Friday, February 25, 2011

::KeNanGan LiMaU Bali.....

Salam JumaaT semua...oklah ceriakan hati anda semua ye......
ari ni nak mula cerita kisah masa mangandung dulu..mengandungkan farisyah le..sape lagikan...
cik jue sepanjang mengandung alhamdulilah tak mabuk langsung...muntah2 pagi pun jarang tau...tapi satu je tak tahan suka makan...kalau pergi pasar mlm semua bau masakkan yang terlintas di hidung mesti nak beli..hehehe tapi kalau tak beli tak kisah pun..tapi satui kenangan yang tak dapat dilupakan oleh cik jue n cik hubby sendiri.....
cik jue ni memang suka sangat makan limau bali..sampai sekarang kalau org kasi sebijik pun boleh habis tau....nak di dijadikan cerita,masa tu budak2 opis duk cerita pasal ipoh n mcm mana tersebut pasal limau bali..terus terlekat kat dalam hati nak makan limau bali..cakaplah kat cik hubby..dia pun carilah..satu KL entahlah memang tak de rezeki kot,...sebijik pun tak jumpe...cik hubby kata lain kalilah kita makan ye...
maka hati ini pun rasa sedih yang amat sangat..mlm tu tidur bertemankan air mata sebab tak dapat limau bali..pastu mcm2lah kata cik hubby tak sayang malas nak layan....mlmnye termimpi2 nak makan limau bali..sampai cik hubby cakap sampai mengigau panggil limau bali...ambil engkau penangan limau bali katakan....
 kebetulan esoknye hari sabtu cik hubby ajak balik johor..cik hubby ajak ikut jalan dalam lalu ikut seremban..sampai bandar seremban jumpe org limau bali...harga dia RM 14 sekilo...tapi sebabkan teringin sangat sanggup beli tu walupun mahal....ingat lagi harga sebijik RM 25...rasa time tu jugak nak makan tapi takpelah tunggu sampai johor...sampai johor memang penatlah yelah time tu mengandung dah masuk 7 bulankan....limau bali tadi tak makan lagi..cik hubby kopek kulit n simpan dalam peti ais kasi sejuk lagi sedap......
besoknye cik hubby n tok pergi pasar larkin..cik jue tak ikut pun..balik je dari pasar nah ambil kau diorang belikan cik jue limau sampai 7 biji rasanye....harga lagi murah tau semua RM 10...
dan yang penting rasa dia....
yang murah tu manis sedep sangat yang mahal tu dahlah tawar pucat pulak tue...
inilah kisah mengidam cik jue......dan cik hubby jugak ingat kisah limau bali ni dan setiap kali tengok limau bali pasti kami bercerita bair farisyah tahu kisah dia dalam perut ibu dia nie


sedapnye...(melelah air limau kalau tengok limau bali ni)

budak yang nak makan limau bali dalam perut ibu 
(tapi farisyah memang gila limau balki sama mcm ibu dia sampai sekarang tau)


korang suka makan limau bali tak..kalau suka jomlah kongsi ngan cik jue....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

MummyEcha said... [Reply]

jue.skrg nie x yah susah kalu ngidam limau bali..bleh jer kalu ko nak pesan kat eza or anie hahahaha......diorg skrg tokey ma...bleh dpt free lagi.

anie said... [Reply]

lu mau bape...gua bleh beli ma..lu punya pasal beli satu kasi free satu bleh ka

wahida said... [Reply]

suuuuuuuuka giler ngan limau bali...tapi dah lama x mkn...kat mana nak dpt ek?

Mama Zara said... [Reply]

dalam pantang kak an melantak limau bali sorang2 kat dapur...haha..bulan puasa plak tu kan...
sedar2 3 hari lepas tu habis sebijik daku bedal sorang :))

Farra Dhelina said... [Reply]

sy kurang sikit dgn limau ni, sbb selalu je termakn yg pahit..fobia heee

*hb

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa