Thursday, March 3, 2011

SelaMat TiNggaL boTol SusU...

Kali Ini Nak bercerita kisah anak dara yang akhirnye mengucapkan SELAMAT TINGGAL BOTOL SUSU....
anak korang berhenti hisap susu dalam botol umur berapa?
farisyah baru 2 minggu kot berhenti sepenuhnye pakai botol...kalau sebelum ni sebelum tidur mesti nak jugak sebotol baru boleh tidur...
cik jue memang suka farisyah minum susu kalau boleh nak suruh dia minum sampai umur 12 tahun...tu pun kalau dia naklah...tapi yang cik ju tak suka dia pakai botol.....
dan baru2 ni..cik jue saja tak basuh botol dia..tunjuk kat dia botol dah tak bnoleh guna..sebab dah kotor banyak kuman...kalau basuh pun kuman tak hilang...dan dia pahamlah..pastu dia tanya nak pakai botol ape...cik jue katalah pakai cawan...hari pertama bolehlah pakai masuk hari kedua dan buat muka sedih tapi cik jue buat tawar hati je..suruh jugak pakai cawan..dan dia masih lagi pakai...
walupun pada dasrnye memang kesian kat dia tapi  terpaksa buat keras hati....dan sampai semalamlah farisyah gunakan cawan untuk minum susu.....

tapi ade syartanye...hanya cawan ni je...
.
terima kasih colgate..kerana cawan upin ipin farisyah dah tak pakai botol lagi...
huhuhuhu...

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

11 comments:

cik dah ganu kiter said... [Reply]

susu tu mmg penting kalau ikutkan smpi ke tua kena minum kan...tp utk bdk masalah nak stop botol la kan...


farisyah dah 5 thn erk...uii lama jgk isap btl yek...anak cik dah muiz masa nak msk 3 thn dah stop botol...
skg fatihah plk 2 thn lebih pun dah stop botol...tp menjadi mslh jgk..bila dah stop botol susu pun tak wape nak minum...

tp okla takdela nak menyonyot botol lg kan...

desperate mama said... [Reply]

whoaaa.... anak dara dia dah besar dah... dah tak minum pakai botol... well done farisyah... well done!!!!

wahida said... [Reply]

pandai cik jue umpan farisyah...

Nana said... [Reply]

damia stop isap botol masa umur 1 tahun 5 bulan
pastu stop susu sekali
skang dia suka mnm milo je

Cik JuE aka IBu... said... [Reply]

cik dah:memang lama pun sejak umur 4 tahun baru minum mlm je...mcm ketagih pun ade...

Cik JuE aka IBu... said... [Reply]

@desperate mama:dah besar dah..baru stop

Cik JuE aka IBu... said... [Reply]

@wahida:kena umpan kalau tidak selamatlah...

Cik JuE aka IBu... said... [Reply]

@wahida:kena umpan kalau tidak selamatlah...

Cik JuE aka IBu... said... [Reply]

@nana:cepat damia tak kisahlah milo pun ok gak tapi farisyah taknak minum mila susu coklat minum pulak...

MamaYatie said... [Reply]

anak2 saya stop guna botol susu @ 3 years..tukar guna sip cup..tp tak leh drastik sngt..mula2 sekali sehari, pastu 2 x & seterusnya la..drastik sngt kang dia org berenti susu terus..so far, alhamdulillah Along & angah dah capai target.

ch@ said... [Reply]

ooo masih guna botol lagi, oni tau botol dia dah kosong 'tutu' katanya. tapi minum air lain guna cawan yg ada straw tu. susu je dlm botol. takpe farisyah, nanti suruh ibu dgn ayah belikan stok cawan upin-ipin. hidangkan kat tetamau pun guna cawan tu, baru la terasa muda macam farisyah.

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa