Friday, November 25, 2011

kisah Aku Hari Ini....

salam Jumaat semua...
hari ni lambat bersiaran....
aku pi klinik pagi nie...
aku start sakit perut mcm kena gastrik dalam pukul 7 petang semalam..
pastu aku telan ubat ...dah oklah....
dalam pukul 2:30 pagi aku bangun ..n dah start berak2...
sampailah pagi tadi....
termasuk muntah..ok...
pagi2 lagi cakap kat hubby nak pergi klinik....
n pergilah klinik kerajaan tapi aku tak pi klinik presint 9....
aku pergi yang kat presint 3...sebab sakit perut kat sana tak ramai orang....
aku dapat nombor 20...
oklah tue..masuk bilik doktor...
dia pun cheklah...
katanya ..aku dah kena gastrik.perut masuk angin.....
dia tekan2 perut aku..memang sakit nak mampus....
pastu dia tulis ubat...dalam kepala aku mesti aku dapat mc nie..yelah aku dah tak larat..
perut pun sakit..
pelik gak doktor tue buat tak tahu je...
aku pun tanyalah...
"doktor tak dapat mc ke..."
korang tahu apa doktor tue jawab..
"tak payahlah..nanti awak makan ubat nie dulu pastu rehat..tapi kalau tak hilang datang balik petang nanti saya bagi mc"

memang hangin gila aku..yelah kalau dia cakap aku ok..takpelah kalau taknak kasi mc..ni dia kata..perut aku dah masuk angin + dah kena gastrik..pastu tekanan darah pun rendah..pastu dia suruh aku rehat...kalau kau tak kasi mc mcm mana aku nak rehat..confirm2 aku kena pi opis sebab cuti aku dah tak banyak....

pastu aku mintaklah time slip..untuk aku n hubby sekali..
sekali dia tanya...
"mana suami awak?"
aku jawablah kat luar...nape....?
betul ke?
"kalau doktor tak caya nanti saya panggil dia masuk"....
dia diam jap .".pastu takpelah'..
barulah dia buat time slip untuk hubby aku...

tension betul aku,....
sekarang aku kat opis dengan perut yang memulas2..
kalau petang ni aku tak ok lagi..aku nak mintak off jelah...
bon*** aku pun dah sakit sebab asyik berak je....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

11 comments:

@e_da said... [Reply]

huhuhu kesian cik jue dah la sakit doc lak ngekk.. hih geram kan.. org dah sakit mcm2 lak dia.. apapun moga cik jue cepat sembuh.. makan ubat k

Liza Zakaria said... [Reply]

doktor gomen mmg gitu..k.liza lps ada record kesihatan x baper bagus, barulah sng dpt MC kat gomen..kalu x kwn seopis dl tgn kena besi siap berjahit pun dia x bg MC..sabo jerla :-)

~izan~ said... [Reply]

bley plak gitu.suruh rehat tp susah nk kuarkan mc..dah tu takkan nk rehat kat opis plak kan..

semoga cik jue cpt sembuh!~

Ati Masrif said... [Reply]

pelik juga ye...sbb sis kita cakap
sakit perutlah senang dpt mc...sbb
dia doktor gomen dulu2

takpe jue...buatje muka sakit ..
mesti bos suruh balik

eB ezrin said... [Reply]

aikh biar betol? hmmmmmm
Salam Maal Hijrah :)

MamaYatie said... [Reply]

lor haii...mahalnya MC dia..

e.l.i.s.s.m.i.e said... [Reply]

bengom btol doktor tu. kalo aku memang mintak mc jugak lagu2 mana kalo sakit atau buat2 sakit nak mc kan ;p heheheehhe

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Alahai!! Kijam itu doktor..
Salam Maal Hijrah dari EmIenAqil.. ;)

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said... [Reply]

kekadang tu doktor mmg straigt x bertempat... patutnye jue tadi kene muntah n wt kelam kabut kat depan die .. baru ade akai doc tu ...

Dalila Hamid said... [Reply]

sesetengah doktor lurus sgt... ssh nk buat kira...

محمد رازيق said... [Reply]

jaga kesihtan ye kak. salam kenal

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa