Friday, January 28, 2011

INSAF RASANYA

Di HARI JUMAAT YANG MULIA....
.RENUNGLAH MOGA IA MEMBAWA KEINSAFAN DIHATI KITA SEMUA


 "Pelbagai alasan orang tak nak solat – seluar kotor lah (dah tau kotor kenapa pakai?) , tak sempat (sibuk pergi open house), tak ada masjid/surau dan yang paling menyedihkan apabila kawan tak solat kita pun tak solat kononnya takut dipanggil alim sedangkan solat adalah kewajipan kita.

Peringatan untuk diri sendiri juga anda – tiada alasan untuk ponteng solat. Malaikat di bahu kiri kita tidak pernah jemu mencatatkannya.

 Semoga gambar-gambar di bawah memberi sedikit keinsafan kepada kita supaya tidak lalai menunaikan kewajipan kita sebagai seorang hamba.



sekadar peringat bersama untuk cik jue,cik hubby dan teman2 sekalian

sumber:FB

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

5 comments:

wahida said... [Reply]

muhasabah diri jap....

[-suziey-] said... [Reply]

salam cik jue..haih lama xmasuk sini..hmmm bgs ingatan ni..kena sematkan dlm diri jgn tinggal solat..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said... [Reply]

untuk ingatan kita semua kan...solat tiang agama, tanpa tiang kita akan runtuh, macam rumah jugak...klik2 HB untuk cik jue

Ogy said... [Reply]

peringatan yyg sgt baik cik jue..

Cik Jue said... [Reply]

wahida:tulah sama2 kita bermunasabah diri...

@suziey;kita tahu suziey buzykan....

anje:tq10 klik hb..kita pun klik anje balik...

ogy:sharing is caring

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa