Thursday, April 21, 2011

Penceramah BergItar BPR

semalam Seharian tak on line ...ada kursus......tajuk kursus..."ANTARA RASUAH DENGAN MARUAH"..kalau tengok kat tajuk mcm berat je kan....tapi inilah kursus paling best sebab dia punya penceramah memang tip top...tak pernah lagi kita jumpa penceramah macm gini....
kalau korang pernah ikuti ceramah yang disampaikan olehnya korang akan tahu mcm mana caranye....lain pada yang lain....

Penceramah bergitar BPR atau nama sebenar Mohd Radzi bin Omar, Cawangan Perhubungan Masyarakat, SPRM Putrajaya.Apa yang menarik ialah beliau menggunakan pendekatan yang berbeza dari kebiasaan. Menggunakan gitar yang dibawa bersama, ceramah diselang selikan dengan alunan lagu yang dapat menusuk, menikam, menyentuh kalbu, hehehe.. Suara beliau agak lunak dengan lagu-lagu kesedaran yang disampaikan. Hmm memang tak mengantuk..
kursus dari pagi sampai petang memang rasa kejap je....bayangkanlah punyalah best sampai nak pi tandas pun boleh tangguh tau....
setiap apa yang dituturkan amatlah mendalam ...menusuk sampai hati...setiap alunan zikir dan bacaan al-quran yang di perdengarkan sungguh indah....
tapi slot sebelah petang memang cik jue tak boleh lupa....di sini runtuh segala keegoan kita,runtuh segala kekerasan hati kita....tiap detik indah bersama ibu dan ayah di suruh catat,setiap detik pahit pun sama...time ni oklah lagilah walaupun mata dah merah menahan air mata dari tumpah tapi akhirnya kalah jugak bila disuruhnya menulis apa janji kita..dan wasiat jika kita sudah tiada lagi pada suami kita...dan surat itu akan di poskan kepada suami kita....
penceramah itu betul2 bermain dengan emosi kita.....



inilah penceramah bergitar bpr...

oppsss sorry tergantung n3 nie.......tak boleh diteruskan lagi......

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

3 comments:

@e_da said... [Reply]

penceramah best baru la tak ngantuk kan...

airis naufal said... [Reply]

best nye kak jue.. x pegi dgr pun dh dpt rase.. kalo la sy ade kt jpa lg, alngkah beruntungnya saya

anie said... [Reply]

jue la orang yang paling meraung2 kat odi tue...habis banjir kat odi tu...hahaha

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa