa kat Penang dan Berjaya menJumpai ape yang Dicari....oklah malas nak bercerita..jomlah layang gambar kami sikit....

otw..ok dah sampi IPOH....

atas jabatan pulau pinang

daN KAMI...

anak dean ibu..peace ditengah panas...


aksi posing kami...

cikjue,mak,kakngah dan neida...

lagi gambar...
IPK..chek poin kami...bila sesak..hahaha

my princess
kami di JMTI

ok dah habis cerita..jangan sampai muntah ye tengok gambar kami....
next cerita kisah kami singgah KUAlA LANGSAR masa otw balik...

see u next N3...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa