Tuesday, August 16, 2011

10Q n Nak jawab soalan Nie...


Salam semua....
hari ke 16 kita berpuasa..semalam cik hubby belanja makan kat luar "makan besar"

pertama sekali terima kasih buat korang semua yang doakan kesihatan farisyah...
terima kasih banyak2...
kerana sudi membaca dan berkongsi rasa cuak,berdebar dan segala2nya atas apa yang terjadi pada anak daraku.....

sebenarnya farisyah dah setahun kena "hypoglycemia"...
sapa sekarang masih belum tahu lagi punca....
dan setakat ni doktor hanya mengesahkan metabolisma farisyah amatlah tinggi
jadi farisyah kena selalu makan...
n tak bolehlah puasa mcm budak lain...

kisah dia bermula disini...
nyawaku hampir melayan -bulan 4/08/2010...
(ini kes pertama dan teruk)

kali kedua
(bulan 12/2010)
ini sakit perut biasa je..cuma darah dia rendah bawah 3.0 je...
tak kena tahan wad pun....
dia muntah jugak tapi tak pitam.....


kali ketiga:
farisyah masuk wad (bulan 3)
yang ini darah dia stabil lagi...



kali keempat:
alhamdulilah dan terima kasih (20/04/2011)

dan
yang ini kali ke 5...
nyawaku hampir melayan versi 2




tapi yang pertama dan ke 5 tu paling teruk sebab farisyah dah tak sedar langsung n keaadan memang teruk gila...
sebab mcm ada sesuatu yang tercekit dekat leher dia...
nafas pun dah putus2 masa tue.....


kami memang sediakan...
hypo kit-dalam tue ada benda yang nak chek darah
(below 3.0-2.5 kena bawak pi hospital)
serbuk glukosa
(emergency kalau jadi mcm ari tuelah)
air rebina @ gula lolipop...
tak kisahlah janji gula dia berjalan lancar

apap2 pun terima kasih banyak2 buat kalian semua...
doakan yang terbaik buat farisyah...
appoiment farisyah bulan 10 nanti..
kalau ada yang tak memuaskan hati..
farisyah akan jalani "MRI"





10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

9 comments:

Sabihah said... [Reply]

"Allah tidak membebani seseorg melainkan sesuai dengan kesanggupannya" surah Al-Baqarah ayat 286

Smoga farisyah sentiasa sihat..aminn

cik dah faridah said... [Reply]

smga cik jue tabah..& cik dah harap farisyah akan sihat spt kanak2 lain...

LYAfrina said... [Reply]

lya doakan semuanya bjln lncar... kalo ada sesuatu moga dpt menemuinya dgn cepat & dapat mencari penawarrnya..insyallah.. sama2 berdoa

Lelord said... [Reply]

insyallah moga semuanya dipermudahkan

~izan~ said... [Reply]

semoga cik jua tabah hadapi ujian dan dugaan ini.berat mata memandang,berat lg bahu memikul...

cepat2 sembuh yer sayang...

~ yus ~ said... [Reply]

semoga cik jue dan suami terus kuat...

kami semua doakan agar farisyah sembuh ya...

Sufia Mahzan said... [Reply]

Sweet Farisyah.. semoga kuat menghadapi dugaan Allah. :)

Ya ALya said... [Reply]

semoga cik jue sefamily tabah menghadapi dugaan ini......

mamaacha said... [Reply]

Bahaya kan....Semoga CikJue tabah dengan dugaan ini

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa