Wednesday, December 29, 2010

N3 Khas "TeriMa Kasih AbAng"

"Ni N3 khas cik Jue Tujukan Kepada Cik Hubby, bukan niat nak menunjuk2 tapi untuk menyatakan sesungguhnya cik jue amat berterima kasih kepada cik hubby dengan ape yang dilakukan kerana cik jue tahu cik hubby akan baca n3 ini sebab setiap hari dia tidak pernah miss baca blog cik jue"

Semalam Cik HubbY tak kerje cuti sebab menunggu kedatangan "kekasih hatinye" yang akan tiba dari johor tapi  "kekasih hati"cik hubby tak jadi datang sebab kesihatan tak mengizinkan....jadi cik hubby duk kat umah jelah...sebab cik jue kerja dan farisyah tetap kami hantar ke taska....
sebelum tue cik jue nak tanya.....
Ape perasan korang balik aje umah semua kain dalam bakul dah siap di lipat,rumah yang ditinggalkan pagi tadi kelam kabut tapi balik dah siap kemas....bilik tidur dah siap tukar cadar baru...dan ayam yang keras macam batu dalam peti ais dah siap dikeluarkan..menunggu untuk dimasak....!!!!

Perasaan Cik Jue??? Memang Happy sangat2 senyum sampai telinga hilang rasa penat badan nie.....

sepanjang kami berkahwin memang cik hubby mengambil tugas sepenuhnye dalam membasuh dan menyidai baju yang dibasuh..seingat cik jue boleh dikira berapa kali je cik jue basuh baju sepanjang 5 tahun kami berkahwin...memang cik hubby banyak menolong dalam kerja rumah ni..bab mengemas yang betul2 punye...(bukan hari2 tau seminggu sekali atau 2 minggu sekali) memang dialah yang akan mod lantai,cuci kipas alihkan sofa..cik jue hanya kan menolong ape yang patut je...hehehe...
memang beban kerja umah amatlah senang sebab ade yang sudi menolong tapi satu je tak berapa nak berkenan dengan peranagi cik hubby ni dia seorang yang panas baran..pantang silap sikit membebel dia panjang tau....tapi tangan kaki taklah sampai pernah naik ke muka...kalau dia marah janganlah sesekali melawan tak pasal2 nanti kena bebel..memang melelehlah air mata nie keluar....

Buat cik hubby tersayang .".terima kasih sebab sudi menolong ibu buat kerja umah dan yang paling ibu tak sangka abang sudi tolong lipatkan baju dalam bakul kerana ibu tahu itulah kerja yang paling abang tak suka lakukan...sesungguhnye ibu rasa amat bertuah kerana telah meberi ibu seorang suami yang sudi menolong dan bertolak ansur dalam melakukan kerja umah cuma satu aje ibu pohon....TOLONG KURANGKAN PANAS BARAN ABANG...hehehe jangan marah ye.....LOVE U So MUCH.....

.....cik hubby sayang....



10Q BaCa KisaH "OnE HaPpY FaMilY" Klu RaJin KomENLah sikiT

14 comments:

LYaFRINA said... [Reply]

happynyer....
sbb itu tandanya si suami memahami isterinya... ye la.. isteri urus anak, suami, memasak, bejerja... & bykkkkk lagi...

Sidratul Muntaha said... [Reply]

untung cik jue..
huhuhu
alhamdulillah
sayang laki cik jue kat cik jue
ilang segala letih - letih sendi.
ehehe..
cik jue..
jgn lupa yer bikin spa dgn cik somi.
ahaa..
buat upah!
ahahaa..
semoga berbahagia selalu!

Aku Ibu Muda said... [Reply]

sepesen je ngan moza..hihii..tp part panas baran tu xde lah :)

-kak an-

Cik Jue said... [Reply]

lya:haha tulah terima lkasih banyak2 kat cik hubby

Cik Jue said... [Reply]

ayu:memang bias upah kena bagi..huhuhuhu

Cik Jue said... [Reply]

kak an; lega ade orang tolong...

ayunaufal said... [Reply]

bertuahnye cik jue... sesungguhnya Allah menganugerahkan kita suami yang berguna.. syukur sgt2.. syg sgt pojie kat cik jue..hehehe

@e_da said... [Reply]

alahai bertuahnya badan cik jue... syukur pd allah dpt suami camtu kan..

Cik Jue said... [Reply]

ayu:hahaha memang sayang pun ...alhamdulilah syukur banyak

Cik Jue said... [Reply]

eda:memang bersyukur sangat2...

anie said... [Reply]

Untung la ko kan...jgn si epul...emmm..bebuih mulut pun belum tentu kot...aku tima seadanye...haha

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply]

wah mesti cik jue senang hatikan balik2 tengok semua dah siap beruntung dapat suami yang rajin, samalah kita cik jue kengkadang kerja2 yang laki2 wat lagik teliti dari kita wat kan

Cik Jue said... [Reply]

anie:tak pelah tapi yang lain dia tolongkan....hahah pozi pun ikut mood gak...

anje:betul memang lagi telita

lovezalovelady said... [Reply]

sgt2 beruntung lah k.jue.. hehehe..

BloG PerIbaDi-SeGalanYa Hak MiliK aNNa-JuEaNNa