Tuesday, August 2, 2011

Puasa ??Umur berapa yang paling sesuai.....

cik jue nak tanya anak2 umur berapa sesuai utk puasa????
farisyah cik jue dah 5 tahun tapi cik jue tak kasi dia puasa lagi.
sebab di ada masalah kurang gula dalam darah jadi kami tak boleh biar dia lapar..
takut kisah

nyawaku hampir melayang

berulang lagi.....


jom ikuti perbualan anak dara n ibunya...
kisah pagi tadi....

ibu:cha puasa tak?
cha:puasa...tapikan ibu cha nak minum air sikit...sebab cikgu kata puasa boleh minum air sikit.
ibu:boleh pulak mcm tue....cha nak apa??
cha:air hohoho..dengan nasik goreng

cik jue gorenglah nasik n buah air hohoho untuk bekalkan pergi sekolah pagi ni...
yang tak tahan sebelum masukkan dalam bekas farisyah rasa dulu nasik goreng n air hohoho...
dan...


"oklah ibu cha dah puasa daah..."

inilah ratu posing ku...



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

Aku Ibu Muda said... [Reply]

Kalau Edi, umur 5 tahun dia dh puasa penuh sebulan..hehe... tapi kakak2 ngan abang2 dia idak ler...hihi..

nak2 lagi yus...sampai sekolah menengah pon tak berapa nak penuh lagi, ada je alasan demam...hihi

~izan~ said... [Reply]

kiranya sahur d awal pg la yer farishah tu hehe...sama je dgn fasya..puasa sekerat hari je..izan suruh tp bila dia kata tak larat,biarlah dia makan sbb kena lihat jugak kemampuan anak2 ni,takot memudaratkan mereka kan... =)

tp mmg elok latih dari kecik =)

Sabihah said... [Reply]

Sy pun tak tau perlu ajar anak bpuasa start umur berapa...huhu...takpe laa..yang penting dia tau smpai masa,dia kene puasa..kn?

Yan said... [Reply]

tak kesah umur berapapun cik jue.. bergantung kepada kemampuan dia... dan kite sekali2 jgn paksa dia.. klu dia nak merasa macamane orang len berpuasa.. let them try.. klu tak larat.. bg dia makan..

ade budak nak puasa makan jek.. ade plak nak puasa.. tp susu tak puasa.. memacamkan.. tp tak kesahla.. diorang blum wajib pun kan..

ummiaqeef said... [Reply]

pandainye..hehe...makan cikit je pose ek..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa