Thursday, September 15, 2011

Farisyah Confius...

ini kisah mengajar farisyah....
alhamdulilah semakin banyak perkembangan terkini terutama tentang percakapannya...
nanti 22/9/2011 ada temunjanji speech lagi....
mintak2 lagi banyak perkembangan positif si anak daraku ini...

berbalik pada tajuk ye...
apa yang farisyah confius nie????
ok farisyah betul2 confuse dengan huruf
b n d
si ibu dah mcm2 cara nak kasi dia tak bertukar antara
b n d
tapi masih lagi confuse....
kadang2 sampai farisyah nak nangis sebab dia confuse......

lagi satu huruf

f n s

di confuse sebab bunyi hampir sama..

ada tak kawan2 yang tahu mcm mana nak kasi dia faham betul yang mana satu

b dan d

nasib baik huruf besar di kenal

B dan D

mcm gini memang kenal sangat.....



please share any idea ?????
cikgu2 sekali mcm mana korang mengajar budak ye....




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

6 comments:

Yan said... [Reply]

klu cakap.. b kecik.. perut dia bunci ke depan..
d kecik.. perut dia buncit terbalik..

boleh gitu?? hahaha

tp rasenye normal konfius huruf2 ni
ade gak orang2 besar yg konfius.. jgn tak tau..

mama rifQy said... [Reply]

kite xde pengalaman lagik..hehehehee...

aanie said... [Reply]

rasanya ramai budak yg xleh beza b dan d...mcm anak buah kita selalu tertukar....tp lama2 ajar ok la kot...

Salina@IbuAqil said... [Reply]

mengajar anak ni mmg kena banyak sgt sabar kan kak.. ;)

MamaYatie said... [Reply]

normal rasanya budak2 confuse huruf2 ni..nurin pun gitu awal2 thn hari tu smp ingatkan dia ada dylexsia..rupanya tak..

kalo akak, akak ajar gini..huruf b pandang ke kanan, huruf d pulak pandang ke kiri..hahaaa

Mama Zara said... [Reply]

explain gini...

dua-dua buncit

tapi tiang tak sama

kalau buncit tiang di kiri (suruh angkat tangan kiri) itu adalah B

dan vice versa

kaitkan juga yg buncit tiang kat kiri tu sama dengan B besar yang pakai cermin mata....

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa