Wednesday, December 29, 2010

TeTiBa PulAk TerIngat...

TetIba PuLak TerIngat Kisah MuLa 2 dulu DataNg duk Kat KL Ni...Cik Jue Tak PeRNah duduK Jauh DarI RuMah TetIba Dapt kerJa terus Ke KL....MasA Tu Rasa TakUt sangaT Nak duk soRang2 Kat KL Nie....TapI seBabKan DaPat kerJa GOv TerPaksa Gak TabaHkan Hati .....
1/8/2003-HarI perTama LapUr DiRi Kat MinDeFF....Kat sinIlah GakLah Kali PertAma Cik jUe KenAL NGan Cik HubbY ..kami sama2 LapuR diri...

inilah tempatnye kami sama2 lapor diri...

cik jue sewa rumah kat datuk keramat jalan lorong kiri 11
cik hubby pulak sewa rumah lorong sebelah...kami ni dulu kawan baik tapi selalu gak le bertegang urat...hari2 kami pi kerja sama2 jalan kaki ikut umah setinggan(tp sekarang dah jadi gurney high )
ingat lagi budak umah sewa selalu usik cik jue ngan cik hubby dan jawapan yang selau cik jue jawab
"mana ade sebesar bijik sawi pun aku tak de hati ngan dia tau"
tulah mulut celupar sangat...alih2 ambik kau dah jadi laki pun....

masa ni dah tunang...
lepas kawin kami menyewa kat wangsa maju Sek 10..sebulan RM 450...Ingat Tak dUlu aDe TaNah runtuh tahun 2006.masa tu cik jue berpantang kat kampung..cik hubby duk sorang2 nasib baiklah bukan blok kami sewa kalu tak jenuh jugak cik hubby...pastu kami pindah pulak kat keramat Pangsapuri BukiT baru...sewa RM 600 aduh perik betullah tapi demi keselesaan farisyah kami sanggup jugak time tue...mintak kuarters tapi tak dapat ....
mungkin rezeki farisyah kot....akhirnye dalam pertengahan tahun 2008 kami dapat kuarters tapi nun jauh di PUTRAJAYA..tapi tak pelah mungkin rezeki kami kat sini kot...pindahlah kami selepas 5 tahun duk KL.....
disebabkan jauh sangat Putrajaya Kl kami ambil keputusan mintak bertukar di mana2 kementerian kat area putrajaya dan sekali lagi nasib menyebelahi kami sebulan je cik jue berulang PUTRAJAYA - KL   akhirnye dapat tukar ke JPA..suka sangat2 masatue..6 bulan selepas tue cik hubby pun sama dapat tukar jugak..sekali lagi kami satu opis sebab cik Hubby pun saMa Dapat Masuk JPA....
(sepanjang kenal hingga sekarang hanya 6 bulan je kami berlainan kementerian lepas tue sama balik...kalau kat mindef kami satu tingkat-pintu belakang cik hubby ber sebelahan pintu masuk opis cik jue..kat JPA pulak cik Jue tingkat 4 cik hubbY tingkat 2...anak dara cik jue lak TasKa Kat TingKat 1)
sekarang kami masih di putrajaya dah nak masuk 3 tahun kami kat sini insayallah kalau umur panjang murah rezeki kami akan masuk rumah sendiri pulak @ salak tinggi...
perjalanan hidup yang panjang dan penuh dengan suka duka dan memang betul seorang anak yang kita ade insayaalh ada rezeki untuknye...dan rezeki kami bertambah murah sejak kelahiran puteri Tercinta..

dan inilah kami....

anak dara yang membuatkan hati ibu dan ayah tersenyum puas....

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

11 comments:

EiJa ZaQuaN said... [Reply]

hehe..bertemu jodoh ngan satu opis jgk..tp kekal ye 1 opis..

eija pun dolu2 kenal asben sbb 1 opis..tp sblm kawin..asben minta tukar..iye la susah jgk rasanye keje 1 opis ni..lebih2 lg kalo isteri tu supervisor kpd suami..hik2..tp skrg okey la kami still keje putrajaya tp lain2 kementerian..

MummyEcha said... [Reply]

tak lama lagi tu......nanti berjiran la kita yer.....setiap ank ader rezeki masing2..

honeyvsbee said... [Reply]

wah sorang jer yer..ok lah tu..hahaa satu opis best ker ?

Ya ALya said... [Reply]

hehehe...tu la mulut celupar tu yang jadi jodoh kan.....

wahida said... [Reply]

wah, senang hati kalau suami dan anak semua depan mata kan cik jue...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply]

wah cik jue mengimbau kenangan lama ek...so sweet la,

Cik Jue said... [Reply]

eija:satu jabatan tapi lain deparment...

Cik Jue said... [Reply]

bal:berjiran tak sabar nie

bee:sorang je..ade yang best ade yang tak

wahida:hahahah senang hati

Cik Jue said... [Reply]

ya alya:tulah celupar sangat..

anje:kadang teringat memang manis

Ogy said... [Reply]

cik jue kt presint berapa ya? tertinggal kapal terbang je ai ni....rumah kat salak tinggi kt mana...wahh dekatlah nnti... :)

Nana said... [Reply]

owh cikjue penah duduk pangsapuri bukit baru ek..
dulu tu rumah saya sbelum dia jadi pangsapuri tmtp tu kawasan setinggan
family sy ada satu rumah kt situ blok B tgkt 6 sewakan kt orang

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa