Thursday, December 16, 2010

Pelupa Selepas Bersalin..Jom kita Bincang..

N3 melekat kat sini..cerita baru kat bawah ye...

salam semua ari ni nak bawak isu berat sikit...
"pelupa lepas bersalin"
aduh inilah simpton yang cik jue alami sejak bersalin kat farisyah sejak 4 tahun yang lepas rasanye kadar lupa cik jue makin tinggi ..
  • selalu lupa letak barang kat mana...
  • bila pesan suruh bawak barang pergi opis kena ade yang kena ingatkan balik kalau tak mesti esok lupa...
  • contohnye :semalam lupa bawak novel kat budak opis sedangkan bende tue dah letak siap2 kat kerusi ...
  • lupa nak cakap ape ..terpaksa berhenti separuh jalan
dan macam2 lagilah...
nape ye???makan semut banyak ke...rasanye rumah tak de semut pun....
KORANG MACAM MANA JOMLAH KITA BINCANG ISU NIE....!!!!!
atau memang cik jue dah tua kot (baru masuk 28 tahun depan baru 29..tua sangat ke????)

(cik hubby pun selalu cakap cik jue sekarang makin pelupa :-((( )

10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

12 comments:

Ogy said... [Reply]

ai mmg pelupa...tp tak pasti pulak sejak bila...maybe betul kot..sejak bersalin....tp sbb ske makan kepala ikan pun satu hal jugak...dan pernah terminum air bersmeut..hik2....naseb baik tak lupa ingatan je...

LYaFRINA said... [Reply]

sbb kita pompuan...
byk tgungjawab, apalagi kalo bekerja..

cam, suami... kerja, balik rmh habis dah..

cam kita y pompuan.. pagi, bgun siapkan ank.. masak (kalo masak pagi).. mlm2 jaga utk salim pampers, buat susu.. pergi kerja,.. byk lg hal kat ofis..
balik rmh, samb urus ank, urus rumah.. bju2 tu semua..nak basuh n lipat.. anak lagi... masak lagi.. suami pon nak kena jaga makan pakai... ermmm,sbb dh byk sgt tuh...

mcmana la blh x lupanya.. sdgkan lya y x byk dibantu suami & mama pun blh byk mde lupa..

Mama Kembar 3 said... [Reply]

sama kes laa kita. mama sblm beranak tak teruk sgt pelupa nya, dah ada anak nih menjadi jadi plak heheh... org kata sbb masa beranak kan banyak urat yang putus, so mesti laa ada effect kan. Mama ni skali branak 3 org, agaknya berjuta juta lemon lah urat yg putus tu jadi pelupa heheh... jgn tua tua cepat nyanyuk sudahlah, mintak simpang lah aihhh

wahida said... [Reply]

saya sejak zaman anak dara lg mmg pelupa, jd makin teruk selepas bersalin...huhuhu..saya pun pelik nape...

ummiaqeef said... [Reply]

salam cik jue..kite pun same gak..pelupa banyak..hehehe

Zaidah said... [Reply]

orang pompuan nie banyak komitmen...tu yang benda yang tak berapa penting asyik lupa aje...

Cyda Acme said... [Reply]

akak pon sama cikjue, nak2 lepas beranak 2 nih .. aduyaiii makin jadik pelupa. paling ketara, lepas bersalin adik. first day masuk keje, ader 1 keje yg mmg akak selalu buat leh jadik lupa plak cemana nak buat. smpikan bdk2 opis leh gelakkan akak lagik. so taknak malu nya pasal akak ckplah kat dorg cuti 2bln tuh mmg mengadap anak2 jek so jd ilang ingatan jap ngan kerja nih. itupon sebaiklah akak ingat lagik jln nak ke tempat kerja hu3

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply]

ha...ha...kita memang pelupe kalo time kelam kabur siyes tau, sampai pernha tertinggal balqis punyer beg nak hantar pi rumah pengasuh sib baik ada baju lain kat rumah pengasuh kalo tak sian anak dara tu tak berbaju, kalo letak barang kat depan pintu pun leh tertinggal gak

Cik Jue said... [Reply]

betullah maknanye selepas bersalin urat kita nie banyak putus +++ komitmen yang harus diberikan..

Mama Zara said... [Reply]

betullah kak na, k'an ni lepas brsalin Aniq..lagi la brtambah pelupa...org kata anak laki ni skali ganda lg bilangan urat putus tu. wallahualam.

MamaYatie said... [Reply]

saya selalu lupa time buat bayaran,lupa ambik rm baki..so far byk benda masih kekal dlm ingatan..yg saya perasan bila saya buat sst tak fokus betul2 mmg saya akan lupa

aanie said... [Reply]

sy pun lupa sy pelupa ke x lepas bersalin...hehe..boleh gitu??

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa