Tuesday, March 22, 2011

Beli Lauk Kat Pasar BarOng....

Malam Tadi cik Jue PerGi PasAr BoRoNg SeLaNgoR..beLI lauk nasik untuk buat stok..biasanye Stok cik  Jue memang Untuk 2 minGGu lebih2 sedikitlah....
maklumlah setiap petang balik kerja cik jue tak pernah miss masak sebab cik hubby tak makan tengahari jadi balik opis memang wajib makan kat umah dan kami sekarang ni memang jarang sangat makan kat luar......cik hubby bukan yang jenis memilh jadi masak je ape yang boleh simple pun tak pe.....tapi mesti pedaslah..tak pun buat je sambal belacan....mesti dia makan penuh selera gak....dia memang tak request lauk pelik2 sebab dia tahu BINI dia ni memang tak pandai masak.......
kenapa buat n3 ye???? sebab nak tanya pendapat korang agak2 mahal rega barang yang cik jue beli semalam....

ayam 2 ekor :RM 28 (sekilo  RM 7.50)
Daging  1 kg : RM 18
ikan cencaru : RM  5
ikan selar      :RM 12 (sekilo RM 8)
ikan merah    :RM 18
udang            : RM 19 (sekilo RM 13)
sotong         :RM 14 (sekilo)
sayur : RM 18

TOTAL :RM 132

ayam sekarang mahalkan 7.50 sekilo....
korang beli lauk nasik macam cik jue jugak ke.....
 (nak ambil gambar tapi malu pulak nak snap......)

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

8 comments:

amiey lee said... [Reply]

cik jue ayam memang mahal gler skrg..ktorang yang pembekal ni lagi sakit pala...huhu

hishh rajin cik jue masak..kta nak masak pun takde org nak makn tiap hari balik umah kul 11-12mlm..ikut hubby g pasar beli barang client order.. anak2 tdo kt dlm kete aja..

kekadang tgl depa umah maktok depa aja

huhu

MamaYatie said... [Reply]

cik jue,ayam memang mahal le ning..huhu..hak lain harga biasa rasanya..tak de beza sngt..kopak la gini

wahida said... [Reply]

dah lama x beli ayam..hehehe....sbb selalu mkn kat luar je lately ni..ujung minggu lak balik umah mak, tu yg lama x membeli brg dapur tu...huhu...

Zur@ZaRi said... [Reply]

wa... beli stok sampai untuk 2 bulan tue... manyak nyer..

zura kadang2 kalo rajin beli tok seminggu.. kalo tak rajin alamatnyer... makan luar!!

ayam mmg mahai ker kat sumer tempat eh sekarang nie?

CiK Jue aka ibu FarisYah said... [Reply]

@ AMIE: HUBBY AMIE CHEFF TAKPE....

@ KAK YATI: TAHU TAK PE MAHAL BETULKAN...

@WAHIDA;MEMANG MAHAL LAH SIS...BESTNYA MAKAN MAK MASAK

@ZURA:2 MINGGU LAH BUKAN 2 BULAN...

Ogy said... [Reply]

mahai ayam skrg ya...apalah alasan nk naikkan rega ayam tu...kena cuti makan ayam jap ni....

skrg ni kalo pi pasau...rm50 kejap je abes...tgk brg apa sgt pun...nk kena ada rm100 br leh beli apa yg diperlukan..huhu

shah-kayrul said... [Reply]

mahal la semua barang sekarang...kayrul layan tesco jer bila beli barang...tapi tunggu harga murah baru sebat...hahhaha

juelee said... [Reply]

saya pun beli tetiap minggu camni kat pasar pudu, rege lebey kurang la gini...

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa