Wednesday, September 21, 2011

AlHamduLilah Tapi Tak disCharGe Lagi

salam semua..
hari ni berkerja seperti biasa...
semalam pergi berjimba2 selepas appointment farisyah...
pi opis lama jumpa kawan lama tapi dia orang sibuk tak sempatlah nak berborak panjang...

kisah farisyah semalam...
alhamdulilah semuanya dah ok..
lubang PDA yang di tutup melekat dengan bagus...
tiada langsung kesan penolakkan...
semuanya cantik...
dan "isi2" mula tumpuh menutupi "benda" yang tutup lubang PDA tue...
lubang PDA farisyah tue sebesar duit siling 5 sen...

tapikan...
tak boleh discharge lagi..
tahun depan kena datang lagi...
doktor kata akan discharge selepas
kesan PDA dah tak nampak lagi....


tapi setiap kali pi IJN
cik jue selalu sedih tengok budak2 yang ad problem jantung
sedih sangat tambah2 baby yang baru lahir...
kesian..
ada yang nampak penat sangat..
ada yang biru setiap bibir,jari n lebam kat setiap badan....
aduh kesian betul...
cik jue tak sanggup tengok...kadang2 cik jue pusing ketempat lain tak sanggup nak tengok...

nombor kami...

farisyah boring tunggu nombor...

apa tah yang dia duduk buat tue???






"kadang2 cik jue rasa kenapa cik jue diduga dengan kesihatan farisyah sebegini rupa...kadang2 cik jue rasa banyaknya sangat dugaan yang cik jue terpaksa tempuhi...
tapi bila terpandang anak2 yang sakit lagi teruk ...
cik jue berfikir sendiri...
rupanya ada lagi orang teruk dari aku..
rupanya aku baru di uji sedikit sahaja....
orang lain lagi teruk...

.....YA ALLAH KAU BERIKAN AKU SERIBU KESABARAN ....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

amiey lee said... [Reply]

alhamdulillah semoga Farisyah bertambah baik ye cik jue...kta sama 2 doakan kesihatan farisyah...aminnn

LYAfrina said... [Reply]

tu la cik jue.. rupanya ada lg insan lain y lbh mderita kan... apa2 pon..kt slalu doakan y tbaik buat ank & diri kt sndiri..

Ya ALya said... [Reply]

semoga kesabaran sentiasa bersama cik jue.....

ch@ said... [Reply]

so far so goodkan cikJue? smg cha terus besar dgn sht.
btl tu cikJue, kita pun selalu mengeluh bila kena sakit yg tak seberapa, tapi bila di hospital tu tgk mcm2 komplikasi pun ada, kronik2, terus rasa syukur aku dipermudahkan.
sabar ye cikJue. pengorbanan tu.

mama rifQy said... [Reply]

sabar ye kajue..insyaALLAH sume akan ok!!

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa