Monday, May 16, 2011

KenanGan Bergelar seoRang Guru...

Hari ni hari GuruKan.....selamat Hari Guru buat Guru2 semalaysia..buat kawan2 blogger yang menjadi guru serta semua guru2 yang telah mengajar cik jue ...di Sk Pengkalan Nyerih besut (Darjah 1-Darjah 2) pindah duduk paka tukar sekolah SK Ketengah Jaya 2 ( Darjah 3-Darjah 6), Sek Men ketengah Jaya (ting 1- ting 5) Dan Sek Men Badrul Alam Shah (ting 6 ) terima kasih jasa kalian cik jue takkan lupa sampai bila2....

Cik jue adalah pengalaman jadi cikgu masa lepas stpm.....masa tu tahun 2003...sekolah rendah yang cik jue belajar dulu..tahun tu cikgu ramai tak cukup..jadi awal tahun tu dapat tawaran jadi cikgu sementara kat sekolah tu....oklah best jugaklah..tapi payah pun ade...nak jadi cerita cik jue kena mengajar budak tahun dua..kelas paling last sekali...budak2 dia memang menguji kesabaran ..ade yang suka belajar dan ade yang suka main....tapi kita akan puas apabila dari budak yang tak tahu ABC sampai kena ABC kita ajar...rasa betul2 puas ..tak sia-sia terpekit terlolong menjerit...
cik jue mengajar sampai bulan 7 sebab bulan 8 cik jue dah dapat tawaran kerja sekarang nie....

Pengalaman memang banyak tapi yang tak boleh lupa...ade seorang budak perempuan..degil hanya tauhan je yang tahu semua cikgu yang mengajar kat situ mengakui kedegilan budak tue...
suka memanjat dan budak2 laki pun kat ade yang menangis dibulinya.....satu hari tu dia buat perangai.....cik jue marahlah dia....
"mirah duduk diam sikit boleh tak"..dia buat tak layan je....pastu cik jue tanya lagi
"mirah awak ni nak jadi apa.."tak habis cik jue tanya dia dah jawab.....


agak2 korang ape jawapan budak tue......................?????????????





























"NAK JADI BERUK CIKGU"

ambik kau satu kelas gelak kat dia...tapi dia buat muka tak bersalah langsung....
tulah kisahnya...sampai hari ni cik jue ingat jawapan dia....dan ketawa bila teringat

cik jue pernah rasa sambutan hari guru..memang best betullah sebab banyak hadiah yang budak2 kasi...antara hadiah yang budak kasi sabun,tisu kotak,macam2lah paling banyak PEN MERAH....

itulah kenangan menjadi guru selama 7 bulan.....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

8 comments:

anie said... [Reply]

hahaha..memang kenangan yang xdapet dilupakan...

kuang asam nye budak...agak2 dia da jadi apa la kan...

–•-•»(•°whØØþ whØØþ€€°•)«•-•– said... [Reply]

Hahahaha.... best bace entry ni... budak tu mmg jenis x takut orang... jue pun x leh kontrol apatah mak bapak diekan tentu pening....

Fakri Mia Farhana said... [Reply]

kelakar la mirah 2.ade ke jwb dgn slamber nk jd beruk..hahahahaha..selamat hari guru utk bekas guru ni k..

♥SyilaSyira♥ said... [Reply]

hihi..tergelak juga baca jawapan budak tu..klo syila ada situ mau terguling gelak...hahahha

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply]

ANIE:mEMANG kURANG ASAM... perangai sekarang mcm tu jugak...budak tu jiran jugaklah dengan umah aku tapi jauh sikitlah...


kak ana:memnag tak takut org langsung...


Fakri Mia Farhana :Nasib baik tak jadi beruk time tu jugak...

♥SyilaSyira♥:memang tak tahan terguling2lah...



budak tu sekarang dah masuk ting 4....

Mama Kembar 3 said... [Reply]

hahaha! cam cute plak dia jawab camtu hehehe

puan nina said... [Reply]

hahahha..lawak lah..adoi

eh cik jue..bb kite boboy tau..ngee..

ch@ said... [Reply]

advance sungguh cita2 budak tu cikJue. teringat dulu ada seorang kawan kita, cikgu tanya nak jadi apa besar nanti, dia nak jadi perompak. masa tu kita rasa kesiannya budak ni, sebab dia kategori pelajar paaaling lemah.

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa