Saturday, March 12, 2011

mEngApa aku???????

Ye hidup penuh dugaan pelbagai dugaan terpaksa kita terima walAupun ia sebenarnye sukar untuk di tempuhi...
kekadang aku terpikir sendiri mengapa aku yang harus terima pelbagai dugaan ini...
apakah dosa yang telah aku lakukan sehingga aku terus di uji dan uji...
bukan aku ingin mengalah..dan bukan aku seorang yang mudah putus ase...
tapi..kadang2 
aku menangis sendiri...
dan
bertanya sendiri.....
MENGAPA AKU?????
MENGAPA TIDAK ORANG LAIN????
MENGAPA AKU YANG HARUS DUI UJI DAN DIUJi?????

banyak nasihat yang aku terima dari mak ,abang ,kak ngah dan rakan2 semua..tapi kadang2 diri ini rasa amat pasrah sekali....terlalu pasrah...
orang yang melihat tidak sama dengan apa yang aku pikul....

kak ngah selalu pesan..jangan aku pandang orang yang senang aku harus pandang yang orang lain lagi teruk dugaan yang ALLAH berikan.....ye aku pandang aku pikir aku baru sedikit orang lain teruk lagi..tapi kadang2 aku rasa sedih sangat kecewa yang amat sangat.....aku yang tanggung..aku yang rasa pedihnye..aku yang rasa..bukan orang lain..aku yang rasa......
melihat dia gembira ku akan tersenyum...tapi melihat dia tetiba seperti hilang nyawa membuatkan aku rasa ingin meraung ..tak upaya aku..tapi demimu anak aku kuatkan hati..bergegas dengan air mata yang berlinang.....dan ketika itu hanya satu aku pinta...
"YA ALLAH JANGANLAH KAU AMBIL DIA DARIKU KERANA IA NYAWAKU"

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

6 comments:

Norsi said... [Reply]

farisyah ke cik jue?
cik jue kuat ye.. kita ibu ni kalo bab anak2 mmg kalah..

TAYAR PANCIT said... [Reply]

hai saye da flow belog awak :)
follow me back eh @ http://tayarpancit.blogspot.com/2011/03/hall-of-fame-formula-one-world-drivers.html

the triplets said... [Reply]

kenapa cik jue? apa2 pun sabar yer...

ch@ said... [Reply]

sabar ye cikJue, sabar. jangan cikJue anggap semua orang senang cikJue. ada orang lebih susah daripada cikJue. kuat.

Ogy said... [Reply]

sabar cik jue...setiap org ada dugaan masing2..InsyaAllah si kecil akan sembuh nnti...

puanbee said... [Reply]

cik jue sabar tau , mungkin sakit farihah tu tk teruk keputusan tk tahu lg kan :)

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa