Wednesday, January 26, 2011

Sarapan ape Pagi Nie???

Salam N Selamat Pagi semUa ...
Mulakan Hari Ini DeNgan MooD Yang Baik...
Wajah Berseri2 tersenyum sendiri...
Kalau semalam rasa macam tak tentu arah...
Tapi hari ni rasa mcm happy sangat....
ok pagi ni breakfast ngan nasi goreng...makan berat gitu...
perut lapar sangat....
korang tahu tengah2 nak buat n3 ni...
ade pulak kes kelakar...
maklumlah cik jue ni kerja bahagian pencen kan..
jadi atoumatik pelanggan kami pesara2...
dah namanye pesara korang tahu sendirilah umur merekakan...
macam2 ragam perangai manusia ni..
tambah2 yang berumur...
pagi ni kami satu unit gelak besar
disebabkan oleh kerenah seorang pesara yang tidak mahu beralah...
pakcik ni dah berumur dalam 80 anle..
pagi2 lagi dah call..tuntut cek untuk ganjaran...
yang kami tak tahan tue cek tu lama dia dapat 
malah dia dah pun cashkan...(pada tahun 1990)
tetiba dia telefon ckp dia tak terima cek tue...
yang kami keras perut ketawa sebabnye...
macam2 cara kami beritahu dia..tapi sikit dia tak mahu dengar...
duk becerita kisahnye...tak mahu dengar langsung apa yang kami beritahu...
yang tukang jawab telefon pulak rasa macam nak nangis duk beritahu...
tapi masih tak faham2....aduh nilah kisah orang dah tua...
penyelesaian.....pakcik tue letak telefon...tapi kami tahu pasti dia kan telefon balik
Duk bahagian pencen nie mcm2 cerita kami tahu ,ade yang sedih,ade yang nak tergelak dan mcm2lah-antaranye
  • kes kawin 2/3/4 tahu madu tak tahu akhirnya bila si suami maka si isteri yang berebut duit pencen
  • anak tipu mak/ayahtue 
TU baru 3 kalau nak nyatakan semua rasanye tak lalu cik jue nak tulis kat sini...
dan pengalam inilah mengajar hidup cik jue..kerana sampai masa panjang umur kita juga bakal tue seperti mereka ......




10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

3 comments:

~ yus ~ said... [Reply]

Sampai masa kita pun akan pencen kan...

Bagaimanalah masa tu?...huhu

Mieja@Amiizaa2001 said... [Reply]

salam pagi rabu cik jue:):)

Lelord said... [Reply]

hehehhehe klako, kite bekpes ngan roti kukus jek

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa